تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين اعمال، خداشناسى است، زيرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم يا زياد تو را سود مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803290748




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروژه 300 میلیون پوندی انگلیس برای نقشه برداری و توالی یابی ژنوم انسان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پروژه 300 میلیون پوندی انگلیس برای نقشه برداری و توالی یابی ژنوم انسان لندن - ایرنا - دولت انگلیس روز جمعه اعلام کرد که اجرای یک پروژه 300 میلیون پوندی برای نقشه برداری و توالی یابی ژنوم انسانی در دستور کار محققان این کشور قرار دارد.


به گزارش ایرنا، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در این باره گفت که با اجرای این طرح که نقشه برداری از توالی یابی یک صد هزار ˈدی ان ایˈ را شامل می شود، این کشور می تواند رهبری تحقیقات ژنتیک مربوط به سرطان را در سطح جهان در دست بگیرد.
کامرون گفت: در طی چند سال آینده شاهد پیشگامی انگلیس در زمینه تحقیقات مربوط یه ژنتیک در جهان خواهیم بود.
به گفته محققان انگلیسی، هدف از این طرح که مرحله نخست آن، تحقیق بر روی کدهای ژنتیک افراد مبتلا به سرطان و یا بیماری های نادر خواهد بود، ایجاد یک انقلاب در زمینه داروسازی با گشودن اسرار ˈدی ان ایˈ است.
این محققان معتقدند که نقشه برداری و تعیین توالی ژنوم در چارچوب این طرح چهار ساله که از سوی مرکز ژنتیک انگلیس هدایت می شود، می تواند سبب کشف شیوه های جدید درمانی و حتی منسوخ شدن شیمی درمانی برای بیماری هایی چون سرطان شود.
به گزارش رسانه های انگلیس، اولین نقشه برداری و تعیین توالی ژنوم انسانی در سی ام ماه می گذشته صورت گرفته و محققانی از مراکز تحقیقاتی سراسر انگلیس از جمله در لندن، کمبریج و نیوکاسل در اجرای این طرح مشارکت دارند.
براساس این گزارش، این طرح تاکنون یکصد ژنوم را نشانه گذاری کرده و هدف آن رسیدن به یک هزار ژنوم تا پایان سال جاری میلادی و ده هزار ژنوم تا پایان سال 2015 میلادی است.
گفته می شود که محققان دانشگاه ها و نیز شرکت های داروسازی انگلیس اجازه خواهند داشت که به نتایج تحقیقات بدست آمده در جریان این طرح، برای کارهای مطالعاتی شان دسترسی داشته باشند.
براساس گزارش های منتشر شده، 15 هزار خانواده که اعضای آنها ( در حدود 75 هزار نفر ) دارای بیمارهای نادر و نیز سرطان هستند در این طرح شرکت دارند.
این خانواده ها امیدوارند که نتایج تحقیقات حاصله ژنتیکی بتواند به حل مشکل بیماری شان کمک زیادی کند.
طرح نقشه برداری و تعیین توالی کل ژنوم انسانی برای اولین بار در سال 1984 میلادی مطرح و رسما در سال 1990 میلادی از سوی دولت آمریکا به اجرا درآمد.
این طرح سه میلیارد دلاری که در جریان اجرایش کشورهایی دیگری از جمله انگلیس و آلمان به آن پیوستند، در 14 آوریل 2003 پایان یافت.
پژوهشگران در طول 11 سالی که طرح ژنوم انسانی تکمیل شده است، پیشرفت های عمده ای در استفاده از اطلاعات ژنومی برای تشخیص و درمان سرطان داشته اند.
علاوه بر سازمان ژنوم انسانی که در سال 1998 میلادی تاسیس شده است در حال حاضر مراکز تحقیقاتی شماری از کشورهای جهان نیز بدنبال تکمیل پروژه ژنوم انسانی هستند.
به گفته محققان، در صورت تکمیل پروژه ژنوم انسان، شناسایی ژن ها، شناسایی جهش های بیماری زا و بیماری های ژنتیکی، تشخیص های پیش از بروز علامت ها و پیشگیری از بروز بیماری های ژنتیکی بسیار آسان و شیوه درمان این بیماری ها و نیز بیماری سرطان و بیماری های نادر دگوگون خواهد شد.
اروپام ** 1552 ** 1597



10/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن