تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801184952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده بانک جهانی: دولت ایران نشان داده عزم جدی برای حل بحران دریاچه ارومیه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده بانک جهانی: دولت ایران نشان داده عزم جدی برای حل بحران دریاچه ارومیه دارد ارومیه - ایرنا - نماینده بانک جهانی و عضو هیات مدیره و مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقای این سازمان گفت: دولت ایران نشان داده عزم جدی برای حل بحران دریاچه ارومیه دارد.


عمر بوگارا روز دوشنبه در دیدار با معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی و نماینده مجری طرح احیای دریاچه ارومیه افزود: تلاشهای دولت جمهوری اسلامی ایران برای مهار بحران دریاچه ارومیه قابل توجه است و نشان می دهد عزم جدی در این خصوص در دولت وجود دارد که این امر، دارای نقش مهمی در احیای دریاچه ارومیه است.
وی اضافه کرد: بانک جهانی با اطلاع از وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه بررسی ابعاد این موضوع را در اولویت کاری خود قرار داده است.
وی اظهار کرد: با تکمیل اطلاعات مربوط به پروژه های مورد نظر برای احیای آن، نحوه ارائه کمک های مالی و فنی را در دستور کار خود قرار می دهیم.
نماینده بانک جهانی و عضو هیات مدیره و مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقای این سازمان اظهار امیدواری کرد که این دریاچه از بحران خارج شده و وضعیت آن بهبود یابد.
کیومرث دانشجو مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی نیز در این دیدار، با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت: این پهنه آبی در حال حاضر کمتر از دو میلیارد مترمکعب آب دارد.
وی اضافه کرد: شرایط بحرانی دریاچه ارومیه زندگی جمعیتی بیش از شش میلیون نفر از ساکنان روستاها و شهرهای اطراف دریاچه را تهدید می کند.
وی اظهار کرد: از مجموع منابع آبی حوضه آبریز دریاچه ارومیه 92 درصد در بخش کشاورزی، شش درصد در بخش شرب و دو درصد نیز در حوزه صنایع مصرف می شود که با توجه به سهم بسیار بزرگ بخش کشاورزی در مصرف آب موجود اجرای راهکارهای مرتبط با بهینه سازی مصرف و کاهش حداقل 50 درصدی آن از اولویت های اجرایی دولت جمهوری اسلامی ایران است و در قالب طرح های کوتاه و درازمدت برنامه ریزی های لازم انجام گرفته است.
دریاچه ارومیه، دومین دریاچه شور جهان به شمار می رود و از زمان تشدید بحران این دریاچه، نمایندگان سازمان ملل و سازمانهای بین المللی برای بررسی وضعیت آن به آذربایجان غربی سفر کرده اند.
8137/581



13/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن