تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820576055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرايط ادامه بيمه‌پردازي به صورت اختياري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مرداد ۱۳۹۳ (۱:۳۱ق.ظ)
مدير کل امور فني بيمه‌ شدگان سازمان تأمين‌اجتماعي تشريح کرد: شرايط ادامه بيمه‌پردازي به صورت اختياري مدير کل امور فني بيمه‌ شدگان سازمان تأمين‌اجتماعي شرايط ادامه بيمه‌ پردازي به صورت اختياري را تشريح کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيروس نصيري با اعلام اين مطلب، گفت: افرادي که به عللي غير از علل مندرج در قانون تأمين‌اجتماعي از رديف بيمه‌ شدگان خارج شده يا بشوند و يا به عبارتي در تاريخ ارائه تقاضاي بيمه مشمول هيچ يک از نظام‌هاي بيمه‌اي نباشند، مي‌توانند در صورت تمايل بيمه خود را به صورت اختياري ادامه دهند.
وي با اشاره به اينکه متقاضي ادامه به طور بيمه اختياري بايد حداقل ۳۰ روز سابقه پرداخت حق‌بيمه، به عنوان يکي از شرايط ادامه بيمه به صورت اختياري را داشته باشد، افزود: متقاضي که قبلاً با اشتغال در کارگاه‌ها و مؤسسات مشمول قانون تأمين‌اجتماعي و يا بر اساس مقررات بيمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد داراي حداقل ۳۰ روز سابقه پرداخت حق‌بيمه باشد، مي‌تواند با مراجعه به نزديک‌ترين شعبه محل سکونت خود درصورت احراز شرايط مقرر نسبت به ارائه تقاضا، انعقاد قرارداد و پرداخت حق‌بيمه اقدام نموده و با رعايت ضوابط مربوطه از تعهدات قانوني شامل بازنشستگي، ازکارافتادگي، فوت و خدمات درماني سازمان بهره‌مند گردد.
وي با اشاره به اينکه سن متقاضي ديگر شرط ادامه بيمه به صورت اختياري است، گفت: حداکثر سن پذيرش درخواست متقاضي ادامه بيمه به صورت اختياري براي مردان و زنان ۵۰ سال تمام در تاريخ ثبت تقاضا است، در صورتي که سن متقاضي بيشتر از سن اشاره شده باشد، پذيرش تقاضا منوط به داشتن سابقه پرداخت حق‌بيمه معادل مدت مازاد سني مقرر خواهد بود.
نصيري درخصوص ارائه تعهدات سازمان تأمين‌اجتماعي به بيمه‌شدگان اختياري گفت: مستمري بازنشستگي، بازماندگان و ازکارافتادگي درصورت احراز شرايط قانوني به بيمه‌شدگان اختياري تعلق مي‌گيرد و درصورت بيماري و بارداري، مشمولين مي‌توانند از خدمات درماني واحدهاي درماني ملکي و طرف قرارداد سازمان برخوردار ‌شوند.
وي با اشاره به اينکه بهره‌مندي بيمه‌ شدگان اختياري از مزاياي قانون تأمين‌اجتماعي منوط به پرداخت حق‌ بيمه است نه اشتغال، تصريح کرد: بنابراين سازمان در صورت وقوع ازکارافتادگي جزئي تعهدي به ارائه حمايت ندارد؛ زيرا مسأله ازکارافتادگي جزئي و پرداخت مستمري در اين زمينه، در حوادث ناشي از کار مطرح است که در خصوص بيمه‌ شدگان اختياري موضوعيت ندارد.
نصيري درخصوص تعهدات کوتاه‌مدت سازمان تأمين‌اجتماعي به بيمه‌ شدگان اختياري، گفت: با توجه به تعاريف قانوني مربوطه، اين گروه از بيمه‌شدگان مشمول دريافت، غرامت دستمزد ايام بيماري و بارداري، کمک ازدواج، بيمه‌ بيکاري و... نبوده، ليکن؛ پرداخت هزينه‌هاي وسايل کمک پزشکي (پروتز و اروتز) و کمک هزينه کفن و دفن به بيمه‌شدگان اختياري بلامانع خواهد بود.
وي با بيان اينکه نرخ پرداخت حق‌بيمه بيمه‌شدگان اختياري ۲۹ درصد است، تأکيد کرد: نرخ پرداخت حق‌بيمه بيمه‌شدگان ادامه بيمه به طور اختياري براي استفاده از تمامي تعهدات قانوني مقرر ۲۶ درصد بوده و ۳ درصد حق‌بيمه مانند بيمه‌شدگان اجباري به عهده دولت مي‌باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن