تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803007301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت محور لبنانی ضد مقاومت از تروریسم تکفیری / دودستگی درگروه 14 مارس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حمایت محور لبنانی ضد مقاومت از تروریسم تکفیری / دودستگی درگروه 14 مارس بیروت - ایرنا - بیشتر اعضای گروه 14 مارس و برخی همپیمانان منطقه ای و داخلی آن از جمله عربستان سعودی و گروه جماعت اسلامی در قبال اشغال شهرک عرسال توسط گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره یا سکوت کرده و یا با پیشنهاد طرح آتش بس میان ارتش و این گروها درصدد تثبیت اشغال عرسال هستند تا شبیه آنچه در رقه سوریه و موصل عراق اتفاق افتاده است در این شهرک لبنانی هم تحقق یابد.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا، برخی اعضای گروه 14 مارس از جمله « محمد کباره»، « خالد الضاهر»، « داود المرعبی» که عضو مجلس لبنان هستند، « اشرف ریفی» وزیر دادگستری و « عماد حوت» نماینده مجلس و عضو گروه جماعت اسلامی حتی از مرحله سکوت فراتر رفته و آشکارا حمایت خود را از عناصر مسلح که عرسال را اشغال کرده ، حمایت می کنند.
اکنون در محافل مردمی، سیاسی و رسانه ای لبنان، نسبت به موضع سیاسی عمومی و رفتار دوگانه گروه 14 مارس در قبال اشغال شهرک عرسال و ارتباط آن با گروه های تروریستی تکفیری که تاکنون بیش از ده تن از نیروهای ارتش را شهید ، ده ها تن را زخمی و ده ها تن را به اسارت گرفته اند، شک و تردیدهایی بروز کرده است.
اگرچه « سعد حریری» رییس حزب جریان المستقبل در تماس با ژنرال « جان قهوجی» فرمانده ارتش اعلام کرده که از اقدامات ارتش حمایت می کند اما دستیاران و مشاوران حریری اعم از وزیران و نمایندگان مجلس رفتاری برخلاف این اظهار نظر سیاسی در پیش گرفته اند و نه تنها از اقدامات ارتش در نبرد با تروریست های تکفیری حمایت نمی کنند بلکه در پنهان و آشکار از ورود ارتش به صحنه نبرد در منطقه عرسال لبنان و بلندی های آن انتقاد هم کرده و خواستار توقف عملیات ارتش شده اند.
« محمد کباره » نماینده مجلس و از نزدیکان سعدحریری بعداز دو جلسه اضطراری گروهی موسوم به « دیدار ملی اسلامی» که در منزلش در شهر شمالی طرابلس برای بررسی تحولات در منطقه عرسال برگزار شد، با حمله به محور مقاومت ضد صهیونیستی و ارتش لبنان، درچارچوب توطئه صهیونیستی دامن زدن به اختلافات شعیه - سنی، نبرد با تروریست های تکفیری را علیه اهل سنت لبنان خواند.
وی با تاکید به اینکه ارتش لبنان نباید با عناصر مسلح تروریستی تکفیری که شهرک عرسال را اشغال کرده اند، وارد نبرد شود، گفت که ارتش لبنان حتی نباید با حزب الله و دیگر نیروهای مقاومت ضد صهیونیستی که با تروریست های تکفیری در حال نبرد هستند، همکاری کند.
گروه « دیدار ملی اسلامی» با انتقاد شدید از بازداشت « عماد احمد جمعه» از سرکردگان گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره که اخیرا با داعش بیعت کرده است، خواستار تحقیق در باره علت بازداشت وی و فراهم شدن آزادی فوری او شد.
فرمانده ارتش لبنان در کنفرانسی خبری اعلام کرد که عماد جمعه در بازجویی ها اعتراف کرده وابسته به گروه های تروریستی تکفیری است و برای حمله گسترده به بخش هایی از لبنان از قبل برنامه ریزی کرده است.
در بیانیه 7 بندی این گروه که سراسر حمایت از گروه های تروریستی تکفیری و جنایات آنها علیه ارتش و ملت لبنان است، آمده است که باید زمینه آزادی زندانیان وابسته به این گروه ها و شرایط برای خروج از عرسال و بازگشت امن آنها به داخل خاک سوریه و بلندی های عرسال فراهم شود.
ارتش لبنان تاکنون موفق شده است ضمن حفاظت از برخی مراکز و پایگاه های راهبردی خود مانند « تل 83» در عرسال و بلندی های آن، بسیاری از پایگاه ها و مراکزی را هم که تروریست های تکفیری اشغال کرده بودند، آزاد کند.
اشرف ریفی وزیر دادگستری لبنان و از اعضای گروه 14 مارس هم با این ادعا که نباید از راهکارهای نظامی و امنیتی برای مقابله با تروریست های تکفیری که درصدد اشغال برخی مناطق لبنان هستند، استفاده کرد، گفت که باید از طریق سیاسی با این گروه ها وارد مذاکره و گفت وگو شد.
هیات علمای مسلمان لبنان هم با صدوربیانیه ای خواستاربرقراری فوری آتش بس بین ارتش و گروه های تروریستی تکفیری در شهرک عرسال و بلندی های آن و فراهم شدن زمینه خروج امن این گروه ها از خاک لبنان شد.
در بیانیه این هیات آمده است که اگر با گروه های تروریستی تکفیری همکاری نشود، لبنان وارد یک جنگ خواهد شد.
هیات علمای مسلمان همچنین خواستار آزادی زندانیان لبنانی و سوری عضو گروه های تروریستی تکفیری شده است که همگی آنها به دست داشتن در جنایات تروریستی و عملیات انتحاری علیه شهروندان بی گناه لبنانی اعتراف کرده اند.
« جمال الجراح» عضو فراکسیون المستقبل به ریاست « فواد سنیوره» در مجلس لبنان هم با حمله به محور مقاومت ضدصهیونیستی اعلام کرد که با گروه های تروریستی تکفیری برای برقراری آتش بس در عرسال به توافق رسیده اند و این گروه ها و ارتش لبنانباید به آن پایبند باشند تا مشکل عرسال در 24 ساعت آینده حل شود.
اما این اقدامات برخی اعضای گروه 14 مارس در حالی است که « ولید جنبلاط» رییس حزب دروزی سوسیالیست ترقیخواه لبنان با رد ادعاهای اعضای این گروه در خصوص محور مقاومت بویژه حزب الله، خواستار مقابله با تروریست های تکفیری و اندیشه داعشی شد که لبنان و ملت آن را با خطر جدی مواجه کرده اند.
وی این ادعا را که حضور حزب الله در سوریه موجب ورود تروریست های تکفیری به خاک لبنان می شود ، بشدت رد کرد و آن را غیرصحیح خواند.
« نبیه بری » رییس مجلس لبنان هم تاکید کرده است که سخن از مصالحه و آتش بس با تروریست های تکفیری در حالیکه شهرک لبنانی عرسال را اشغال کرده اند، معنا ندارد.
« نهاد المشنوق » وزیر کشور و عضو گروه 14 مارس هم با تاکید بر حمایت کامل از ارتش لبنان در نبرد با تروریست های تکفیری ، با مواضع حمایتی برخی اعضای این گروه از تروریست های تکفیری بشدت مخالفت کرد.
« امین الجمیل» رییس حزب الکتائب هم تاکید کرده است که مرض تکفیری تروریستی باید ریشه ای حل شود و راهکارهای مقطعی و مسکن ها مانند آتش بس فایده ای ندارد.
درهمین حال « علی المقداد» عضو فراکسیون حزب الله لبنان در مجلس این کشور ( فراکسیون وفاداری به مقاومت) در واکنش به ادعاها و تهدیدهای محمد کباره تاکید کرد: دست از تحریک های مذهبی و حمایت سیاسی از داعش برای ایجاد فتنه در لبنان بردارید.
وی هرگونه ارتباط حزب الله با حوادث جاری در عرسال را رد کرد و حمایت از لبنان و شهرک عرسال و مقابله با تروریست های تکفیری را مسئولیت دولت و نیروهای قهرمان ارتش و امنیتی لبنان خواند.
المقداد گفت که همه گروه های سیاسی باید از اقدامات ارتش و نیروهای امنیتی در دفاع از لبنان ومردم آن حمایت کنند.
عضو فراکسیون حزب الله خاطرنشان کرد که ارتش لبنان باید در ماموریت ملی نجات عرسال و مقابله با توطئه های تروریسم جهانی از حمایت سیاسی و مردمی برخوردار باشد و این یک واجب ملی است.
وی برخی مواضع حمایتی از داعش و دیگر گروه های تروریستی تکفیری که منطقه از جمله لبنان را با خطر مواجه کرده اند، خدمت به دشمن صهیونیستی و تروریست ها ارزیابی کرد.
« سمیر مقبل » وزیر دفاع و معاون نخست وزیر لبنان نیز در پایان جلسه امنیتی شب گذشته دولت لبنان با رد ادعاهای برخی اعضای گروه 14 مارس تاکید کرد که تنها ارتش لبنان در عرسال حضور دارد و با گروه های تروریستی تکفیری در حال جنگ و نبرد است.
فرمانده ارتش لبنان با اشاره به وضعیت میدانی درمنطقه عرسال لبنان، گفت: روز شنبه ارتش لبنان یک عنصر خطرناک تحت تعقیب به نام « عماد احمد جمعه» را بازداشت کرد اما ناگهان گروه های بزرگ و آماده مسلح حملات گسترده ای را به مراکز امنیتی شروع کردند.
ژنرال قهوجی با بیان اینکه این حملات برنامه ریزی شده بود، تصریح کرد: عناصر مسلح تلاش کردند تا همه مراکز امنیتی را از جهت های مختلف محاصره کنند اما ارتش بعداز پاسخی سریع و مستقیم، عملیات هجومی برای شکستن محاصره این مراکز را شروع کرد.
فرمانده ارتش اظهارداشت: نیروهای ارتش موفق شدند از پایگاه ها المصیده و وادی حمید حمایت کنند اما متاسفانه مرکز « تله الحصن» سقوط کرد و بدست عناصر مسلح افتاد.
وی تاکید کرد: ملیات برای آزاد کردن این پایگاه و مبارزه با تروریست هایی که در منطقه مستقر شده اند، ادامه دارد و نیروهای ارتش از نیروی هوایی و توپخانه استفاده می کنند.
ژنرال قهوجی گفت: آنچه در عرسال لبنان اتفاق افتاد بسیار خطرناک تر از آن چیزی است که برخی فکر می کنند و عماد جمعه اعتراف کرده که برای اجرای عملیاتی گسترده به مراکز و پایگاه ارتش لبنان برنامه ریزی کرده است.
وی با تاکید به اینکه نباید عده ای حمله تروریست ها را ناچیز بشمارند، افزود: عناصر مسلح تروریستی که به ارتش حمله کرده از کشورهای مختلف هستند و از خارج لبنان و با هماهنگی برخی عناصر موجود در اردوگاه های پناهجویان سوری وارد لبنان شده اند.
فرمانده ارتش لبنان حل وضعیت پناهجویان سوری در لبنان و مراکزی را که در سراسر لبنان مستقر شده اند، ضروری خواند تا به دروازه ورود تروریسم تبدیل نشوند.
خاورم ** 1324



13/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن