تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816275020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فضای اعتماد بین خانواده و ماهواره باید به فضای بی اعتمادی تبدیل شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پژوهشگر مسایل اجتماعی: فضای اعتماد بین خانواده و ماهواره باید به فضای بی اعتمادی تبدیل شود تهران-ایرنا- یک نویسنده و پژوهشگر مسایل اجتماعی گفت: فضای اعتماد بین خانواده ها و پدیده ماهواره و فضای مجازی باید به فضای بی اعتمادی تبدیل شود.


ˈطهورا نوروزیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در مقابله با اثرات مخرب ماهواره و فضای مجازی مهم ترین نهاد تاثیرگذار خانواده است بر این اساس آگاهی و اطلاع خانوادها از آثار سوء و مخرب آن مهم ترین عامل بازدارنده و مقابله ای با پدیده ماهواره و اینترنت است.
وی با اشاره به این که امروز یکی از آسیب های فراوان این حوزه بی اطلاعی و عدم آشنایی والدین از این آثار مخرب است ، افزود با توجه به اینکه فرد در ساعاتی از شبانه روز که بعضا به لحاظ فیزیکی کنار خانواده است و از این فضا استفاده می کند در همان لحظات فرد در یک دنیای بی اعتماد و پر خطر وارد شده که بعضا والدین به دلیل بی اطلاعی به این فضا اعتماد می کنند.
نوروزی ادامه داد: حتی زوجین نیز با نگاه اعتماد آور و سرگرم کننده به این فضا نگاه می کنند در واقع هیچ یک از والدین حتی زوجین جوان دوست ندارند در ساعاتی از شبانه روز اعضای خانواده شان در مکان های پر خطر تردد کنند در صورتی که استفاده نادرست از ماهواره و فضای مجازی شاید حضور فیزیکی افراد خانواده را در کنار یکدیگر داشته باشد اما در حقیقت، وجود افراد در آن لحظات در دنیای ناشناخته و پرخطری است که مهم ترین آثار سوء آن بر اساسی ترین کارکردهای خانواده است.
این نویسنده و پژوهشگر مسایل اجتماعی اظهار داشت: به نظر می رسد فضای اعتماد بین خانواده ها و پدیده ماهواره با فضای مجازی باید به فضای بی اعتمادی تبدیل شود چرا که بیان واژه هایی مثل تکنولوژی فراگیر شده، کاری نمی شود کرد و غیره ، خانواده ها را در مقابل این پدیده منفعل می کند و در واقع فراگیری و وفور این پدیده ، متولی بودن خانواده را در قبال اثرات سوء ماهواره و اینترنت کم رنگ نخواهد کرد.
نوروزی اضافه کرد: اگر ویروسی در شهر متوجه فرزندان شود آیا فراگیری ویروس را عاملی در شانه خالی کردن خانواده می دانیم؟ یا اینکه هر چه آن ویروس فراگیرتر باشد تمهدیداتشان بیشتر می شود.
وی ادامه داد: متاسفانه امروز ویروس های فرهنگی از طریق ماهواره و اینترنت هنوز فضای بی اعتمادی را بین خانواده ها و این ابزار ایجاد نکرده و این خود می تواند یک زنگ هشدار برای خانواده های ایرانی باشد.
نوروزی اضافه کرد: خانواده هایی که بعضا به خاطر اثرات مخرب این گونه فناوری ، تاثیر الگویی و رفتاری پدر و مادر بودنشان روز به روز کم رنگ تر می شود، امروز فراوانی تکنولوژی و جبر زمانه در استفاده از آن، خانواده ایرانی را به سمت اعتماد نباید ببرد بلکه وجود بی اعتمادی با مدیریت نامحسوس و صحیح در والدین و زوجین به ویژه زوج های جوان و همچنین مادران به عنوان مهمترین متولیان انتقال ارزش و هنجارهای صحیح در خانواده ، باید باشد.
وی تصریح کرد: در غیر این صورت وفور آمار طلاق، ایجاد روابط خلاف عفت، کم شدن سن بلوغ جنسی در نوجوانان، کم شدن عطوفت در خانواده، ایجاد شکاف های بین نسلی و تغییر در باورهای و ارزش های فردی گریبان خانواده ایرانی را می گیرد .
این نویسنده و پژوهشگر مسائل اجتماعی گفت: بدیهی است آگاهی و شناخت خانوادها از طریق رسانه های جمعی مثل رسانه ملی و رسانه هاب مکتوب و بعضا شنیداری می تواند موثر باشد، همچنین ایجاد بسته های هشدار تبلیغاتی برای خانواده و گروه های سنی مختلف می تواند بخشی از این آگاهی و شناخت را در توسعه نگاه بی اعتمادی بین خانواد و فناوری های نوین اعم از ماهواره و اینترنت ایجاد کند.
اجتمام(4)9105**1436



14/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن