تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814191529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خرید تضمینی خرما پس از شش سال توقف در بوشهر از سرگرفته شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خرید تضمینی خرما پس از شش سال توقف در بوشهر از سرگرفته شد بوشهر - ایرنا - مدیرکل تعاون روستایی استان بوشهر گفت: با دستور دولت تدبیر وامید برای حمایت از کشاورزان، طرح خرید محصول خرما با قیمت تضمینی که از سال 87 متوقف شده بود از روز گذشته دوباره دراین استان از سر گرفته شد.


علی قنبری روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: دراین ارتباط چهار مرکز خرید در شهرهای وحدتیه و آبپخش و روستاهای زیارت و نظرآقا شهرستان دشتستان از روز گذشته فعال شده و خرمای نخلداران را به صورت فله و بسته بندی درکارتن های یک تا چهار کیلوگرمی خریداری خواهند کرد.
وی اضافه کرد: قیمت خرید برای هر کیلوگرم خرمای فله 10 هزار ریال و بسته بندی شده 12 هزار ریال است که به ازای هر درصد افت کیفیت از قیمت اصلی آن کاسته می شود.
قنبری ادامه داد: خرمای بسته بندی شده تا 30 درصد و فله تا 70 درصد افت کیفیت، قابل خریداری است.
مدیرکل تعاون روستایی استان بوشهر بیان کرد: تمییزی خرما و نداشتن خاک از شرایط خرید تضمینی است.
وی گفت: سازمان تعاون روستایی آمادگی دارد تا اول شهریورهمه خرماها تولید سال گذشته که روی دست نخلداران مانده است را خریداری کند.
قنبری افزود: خرید تضمینی محصول خرما زیرنظر کمیته ای مرکب از نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی سازمان تعاون روستایی و نماینده اتحادیه باغداران محلی انجام می گیرد و چون خرماها قابلیت استفاده انسانی ندارند در استان نگهداری می شوند تا فرآوری روی آن انجام شود.
درسال گذشته به دلیل کاهش قیمت و رکود بازار خرما حدود 20 هزار تن محصول نخلداران شهرستان دشتستان فروش نرفت و روی دست آنان ماند که در دوماه اخیر با دستور دولت و وزارت جهاد کشاورزی نسبت به خرید توافقی این محصولات از سوی تعاون روستایی اقدام شده است.
استان بوشهر یکی از قطب های بزرگ تولید خرما با تولید سالانه 170 هزار تن است که حدود 80 درصد خرمای تولیدی این استان مربوط به شهرستان دشتستان است. ک/3
539



12/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن