تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820431302




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست هماهنگي جايگاه زنان با كنوانسيون‌هاي بين‌المللي مصداق بي‌غيرتي است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: درخواست هماهنگي جايگاه زنان با كنوانسيون‌هاي بين‌المللي مصداق بي‌غيرتي است
شهرداري تهران در پاسخ به نامه قائم مقام وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي تأكيد كرد: به ادعاي وزارت كار و تحليل مكتوبه اين وزارتخانه تكريم مقام زن و تحكيم بنيان خانواده در ايران اسلامي بايد با كنوانسيون‌هاي جهاني هماهنگ باشد كه اين خود جز بي‌غيرتي ديني، چيز ديگري نيست.
شهرداري تهران در پاسخ به نامه قائم مقام وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي تأكيد كرد: به ادعاي وزارت كار و تحليل مكتوبه اين وزارتخانه تكريم مقام زن و تحكيم بنيان خانواده در ايران اسلامي بايد با كنوانسيون‌هاي جهاني هماهنگ باشد كه اين خود جز بي‌غيرتي ديني، چيز ديگري نيست.
به گزارش «جوان»، در جوابيه شهرداري آمده است: انتشار رسانه‌اي نامه اداري از سوي معاونت بين‌الملل وزارت كار و تعاون به شهرداري طي روزهاي گذشته و متعاقب آن توضيحات روابط عمومي آن وزارتخانه مصداق همنوايي با رسانه‌هاي معاند بيگانه چون بي‌بي‌سي و صداي امريكا و وادادگي و مرعوب شدن در جنگ رسانه‌اي دشمن و تكرار مواضع آنها بود كه مفاد اين نامه آن هم از يك دستگاه رسمي در نظام جمهوري اسلامي ايران حقيقتاً مايه تأسف است.

به ادعاي وزارت كار و تحليل مكتوبه اين وزارتخانه، تكريم مقام زن و تحكيم بنيان خانواده در ايران اسلامي بايد با كنوانسيون‌هاي جهاني هماهنگ باشد كه اين خود جز بي‌غيرتي ديني، چيز ديگري نيست.

شهرداري تهران در اين جوابيه تأكيد كرده است: جاي اين پرسش باقي است كه چگونه يك مسئول ارشد در وزارت كار با نامه‌نگاري درخواست ارسال بخشنامه‌اي كه وجود خارجي هم ندارد را مي‌كند و اينگونه به عامل رسانه‌هاي بيگانه تبديل مي‌شود. انتظار مي‌رود مسئولان وزارت كار به جاي ملعبه رسانه‌هاي بيگانه شدن به مشكلات كارگران و كاركنان توجه كنند و در رفع آن كوشش كنند. شهرداري تهران سرمايه عظيم جامعه را نه ابزار و لوازم سازماني بلكه منابع عظيم انساني مي‌داند كه با دستان توانا و انديشه والاي خود در خدمت به مردم و آباداني جامعه گام برمي‌دارند. مديريت شهري نيز در مقابل منابع انساني مسئوليت و دغدغه‌اي جدي درخصوص مطالبات رفاهي، معيشتي و حوزه خانواده آنها دارد.  در اين جوابيه آمده است: بي‌ترديد نقش بانوان در عرصه خانواده و جامعه ممتاز و برجسته است. بانوان فرهيخته، مسئوليت‌پذير و منضبط در بخش‌هاي گوناگون معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها و شركت‌هاي وابسته به شهرداري نقش‌آفريني مي‌كنند. شهرداري تهران هيچ‌گونه دستورا‌لعمل يا بخشنامه‌اي مبني بر تفكيك جنسيتي و امثال آن در خصوص نيروي انساني نداشته و ندارد.

اشتغال هزاران بانوي فرهيخته و كارآمد در سطوح مختلف مديريت و كارشناسي شهرداري تهران گواه روشني بر عزم جدي مديريت شهري براي ميدان دادن به بانوان در عرصه توسعه و تعالي كشور است و شهرداري تهران مي‌تواند الگو و اسوه‌اي براي ساير دستگاه‌هاي اجرايي كشور باشد. مديريت شهري با اهميت دادن به بنيان خانواده و تكريم منزلت آنها براساس ارزش‌هاي ديني، انقلابي، مصوبات ابلاغي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و وزارت كشور و همچنين در پاسخ به مطالبات بحق بانوان و براساس وظيفه‌اي كه نظام جمهوري اسلامي ايران برعهده آن گذاشته نسبت به تكريم منزلت و رفاه آنان كوشيده است و بر خلاف ادعاهاي واهي برخي از رسانه‌هاي مغرض داخلي و رسانه‌هاي بيگانه هيچ‌كدام از بانوان شاغل در شهرداري نه تنها اخراج نشده‌اند، بلكه ارتقاي شغلي نيز يافته‌اند. 

در اين جوابيه تأكيد شده است: بي‌ترديد امنيت شغلي و اخلاقي بانوان در جامعه در كنار نقش همسري و مادري آنها در حوزه خانواده براي مديريت شهري حائز اهميت است و اين اقدامات تكريم مقام زن و خانواده بوده و استقبال بانوان شاغل در شهرداري خود گواهي روشن است. بانوان تشكيل‌دهنده نيمي از جامعه، شايسته خدمت و منزلت و مستحق دستيابي به مشاغل مهم و مناصب بالا هستند و به كارگيري مردان در برخي معدود مشاغل سخت و زمانبر نه تنها محروم كردن بانوان نيست، بلكه تكريم منزلت و مقام آنهاست‌. چراكه در فرهنگ اسلامي و ايراني ما، زنان به عنوان محور خانواده و خانواده محور جامعه قابل تعريف و تبيين است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن