تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818807904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمپین آری به تولید ملی به نهادینه کردن تولید و رفع موانع آن کمک می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده مجلس: کمپین آری به تولید ملی به نهادینه کردن تولید و رفع موانع آن کمک می کند تهران - ایرنا - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با حمایت از کمپین آری به تولید ملی، افزود: کمپین ها می توانند در راستای حمایت از تولید ملی و فرمایشات مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی، به نهادینه کردن مصرف تولیدات داخلی و رفع موانع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آن کمک کنند.


ابراهیم نکو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه کمپین آری به تولید ملی برای حمایت و توجه بیشتر به تولید راه اندازی شده است، افزود: رونق تولید ملی و افزایش صادرات در خروج کشور از شرایط رکود تورمی نقش موثری ایفا می کند.
وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی حکم می کند که استفاده از تولیدات داخلی مورد حمایت قرار گیرد، افزود: البته این حمایت ها باید به صورت قاطع و جدی بوده و در حد شعار، طرح های بی روح، لایحه های غیرقابل اجرا و همایش های بی نتیجه نباشد.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات ما بر اثر تحریم ها ایجاد شده است، افزود: البته بخش اعظم تحریم ها، تولید را در تنگنا قرار داد، اما تحریم ها علاوه بر آثار منفی، دستاوردهای مهمی نیز برای کشور در پی داشته اند.
وی افزود: با مراجعه به واحدهای تولیدی، مشاهده می شود که تولیدکنندگان به دنبال ایجاد تحریم موفق به خلق تکنولوژی های نوین و تولید ماشین آلات و تجهیزاتی شده اند که با مشابه خارجی آن برابری می کند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ما باید همواره خود را در بدبینانه ترین شرایط یعنی ادامه تحریم ها تصور کنیم، افزود: در این شرایط باید برای افزایش تولید ملی برنامه داشته باشیم و راهکارهای آن را به کار بندیم.
وی تصریح کرد: در مجلس و دولت باید این اتفاق نظر وجود داشته باشد که گروه و تیمی برای پیدا کردن راهکارهای صحیح حمایت از تولید داخلی و شکوفایی آن تشکیل شود.
این نماینده مجلس پیشنهاد کرد: شاخه ای در وزارت امور اقتصادی و دارایی به همین منظور ایجاد شود تا مدیریت آن بر عهده این وزارتخانه باشد، تا این وزارتخانه با ایجاد ارتباط با سایر دستگاهها از جمله مجلس و همچنین بهره گیری از طرح ها و پیشنهادات مجلس بتواند اقدامات موثری برای حمایت از تولید ملی انجام دهد.
وی با اشاره به اهمیت افزایش تولیدات داخلی و تاثیر آن بر اشتغال و صادرات، گفت: با توجه به جوان بودن جمعیت کشور و افزایش فارغ التحصیلان جویای کار، تغییر نگرش جامعه به استفاده از تولید ملی ضروری است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم توجه بیشتر مسئولان به بخش های کشاورزی، صنعت، معدن و تامین زیرساخت ها در راستای افزایش تولید ملی، گفت: حل بسیاری از مشکلات کشور از جمله مشکل بیکاری جوانان با افزایش تولید ملی حل خواهد شد.
وی با بیان اینکه بخش تولید با چالش هایی روبرو است، افزود: چالش های تولید در کشور به عوامل مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بستگی دارد که هر کدام از این عوامل باید با فرهنگ سازی و مشارکت نهادهای مدنی و کمپین ها مانند همین کمپین آری به تولید ملی، حل شود.
این نماینده مجلس با اشاره به نقش نگرش های مدیریتی در بروز مشکلات اقتصادی کشور، بهبود فضای کسب و کار، مقررات زدایی، تسریع و تسهیل امور اقتصادی، استفاده از فکر و راهکارهای کارشناسان اقتصادی و بهره گیری مناسب از سرمایه های سرگردان کشور را از جمله مواردی که با مدیریت صحیح می توانند راه را برای حمایت از تولید ملی هموار کنند، دانست.
اقتصام (4)1070**1558



10/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن