تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802524965




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقامه نماز عید در سراسر ایران/ تاکید رهبر انقلاب بر تجهیز مقاومت


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اقامه نماز عید در سراسر ایران/ تاکید رهبر انقلاب بر تجهیز مقاومت


مردم مسلمانان ایران برای اقامه نماز عیدسعید فطر سال ۱۳۹۳ در مصلاها و مساجد سراسر کشور گردهم آمدند. در تهران، پایتخت ایران اسلامی، نماز عید به امامت رهبر معظم انقلاب در مصلای بزرگ امام خمینی اقامه شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نماز پرشکوه عید سعید فطر صبح امروز سه شنبه 7 مردادماه 1393 در سرتاسر کشور اقامه  شد.
نماز عید فطر 93 اصفهان
در تهران نماز عید  ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران اقامه شد.
 
درهای مصلا از ساعت 4 و 30 دقیقه برای ورود نمازگزاران تهرانی باز بود و از ساعات ابتدایی صبح حدود 4000 دستگاه اتوبوس از میدان های مختلف شهر نمازگزاران را به مصلا منتقل می کردند. همچنین، مترو تهران نیز برای انتقال مردم به مصلا ر سه دقیقه یک قطار شهری در نظر گرفته بود. تا پیش از آغاز نماز، تمام صحن های مصلای تهران مملو از نمازگزاران شده بود.
مصلی تهران

نماز عید فطر مصلی
* رهبر معظم انقلاب اسلامی راس ساعت 8 و 30 دقیقه وارد صحن شدند و با ذکر اقامه، نماز آغاز شد.
نماز عید فطر 93 تهران
* اغلب مقامات و مسئولان کشور در صف نخست نماز عیدفطر مصلای تهران، نماز را به رهبر بزرگوار انقلاب اقتدا کردند.
مسئولان در نماز عید

مسئولان در نماز عید فطر

سید حسن خمسنی

جنتی و هاشمی در نماز عید

نماز عید فطر تهران
  نماز عید فطر و قربان دو رکعت است در رکعت اول بعد از خواندن حمد و سوره باید پنج تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر یک قنوت بخواند و بعد از قنوت پنجم تکبیر دیگرى بگوید و به رکوع رود بعد دو سجده بجا آورد و برخیزد و در رکعت دوم چهار تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر قنوت بخواند و تکبیر پنجم را بگوید و به رکوع رود و بعد از رکوع دو سجده بجا آورد و تشهد بخواند و سلام بگوید.
در قنوت این نماز هر دعایى کافى است ، ولى مناسب است این دعا را به قصد ثواب بخواند.
اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبْرِیاَّءِ وَالْعَظَمَةِ وَاَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوتِ وَاَهْلَ الْعَفْوِ وَالرَّحْمَةِ وَاَهْلَ التَّقْوى وَالْمَغْفِرَةِ اَسْئَلُکَ بِحَقِّ هذَا الْیَومِ الَّذى جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمینَ عیداً وَلِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ ذُخْراً وَ شَرَفاً وَ کَرامَةً وَ مَزِیْداً اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَاَنْ تُدْخِلَنى فى کُلِّ خَیْرٍ اَدْخَلْتَ فیهِ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ وَاَنْ تُخْرِجَنى مِنْ کُلِّ سُوَّءٍ اَخْرَجْتَ مِنْهُ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلَیْهِمْ اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ خَیْرَ ما سَئَلَکَ بِهِ عِبادُکَ الصّالِحُونَ وَاَعُوذُ بِکَ مِمَّا اسْتَعاذَ مِنْهُ عِبادُکَ الْمُخلِصونَ
  برخی از مستحبات نماز عید:
1 - در نماز عید فطر و قربان ، خواندن سوره مخصوص شرط نیست ، ولى بهتر است که در رکعت اول ، بعد از حمد سوره اعلا و در رکعت دوم بعد از حمد سوره ((و الشّمس )) را بخواند.
2 - در روز عید فطر مستحب است قبل از نماز عید با خرما افطار کند و در عید قربان بعد از نماز عید قدرى از گوشت قربانى بخورد.
3 - پیش از نماز عید غسل کند.   * آغاز خطبه های رهبر معظم انقلاب اسلامی: حضرت ایت الله العظمی خامنه ای تصریح کردند: امروز قضیه‌ی اول جهان اسلام و شاید دنیای انسانیت مسئله‌ی غزه است.  سگ هاری و گرگ درنده‌ای به انسان‌های مظلوم حمله کرده است و بشریت باید به این واکنش نشان دهد رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه نخست نماز عیدفطر، حضور پرشور ملت در راهپیمایی روز قدس را اعلام خشم و خروش ملت بزرگ ایران به جهانیان توصیف کردند و فرمودند این امر از برکات این ماه بزرگ است. ایشان در ادامه افزودند: برادران عزیز، خواهران عزیز؛ هرکدام از اعمالی که در این ماه مبارک انجام دادید، عملی صالح و قطعه ای از بهشت بود. قدر آنچه را که در ماه رمضان آموختید بدانید و آن را برای خودتان نگه بدارید.
آنچه که در این ماهع رمضان در میان این اعمال شخصی و عمومی و مردمی و اجتماعی انسان مشاهده می کرد این بود که اطعام مردم بصورت عمومی، بصورت ساده، افطاری ساده و همگانی در بین مردم ما به حمد الله رایج شده است.
سال گذشته خواهش شد از مردم عزیزمان که تشریفات افطار را کم کنند و کمیت ضیافت شوندگان را افزایش دهند. امسال در مراکز عمومی، در جای جای کشور خبرهایی که رسید نشان دهنده این بود که مردم همت کرده اند و این کار را توسعه داده اند. توصیه این حقیر این است که اینجور چیزها را که تاثیر در شکل دادن زندگی اسلامی می گذارد هرچه بیشتر توسعه دهید.
روز قدس هم حقا و انصافا روز بزرگی بود. در آن هوای گرم مردم ما با دهان روزه، مردان و بخصوص زنان و بانوان با حجاب در زیر چادر با کودکان در آغوش، به این راهپیمایی آمدند.
یک ملت وقتی بخواهد زنده بودن خود را نشان دهد، وقتی بخواهد همت عمومی خود را که مخصوص یک عده خاص نیست، بلکه مربوط به عموم ملت است نشان بدهد، در یک چنین جایی نشان می دهد و بحمدالله ملت ما این را نشان داد و انشاالله خداوند روز به روز آبروی شما را بیشتر کند و به مسشئولان کشور توفیق خدمت روز افزون به شما را عنایت کند.

خطبه های عید فطر
رهبر انقلاب در خطبه دوم نماز عید، بر موضوع فلسطین و مقاومت غزه در برابر رژیم صهیونیستی و حامیان مجرمش تاکید کردند. ایشان به سه نکته مهم در این باره اشاره کردند و فرمودند: یک مجرم بین الملی باید مجازات بشود. مجازات این ها را باید دلسوزان عالم مطالبه کنند و مرور زمان هم شامل آن نمی شود. باید مجازات شوند، چه در زمانی که در قدرت هستند و چه زمانی که کنار می روند. هم آنها و هم کسانی که از آنها حمایت می کنند. نکته دوم این است که قدرت مردمی را که پای حرف حق خود ایستاده اند ببینیم. مردمی محصور از همه طرف در یک نقطه کوچک و محدود. دریا، خشکی و مرزها تمام به روی آنها بسته شده، آب آشامیدنی، برق و امکاناتشان همه غیر قابل اطمینان. هیچکس هم به آنها کمک نمی کند. این مردم در مقابل یک دشمن مسلح خبیث و بی رحمی مثل رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند و مقاومت می کنند.
این یک درس است و قدرت ایستادگی یک ملت را نشان می دهد. یک مادر که فرزند خود را کشته شده می بینید، یک زن که برادر، پدر یا همسر خود را زیر فشار می بیند، قدرت ایستادگی او از آنچه تصور می شود بیشتر است. حدود یک میلیون چهارصد هزار نفر در یک زمین محدود و محاصره شده، اینجور ایستاده اند و این نشان دهنده قدرت مقاومت یک ملت است و سرانجام هم به توفیق الهی و به اذن الهی اینها بر دشمن پیروز خواهند شد.
کما اینکه تا همین حالا هم دشمن متجاوز مثل سگ پشیمان است از کاری که انجام داده است. ادامه کار برای او روز به روز سخت تر می شود. لذا می بینید که امریکا و اروپا و همه مجرمان عالم دست به دست هم داده اند تا این متجاوز را نجات دهند.
نکته سوم این است که بر خلاف گفته سردمداران سیاسی استکبار که می گویند باید حماس و جهاد را خلع سلاح کنیم و این حرف، یعنی اینکه اینها یک تعدادی موشک دارند که در مقابل حملات شدید دشمن از خود دفاع کنند این را هم از آنها بگیریم تا وضع فلسطین و غزه طوری شود که هر وقت خواستیم هر طور خواستیم حمله کنیم و آنها نتوانند دفاع کنند.
رئیس جمهور امریکا فتوا صادر کرده است که میخواهیم مقاومت خلع سلاح شود. ما عرض می کنیم که به عکس، همه دنیا موظفند هرچه می توانند به تجهیز ملت فلسطین کمک کنند.
خطبه های عید فطر
    *  میزان پرداخت زکات فطره رمضان 1435 هجری قمری:

 

* حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای

فطریه عبارت است از سه کیلو گندم یا خرما یا کشمکش یا برنج و مانند اینها و یا پول یکی از اینها که برای امسال حداقل معادل ۴۵۰۰ تومان می‌باشد. البته بهتر است در تهران ۵۰۰۰ تومان پرداخت شود و همچنین افرادی که می‌خواهند بر اساس برنج پرداخت نمایند بهتر است حداقل ۱۵ هزار تومان در نظر بگیرند.

 

*آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی

زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ 4500 تومان و بر اساس قوت غالب برنج، مبلغ 15 هزار تومان اعلام شده است.

کفاره روزه غیر عمد مبلغ 1500 تومان است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود، همچنین کفاره روزه عمد مبلغ 90 هزار تومان است.

 

*آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی

زکات فطره ۵۰۰۰ تومان بابت سه کیلو گندم برای هر نفر تعیین شد، ضمناً کسانی که مایل به پرداخت فطریه از برنج هستند، باید قیمت آن را ملاحظه کرده و به ازای هر نفر سه کیلو از آن را بپردازند و متوسط قیمت آن مبلغ 15 هزار تومان تعیین شده است، همچنین کفاره غیرعمد برای هر روز نیز مبلغ 1500 تومان پول نان برای فقرا تعیین شد.

 

*آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی

مؤمنان مبلغ معادل سه کیلوگرم گندم یا برنج را به عنوان قوت غالب بپردازند.

 

*آیت‌الله حسین مظاهری

مبلغ زکات فطره در سال جاری برای هر نفر ۴۰۰۰ تومان و مبلغ کفاره غیرعمد برای هر روزه، 1200 تومان تعیین می‌شود.

گفتنی است مبالغ اعلام شده، حداقل مبالغ قابل پرداخت است و پرداخت مبالغ بیشتر توسط افراد متمکن، فضیلت دارد، همچنین شایان ذکر است، مصرف زکات فطره همان مصارف زکات است، ولی پرداخت مبالغ زکات فطره و کفاره به فقرا و نیازمندان شیعه اولویت دارد.

 

*آیت‌الله حسین نوری همدانی

زکات فطره 4900 تومان بابت سه کیلو گندم برای هر نفر تعیین شد.

 

*آیت‌الله حسین وحید خراسانی

فطریه هر نفر یک صاع -که تقریبا سه کیلوگرم است- گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج و مانند اینها می باشد، که باید به مستحق بدهد، و بنابر احتیاط واجب غذای معمول محلش باشد، و اگر پول یکی از اینها را هم بدهد، کافی است، و مبلغ آن در ایران به حساب گندم 4500 تومان تعیین شده است.


سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن