تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803215223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرانسه، همدردی با مسیحیان یا خدمت به داعش؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرانسه، همدردی با مسیحیان یا خدمت به داعش؟ بغداد-ایرنا-بعد از گذشت بیش از 10 روز از بحران آوارگی مسیحیان از موصل در شمال عراق، دولت فرانسه، این هفته آغوش خود را بر روی مسیحیان عراقی گشود و برای اعطای پناهندگی به آنان اعلام آمادگی کرد.


به گزارش رسانه ها، وزیر خارجه و وزیر کشور فرانسه در بیانیه ای مشترک ، اعلام کردند، پاریس تسهیلات لازم را برای پذیرش و اعطای پناهندگی به آوارگان مسیحی عراق در نظر خواهد گرفت.
این اقدام فرانسه بازتاب متفاوتی در رسانه های عراق داشت و از جمله با واکنش تند برخی رسانه ها و شخصیت های این کشور روبه رو شد که اعتقاد دارند، این اقدام فرانسه، خدمت به داعش است.
ˈیونادم کناˈ رهبر جریان الرافدین عراق و نماینده مسیحیان در پارلمان، در واکنش به این رفتار فرانسه به سی ان ان گفت که این عمل فرانسه در حقیقت خدمتی است به داعش.
مسیحیان در کشور خود امنیت می خواهند و خواستار آن هستند که جامعه بین المللی، در مقابل تروریست هایی که اکنون بیش از 10 سال است، امنیت آنان را به خطر انداخته و حالا آنان را از خانه هایشان رانده، اقدام عملی کنند.
کنا ، در واکنش به اعطای پناهندگی فرانسه به مسیحیان عراقی این تصمیم را مسخره خواند و گفت: کمک کنید دولت عراق موصل و مناطق شمال این کشور را از وجود تروریست ها پاک کند و به مسیحیان در داخل عراق یاری برسانید تا در موطن خود باقی بمانند.
این نماینده مسیحیان در پارلمان عراق تصمیم فرانسه را اینگونه تعبیر می کند که اعطای پناهندگی به مسیحیان به معنای خدمت به داعش است که قصد دارد عراق را از مسیحیان خالی کند.
فلاح آل یاسری، عضو کمیسیون حقوق بشر پارلمان عراق نیز گفت که بیانیه دو وزیر فرانسوی غیر قابل تحمل است و در حقیقت این کشور عراقی بدون وجود مسیحیان می خواهد.
سخنگوی وزارت مهاجرت و آوارگان عراق نیز این بیانیه را حرکتی در راستای تصمیم داعش برای تخلیه منطقه از مسیحیان دانست و گفت تلاش دولت عراق بر ماندن مسیحیان در کشور، با ایجاد امکانات و تسهیلات لازم برای آنان در داخل کشور است.
کارشناسان عراقی اعتقاد دارند که این بیانیه دولت فرانسه نه اهمیت سیاسی دارد و نه انگیزه انسان دوستانه در آن دیده می شود.
واثق الهاشمی رییس مرکز مطالعات استراتژیک در بغداد ، می گوید این حرکت فرانسه پروژه ای برای تخلیه اقلیت ها از عراق است.
مالک عطا یک شهروند عراقی نیز گفت، مردم عراق از اقدام داعش در اخراج مسیحیان از موصل و اقدام فرانسه در اعلام آمادگی برای اعطای پناهندگی به آنان به شدت خشمگین هستند.
او می گوید مسیحیان بخشی تفکیک ناپذیر از ملت عراق هستند، حضور آنان نشانه صلح و عشق در جامعه ماست.
واکنش غربی ها در خصوص موضوع آوارگی مسیحیان موصل، عراقی ها را دچار سردرگمی کرده و سوالات زیادی برایشان ایجاد کرده است که نسبت به آن ملاحظاتی دارند.
آنها می گویند، داعش تروریستی ، مسیحیان را فقط اخراج کرده است. درحالی که آنها نه قتل عام شده اند و نه گزارشی درباره آزار زنان و دختران آنان وجود دارد. این در حالی است که حقوق اقوام دیگر مانند ترکمن های شیعه، شبک ها و ایزدی ها به شدیدترین شکل ممکن از سوی داعش نقض شده و صدها هزارتن از آنان نیز آواره هستند.
صدها جوان و نوجوانی که تصاویر کشتار و اعدام آنان را داعش طی دو روزگذشته بر روی شبکه های اجتماعی قرار داده ، همگی شیعه هستند، اما این کشتارها کمترین واکنشی در میان کشورها غربی و مدعیان حقوق بشر نداشته است.
با این همه از همان اولین روز شروع فرار مسیحیان از موصل، نوری المالکی نخست وزیر، دولت را موظف به رسیدگی به امور آوارگان کرد و فرماندهی عملیات بغداد نیز تدابیر ویژه امنیتی برای حفاظت مسیحیان طراحی کرد که کلیساهای بغداد را هم شامل می شد.
فواد معصوم رییس جمهور جدید عراق نیز در اولین واکنش به موضوع آوارگی مسیحیان، بر حمایت کامل و حفاظت از حقوق آنان تاکید کرد.
علاوه براین اهالی استان های کربلا و نجف نیز اعلام کردند، شهرهایشان آماده استقبال و پذیرایی از رانده شدگان مسیحی موصل است.
کربلایی ها برای این منظور در حد امکان تدارک نیز دیدند؛ از تهیه محل اسکان تا لوازم ضروری مورد نیاز؛ همانگونه که از 8 ماه پیش همین کار را برای آوارگان اهل سنت استان الانبار که از دست تروریست های داعش گریخته بودند، انجام دادند.
خاورم **1770**1446



09/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن