تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802808315




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حسن روحانی با وعده های دارو و درمانی خود چه کرد؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حسن روحانی با وعده های دارو و درمانی خود چه کرد؟ تهران - ایرنا- بیمه سلامت، راهی برای درمان آسان مردمحسن روحانی با وعده های دارو و درمانی خود چه کرد؟


با تشکیل سازمان بیمه سلامت زمینه تحقق به اهداف بلندی چون عدالت محوری، ارتقاء سطح کیفیت در ارائه خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان، رفع همپوشانی بیمه ای و بسط و گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در سراسر کشور فراهم شد.
یکی از بزرگ ترین اصلاحیه های نظام سلامت کشور که شاید طرحی نو در نظام سلامت ایران باشد طرح بیمه سلامت است که از مرداد ماه سال 91 در دولت پایه گذاری شد و بالاخره در مهر ماه 91 با تایید شورای نگهبان در تجمیع سازمان های بیمه گر، سازمان بیمه سلامت تشکیل شد که البته با نظرات مخالف و موافق خود همراه بود.
طبق اساس نامه بیمه سلامت قرار بر این شد تا به جز سازمان تأمین اجتماعی حدود 17 سازمان بیمه گر نیز به طور کامل بخش درمان آن تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گیرند.
با تشکیل سازمان بیمه سلامت زمینه تحقق به اهداف بلندی چون عدالت محوری، ارتقاء سطح کیفیت در ارائه خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان، رفع همپوشانی بیمه ای و بسط و گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در سراسر کشور فراهم شد.
بر اساس این بیمه پایه یکسانی به ‏تمامی مردم ارائه شد که همه جمعیت 75‏ میلیونی کشور بتوانند از یک بیمه پایه ‏درمان برخوردار شوند و ‏در صورت اجرای این عملیات، دیگر ‏فردی فاقد پوشش بیمه درمان در ‏کشور نخواهد بود.
با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در دولت یازدهم این طرح به مراحل بعدی اجرایی شدن رسید و از محل درآمد هدفمندی یارانه ها 700 میلیارد تومان برای بیمه همگانی سازمان سلامت ایرانیان پرداخت شد.
به این ترتیب بود که از ابتدای اردیبهشت 93 ثبت نام از افراد متقاضی بیمه سلامت آغاز شد و کلیه افراد فاقد پوشش بیمه درمان که از سوی سازمان بیمه سلامت، سازمان تأمین اجتماعی، سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح، کمیته امداد امام خمینی ، بانکها، وزارت نفت، شهرداری ها و ... تحت پوشش بیمه ای قرار ندارند جزو مشمولان بیمه سلامت شدند.
سرانه بیمه سلامت برای هر فرد 285 هزار تومان می شود، اما خودش آن را پرداخت نمی کند و دولت تعهد کرده است که از محل هدفمندی یارانه ها آن را بپردازد. در ضمن این بیمه یک بیمه پایه است و برای بیمه تکمیلی افراد خود باید اقدام کنند.
ارتقا بسته خدمات سلامت، کاهش پرداخت حق بیمه، پوشش فراگیر و بهره مندی عادلانه جامعه از مهمترین اهداف اجرای بیمه سلامت در کشور است.در اجرای طرح بیمه سلامت زایمان های طبیعی 100 درصد رایگان در نظر گرفته می شود و در بیمارستانهای بیش از 64 تختخوابی برای کیفیت بخشیدن به ارائه خدمات و پاسخگویی مناسب به مردم، پزشک مقیم مستقرمی شود.
با اجرایی شدن این طرح اما وزیر بهداشت از کاهش هزینه های درمانی خبر داده است.
دکتر سید حسن هاشمی ضمن اعلام کاهش هزینه های بستری مردم به 7.5 درصد از سازمان های بیمه گر خواست که سطح خدمات را کاهش ندهند.
او در توضیح روند اجرای طرح تحول نظام سلامت که بیش از دو ماه از اجرای آن می گذرد، گفت: هدف آن بود که با اجرای این طرح هزینه های مردم در بخش بستری به 10 درصد کاهش یابد. خوشحالیم که امروز این رقم به طور متوسط به 7.5 درصد کاهش یافته است. در مجموع بیماران در شهرها 10 درصد هزینه های بستری و همچنین بیماران در روستاها پنج درصد این هزینه ها را می پردازند که به طور متوسط عددی حدود 7.5 درصد را شامل می شود. این مبحث محوری ترین موضوع در اجرای طرح تحول نظام سلامت بود که خوشبختانه محقق شده است.
وزیر بهداشت از افزایش 9 درصدی آمار بستری در بیمارستان های دولتی خبر داد و گفت: ممکن بود برخی از بیماران به دلیل عدم توانایی، برای درمان مراجعه نکنند و یا به ندرت افرادی از بخش خصوصی به بخش بستری دولتی مراجعه کنند. در مجموع این مباحث از علل افزایش آمار مراجعات به بخش دولتی است.
هاشمی بسته حمایت از بیماران صعب العلاج را که قرار است در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت، اجرایی شود را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حال حاضر همین 10 درصد فرانشیزی که بیماران صعب العلاج بابت هزینه های درمانشان می پردازند نیز گاهی از توانشان خارج است. امیدواریم که اعتبارات این بسته حمایتی هرچه سریعتر تامین شده و بتوانیم این بسته را اجرایی کنیم.
وزیر بهداشت بسته ترویج زایمان طبیعی و رایگان شدن زایمان طبیعی را مورد اشاره قرار داد و افزود: به دنبال اجرای این بسته آمار سزارین در کشور کاهش یافته است. در این زمینه به بخش خصوصی نیز اعلام کرده ایم که باید نسبت آمار سزارین به طبیعی را تا پایان امسال 10 درصد کاهش دهند. در غیر این صورت این موضوع در اعتبار بخشی و تمدید پروانه های آنها اعمال می شود.
در هر حال با وجود هزینه های بالای درمان و نظام پزشکی در ایران طرح بیمه سلامت طرح بسیار خوبی در زمینه بهداشت و ارتقاع سلامت نسبی در جامعه به حساب می آید که علاوه بر کاهش هزینه های درمان برای بیماران مزیت دیگری نیز دارد.
از جمله مزایای دیگر این طرح کاهش پدیده خود درمانی است که با پایین آمدن هزینه های سرسام آور درمان این پدیده نیز به تدریج رخت خود را از ایران بر خواهد بست. پدیده ای که شاید یکی از دلایل بروزش در ایران هزینه بالای درمان، هزینه های سرسام آور ویزیت پزشکان و تهیه دارو باشد.
باید منتظر ماند و دید وعده های درمانی دولت یازدهم با بیمه سلامت محقق خواهد شد یا خیر؟
منبع: پارسینه
اول**



12/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن