تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798436872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماز عید سعید فطر با حضور صدها هزار نمازگزار در جواربارگاه منور رضوی برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماز عید سعید فطر با حضور صدها هزار نمازگزار در جواربارگاه منور رضوی برگزار شد مشهد - ایرنا - نماز عید سعید فطر با حضور صدها هزار زائر و مجاور مومن در جوار آستان نورباران امام علی ابن موسی الرضا (ع) با شکوه و عظمت تمام برگزار شد.


در این مراسم که از روزها قبل تدارک و برنامه ریزی برای برگزاری هر چه بهتر آن از سوی آستان قدس رضوی انجام شده بود حضور مردم به قدری بود که از حدود یک ساعت قبل از شروع مراسم نماز درهای حرم مطهر رضوی به علت ازدحام جمعیت و تکمیل ظرفیت صحن ها بسته شد.
شروع مراسم نماز از ساعت هفت صبح اعلام شده بود و جمعیت بسیار پیش از آن در صحن ها مستقر شده بودند و از یک ساعت قبل از نماز تمامی صحن و سراها ، رواق ها و فضاهای پوشیده و روباز حرم مطهر که همه مفروش شده بود مملو از جمعیت بود.
شکوه و عظمت حضور هزاران نمازگزار در بیرون حرم مطهر و فضاهای باز اطراف به نماز ایستاده بودند تا در جوار آستان مقدس امام علی ابن موسی الرضا (ع) به نماز عید خود معنویت و جلای ویژه ای دهند خود جلوه ای ویژه از پیوند آسمانی زمینیان بود.
امام جمعه مشهد در خطبه هایدنماز عید فطر با اشاره به مسائل جهان اسلام گفت : امروز همه ما وظیفه داریم به صورت فعال در جبهه مقاومت و حمایت از مسلمانان مشارکت و فعالیت کنیم.
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود : در شرایطی عید سعید فطر را برگزار می کنیم که مسلمانان در چند جبهه فقط به دلیل دین و مسلمانی به خاک و خون کشیده می شوند چنانکه امروز غزه به صورت یک کشتارگاه عظیم از سوی صهیونیست های جنایتکار درآمده است.
وی ادامه داد: در سرزمین عراق ، وهابیت سخیف و خبیث با مشارکت گروه های بعث جبهه داعش را تشکیل داده و مردم را به خاک و خون می کشند و سوریه هنوز از جنایات تروریست های وهابی به طور کامل رهایی نیافته است با این هجمه دشمنان وظیفه ما مشارکت فعال در جبهه مقاومت است.
وی این مشارکت را و حمایت از مسلمانانی که امروز بعنوان خاکریز اول در مقابل دشمن قد علم کرده اند را بعنوان بالاترین وظیفه و موثرترین تکلیف دانست.
وی گفت : اگر چه امروز بر اساس نظر مقام معظم رهبری مشارکت با رزمندگان مسلمان و حضور نیروی انسانی ما در کنار آنان و شرکت در یک جنگ و دفاع فیزیکی به مصلحت نیست اما ما موظف هستیم با همه وجود در جبهه مقاومت فعالیت کنیم.
خطیب نماز عید فطر افزود : با توجه به این شرایط ستادی مردمی با عنوان ستاد پشتیبانی مقاومت به مرکزیت شهر مشهد تشکیل شده که قرار است به صورت منسجم در زمینه پشتیبانی جبهه مقاومت از نظر امکانات و تجهیزات نظامی و غیر نظامی و نیز از بعد اقتصادی با کمک و مشارکت فعلانه شما مردم ستون اعتماد و تکیه جبهه مقاومت در مقابل دشمن باشد.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه امروز عربستان به طرفداران وهابیت و دشمنان اسلام ماهانه 200 دلار و قطر 180 دلار شهریه و کمک ثابت می دهد و ما هم وظیفه داریم از گروه های مقاومت در برابر دشمنان اسلام حمایت کنیم .
وی در فراز دیگری از خطبه ها نماز عید سعید فطر گفت : امروز تنها نقطه قوت و امید مسلمانان با توجه به شرایط جهان اسلام و دشمنی ها و سرکوب های شیطانی و استکبار آمریکایی، نظام اسلامی و جامعه دینی ما ست.
وی افزود : این جامعه باید مظهر اسلام و قدرت اسلام باشد که این امر هم با زنده بودن و برجستگی ارزش های دینی در سطح جامعه نمود می یابد.
وی ادامه داد : وقتی این مسلمانان بدانند که در جامعه اسلامی ما اسلام مظهری ندارد و ارزش های دینی بر در و دیوار آن برجسته نیست دلسرد می شود و این بزرگترین ننگ برای ما می باشد.
آیت الله علم الهدی افزود : چرا باید تصور یک مسلمان از نقطه ای دیگر از دنیا وقتی به مشهد می آید با دیده های او متفاوت باشد چرا باید در یک کشور و فضای دینی باید این همه بی حجابی ، بی عفتی و مظاهر ضد دینی و بی ارزشی در جامعه وجود داشته باشد.
وی خطاب به مسوولان گفت : شما در برابر آبروی اسلام و حیثیت دین در دنیا مسوول هستید اگر قرار باشد فردی آمده و مسوولیت قضایی ، اجرایی و انتظامی کشور را به دست بگیرد و نسبت به مظاهر دینی مردم در کشور بی تفاوت باشد از دیدگاه رسول مکرم اسلام (ص) ˈخائن ˈ است زیرا آبروی پیامبر اسلام (ص) را در دنیا برده و مسلمانان و پیروان حضرت را دلسرد کرده است.
وی ادامه داد : در این میان مسائل فرهنگی و نهی از منکر و مقابله با منکرات شرعیه تنها وظیفه دولت نیست و همه مردم و دستگاه ها و بخش ها در مقابل آن مسوول هستند.
وی ادامه داد : امروز چشم امید و نقطه قوت مسلمانان دنیا در مبارزات و مقاومت های جانکاهی که در مقابل دشمنان دین و اسلام انجام می دهند ما هستیم و ما همه اعم از دولت ، مجلس ، دستگاه قضا و همه مردم مسوول هستیم و باید در برابر اصلاح وضعیت مظاهر دینی در جامعه گام برداریم.
وی در ادامه اقدام آستان قدس رضوی در پذیرایی از زائران و مجاوران رضوی در سفره های گسترده افطاری طی ایام ماه مبارک رمضان گفت : این اقدام موثر و عظمت بخش آستان قدس رضوی که گسترده ترین سفره های افطاری را در آستان امام هشتم پهن کرد عظمت اکرام و رافت این امام بزرگوار را سخاوتمندانه به تصویر کشید.
وی افزود : در سفره های افطاری آستان قدس رضوی 360 هزار نفر اطعام شدند و سه میلیون و 250 هزار بسته افطاری هم میان روزه داران توزیع شد که اقدامی ارزشمند در تعظیم شعائر اسلامی و بسیار قابل تقدیر است.
وی در بخشی از خطبه نخست نماز هم ، عید فطر را عید لقا الله دانست و گفت :در مقایسه سفره ای که بنی اسرائیل از حضرت عیسی (ع) خواستند که از آسمان برایشان فرو فرستاده شود با سفره ای که خداوند برای مسلمان در قالب یک ماه ضیافت الله فرستاده مباحثی را مطرح کرد.
وی اظهار کرد : بنی اسرائیل از خداوند خواستند آنان را به سفره خود دعوت کند در حالی که خداوند در قرآن مسلمان را به ضیافت اش دعوت نموده است.
وی در ادامه افزود : ضیافت و سفره ای که خداوندبرای مسلمانان هدیه فرستاده چند ویژگی دارد.
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود : نخست آنکه این ضیافت با صیام و روزه یعنی ترک مبطلات و هر چه غیر خدا است همراه می باشد و ضمن آنکه خداوند دستور قرائت قرآن را داده و عملا در مائده آسمانی و لقا خود مسلمان را پذیرایی کرده و مسلمان به مقام قربی رسیده که با خداوند هم کلام می شود.
وی ویژگی سوم را نزدیکی و قرب به خداوند دانست و گفت : به حدی که رب العالمین فرمود ، هر چه بخواهید و هر گونه که بخواهید اجابت می کنم.
نماز عید سعید فطر همچنین در صدها باب مسجد شهر مشهد و شهرستانهای استان خراسان رضوی نیز با شکوه خاصی برگزار شد.
2713/659



07/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن