تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820084049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میراث فرهنگی مهمترین سند شناسنامه ای ملت ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: میراث فرهنگی مهمترین سند شناسنامه ای ملت ایران است قزوین -ایرنا- معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: میراث فرهنگی مهمترین سند شناسنامه ای ملت ایران است.


به گزارش ایرنا ،ˈاسدالله درویش امیریˈ بعدازظهر دوشنبه در آیین معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ و حراست از میراث فرهنگی و توسعه گردشگری و صنایع دستی، افزود: توجه به این حوزه موقعیت مناسبی برای ایجاد بنگاه های زود بازده و اشتغال ایجاد می کند.
این مسوول افزود: میراث فرهنگی میراث چند هزار ساله ای است که از گذشتگان به ما به ارث رسیده و ما نگهبان آن بوده و پس از این نیز باید در حفظ آن کوشا باشیم.
وی به تشریح تاریخچه قانون میراث فرهنگی در کشور اشاره کرد و گفت: قانون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در سال 1309 به تصویب رسید بنابراین این سازمان یکی از قدیمی ترین تشکیلات کشور است که از نعمت قانون و ضوابط خاص خود برخوردار بوده است.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: میراث فرهنگی جزو معدود سازمان هایی است که هم اقتصاد و هم فرهنگ را در حوزه خود دارا می باشد.
درویش امیری در ادامه به اهمیت صنایع دستی در کشور اشاره کرد و گفت: صنایع دستی در ایران اسلامی برابر با تاریخ تمدن مردم سرزمین ما است و از زمان ظهور این ملت رد پای صنایع دستی را می توان دید.
وی افزود: هم اکنون از مجموع 450 رشته صنایع دستی شناخته شده در دنیا، 350 رشته صنایع دستی متعلق به ایران می باشد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود ایران را یکی از کشورهایی که دارای بیشترین جاذبه های تاریخی و گردشگری در دنیا است، خواند و اضافه کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون اثر تاریخی در کشور وجود دارد که این میزان نسبت به کشورهای دیگر بی نظیر است.
درویش امیری با بیان اینکه کشور ما مجموعه ای از مناطق گردشگری است، تصریح کرد: گردشگری زیارتی ایران در سطح دنیا می تواند حرف اول را بزند چرا که به بخش زیارتی در کشورهای دیگر به چشم اقتصاد نگاه می شود اما در ایران نگاه به آن معنوی است.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تاکید کرد: گردشگری ما منادی گردشگری حلال و سالم می باشد.
***کشور در حوزه گردشگری خارجی دچار ضعف است
این مسوول در بخش دیگری از سخنان با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری خارجی دچار ضعف هستیم و باید در این حوزه اظهار تاسف کنیم چرا که با دارا بودن از قابلیت های زیاد گردشگری در این بخش سرمایه گذاری مناسبی صورت نگرفته است در حالی که با معرفی جاذبه های گردشگری کشور و فراهم کردن زیرساخت های آن می توانیم گردشگرانی از تمام دنیا داشته باشیم.
درویش امیری خاطر نشان کرد: سهم ایران از مجموع یک میلیارد و 150 میلیون گردشگر در جهان تنها چهار میلیون نفر است که این آمار مطلوبی نیست.
وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی در دولت تدبیر و امید در دوران طلایی خود قرار گرفته است و در قانون بودجه سال 93 نیز اهمیت فعالیت های این سازمان مورد تایید نمایندگان مجلس می باشد، افزود: نوع نگاه دولت یازدهم فرصت خوبی را برای استفاده از سفره جهانی صنعت گردشگری برای کشور فراهم کرده است.
این مسوول با تاکید بر اینکه امروز بسیاری در دنیا، ایران را از دریچه میراث فرهنگی می شناسند و جایگاه میراث فرهنگی ایران متفاوت با سایر کشورهاست، گفت: کشورمان دارای قابلیت های گردشگری بالایی در حوزه های سلامت، کویر، آب درمانی ،جنگل ،دریا و عشایر است که این موضوع ظرفیت گردشگری ایران را در دنیا بی نظیر کرده است.
وی با تاکید براینکه این قابلیت ها باید در خدمت صنعت گردشگری قرار بگیرد، خاطرنشان کرد:صنعت گردشگری صادرات نامریی است که امروزه در دنیا از آن حداکثر بهره برداری را می کنند.
درویش امیری در ادامه قابلیت های گردشگری استان قزوین را بالا دانست و با بیان اینکه قزوین جز پنج شهر اول کشور از نظر آثار تاریخی است ، افزود: این استان دارای یکهزار و 304 اثر ثبت شده و 218 بنا تاریخی و یکهزار و 32 تپه شناسایی شده می باشد.
وی در پایان بر استفاده مطلوب از ظرفیت های قزوین در معرفی گردشگری تاکید کرد و گفت: قزوین محور ارتباطی بسیاری از استان های دیگر کشور است و با وجود جاذبه های گردشگری فراوان و آبگرم های متعدد ظرفیت پذیرش گردشگران خارجی بسیاری را دارد.
در پایان این مراسم، ˈمحمد علی حضرتی هاˈ به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین معرفی و از زحمات ˈ حمیدرضا قاسمیˈ مدیرکل پیشین قدردانی شد.
7389/ 614



13/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن