تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 21 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799804922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فاطمه اسدیان، شهیده ای که محل دفن خودرا قبل از شهادت دیده بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فاطمه اسدیان، شهیده ای که محل دفن خودرا قبل از شهادت دیده بود شهرکرد- ایرنا- شهیده طلبه ˈفاطمه اسدیانˈ اولین شهیده طلبه استان چهارمحال وبختیاری است، این شهیده قبل از شهادت مدفن خود را در خواب دیده و به نزدیکان اعلام کرده بود.


به گزارش ایرنا، شهیده معلم و طلبه ˈفاطمه اسدیانˈ در اولین روز از شهریور 1347 در شهرکرد دیده به جهان گشود، مادرش ˈعفت سقاییˈ و پدرشˈ رضا اسدیانˈ نام داشت.
این شهیده فرزند سوم خانواده بود، پس از دوران تحصیل دبستان و راهنمایی در کلاس های عقیدتی و مذهبی شرکت می کرد و وجودش سرشار از فراگیری آموزه های مذهبی بود.
پس از اتمام کلاس اول نظری در امتحان ورودی حوزه علمیه قم شرکت و در این آزمون پذیرفته شد، اما به دلیل مشکلات خانوادگی از جمله مریضی مادر به ناچار از رفتن به قم منصرف شد.
اما شعله کسب معارف هم در جانش برافروخته بود، در تابستان سال بعد به خواندن دروس عربی پرداخته و به قم رفت و سال اول را متفرقه امتحان داده و در سال دوم حوزه ادامه تحصیل داد و در سال دوم مکتب توحید قم مشغول به تحصیل شد.
تابستان 1364 به طور متفرقه سال سوم نظری را امتحان داده و دوباره راهی حوزه شد و دوره ادبیات عرب را به پایان رساند،اما به علت مشکلات خانوادگی به رغم میل باطنی حوزه را ترک کرده و به شهرکرد بازگشت و در سال چهارم تجربی دبیرستان نرجس مشغول به تحصیل شد و در پایان سال در رشته انگلیسی تربیت معلم فاطمه زهراء (علیها السلام) اصفهان قبول و راهی اصفهان شد.
دوستان تربیت معلم درباره او می گویند: انگار همین دیروز بود که با صورتی گشاده و نگاه های محجوب همه را می نگریست و با همه صحبت می کرد و هرگز نشد که بگوید من طلبه بودم و این ناشی از بلند همت او بود.
در شبهای جمعه برای دعا از همیشه مشتاق تر بود و همیشه برای مجالس دعا و بزرگداشت شهدا حاضر بود، در نمازجماعت همیشه حاضر بود و این امر را به دوستان گوشزد می کرد.
گاهی شبهای جمعه دانشجویان را به اماکن مذهبی مثل قم و جمکران می برد و به شهر قم خیلی علاقه داشت.
این شهیده طلبه شش ماه در تربیت معلم فاطمه زهراء (علیها السلام) اصفهان در رشته زبان انگلیسی درس خواند و زمانی که به علت بمباران خوابگاه تعطیل شد به شهرکرد بازگشت هنوز 24 ساعت از آمدنش نگذشته بود که در تاریخ 20 اسفندماه سال 1366 بر اثر بمباران هوایی رژیم بعث عراق در محل زندگیش روبروی شهرداری سابق شهرکرد به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
ˈفریده اسدیانˈ خواهر این شهیده با بیان خاطره ای گفت: فاطمه بارها خواب دیده بود که شهید می شود، شب جمعه آخر زندگی اش با هم به گلزار شهدا رفتیم و محلی را که امروز قبر این شهید است نشان داد و گفت: خواب دیدم مرا در اینجا دفن کرده بودند و من خندیدم و گفتم اینجا که جای شهداست.
ساعت 11 صبح روز20 اسفندماه ماه سال 1366شهرکرد بمباران شد و فاطمه در این بمباران به درجه رفیع شهادت که آرزوی او بود رسید و در همان مکانی که در خواب دیده بود در بهشت دو معصوم شهرکرد دفن شد.
خواهر این شهیده می گوید: چهارشب قبل از شهادت خواهرم خواب دیدیم که یک زن در حرم حضرت معصومه (س) درحال طواف است و همه از دنبال او گریه می کنند از یک نفر پرسیدم که این زن کیست؟ به من جواب دادند ˈفاطمه اسدیانˈ است.
وقتی تعبیر خوابم را از جویا شدم به من گفتند که خواهرم به شهادت خواهد رسید و درست چند روز بعد از خوابم خواهرم به مقام شهادت نایل شد.
به گزارش ایرنا، همزمان با روز بسیج جامعه زنان امروز در آیینی در شهرکرد از مقام این شهیده طلبه به عنوان شهید شاخص زن چهارمحال وبختیاری در سالجاری تجلیل شد.
در طول دوران دفاع مقدس 26 زن از استان چهارمحال وبختیاری به درجه شهادت نائل شدند.
/7360/558



13/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن