تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820122940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داوداوغلو: درخواست خلع سلاح فلسطینیان منطبق با هیچ اصل بین المللی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: داوداوغلو: درخواست خلع سلاح فلسطینیان منطبق با هیچ اصل بین المللی نیست آنکارا- ایرنا - ˈاحمد داوداوغلوˈ وزیر امور خارجه ترکیه گفت: درخواست خلع سلاح فلسطینیان منطبق با هیچ اصل بین المللی نیست، چرا که فلسطینیان حق دفاع از خود را دارند.


وی این مطلب را در گفت و گو با شبکه تلویزیون محلی ˈقونیه تی ویˈ در شهر قونیه عنوان کرد.
وزیر امور خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه حق حیات هر ملتی مقدس است، گفت: سکوت در مقابل قتل فلسطینیان ولی جار و جنجال به راه انداختن در مورد موشکهای فلسطین که تاکنون کسی بر اثر پرتاب آنها کشته نشده، قابل قبول نیست.
داوداوغلو گفت: در حالی که اسراییل با تمامی سلاحهای در اختیار خود، هر لحظه می تواند به فلسطینیان حمله کند، سخن از خلع سلاح فلسطینیان با هیچ اصل و حقوق بین المللی منطبق نیست، زیرا فلسطینیها حق دفاع از خود را دارند.
وی با اشاره به اینکه ˈحماسˈ اختیار مذاکره با رژیم صهیونیستی به نام آن سازمان را به دیگر طرف فلسطینی داده است، افزود: ˈمحمود عباسˈ و ˈخالد مشعلˈ به یکدیگر اعتماد دارند و در سایه این اعتماد است که ترکیه آنچه را که در توان دارد برای فلسطین انجام می دهد.
وی گفت: مساله برای دشمن و برخی گروههای رسانه ای فتنه اندازی بین گروههای فلسطینی است. آنان سعی در القای این دارند که ترکیه در کنار حماس است و هدف تحریک فتح را علیه ترکیه دنبال می کنند. آنان درصدد تحریک مصر علیه ترکیه هستند.
وزیر امور خارجه ترکیه رژیم صهیونیستی را در قبول آتش بس در غزه متهم به دو رویی کرد و گفت: اسرائیل در روز شنبه که عید ˈشاباتˈ (یهودیان) بود، آتش بس 12 ساعته را قبول کرد ولی آتش بس در عید ˈقربانˈ را، که برای مسلمانان مقدس است، قبول نکرد و حتی در روز یکشنبه به رغم اعلام آتش بس 24 ساعته توسط حماس، به حملات خود ادامه داد.
رژیم صهیونیستی از بامداد سه شنبه هفدهم تیرماه حملات هوایی علیه غزه را از سرگرفت و در نخستین حملات 9 نفر کشته شدند.
در باریکه غزه به عرض 10 و طول حدود 40 کیلومتر حدود یک میلیون و 800 هزار نفر زندگی می کنند و یکی از پرتراکمترین مناطق جهان است.
رژیم صهیونیستی با درخواست های شورای امنیت سازمان ملل برای پایان دادن به درگیری ها و کشتار مردم بیگناه فلسطین، همچنان به حملات خود ادامه می دهد و تاکنون در این حملات نزدیک به 1200 نفر از مردم غزه کشته و بیش از شش هزار و 500 نفر زخمی شده اند.
به دنبال اقدام های این رژیم، ˈناوی پیلایˈ کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در واکنشی، بی توجهی به قواعد بین المللی و حق حیات در نوار غزه را بهت آور دانست و حملات اسرائیل به نوار غزه را جنایت جنگی تعبیر کرد.
خاورم**2012**1479



08/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن