تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803483927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاری نهادها در برپایی نمایشگاه قرآن تجربه موفقی بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرماندار شمیرانات: همکاری نهادها در برپایی نمایشگاه قرآن تجربه موفقی بود تهران بزرگ-ایرنا-فرماندار منطقه شمیرانات گفت: ضرورت دارد تجربه موفق همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات و شمال تهران، شهردای منطقه یک و فرهنگسرای ملل در برپایی نمایشگاه قرآن ادامه داشته باشد.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره ارشاد شمیرانات و شمال تهران عزت الله خان محمدی، در مراسم اختتامیه نمایشگاه قرآنی «مردم و رمضان؛ فصل نیایش و مهربانی» خاطر نشان کرد: گاهی افراد تصور می کنند وظیفه شهرداری تنها انجام پروژه های عمرانی، ساخت خیابان و نهایتا ایجاد فضای سبز در شهر است اما می بینیم که این نهاد در امورات ورزشی و اجتماعی نیز نقش آفرین است.
وی ادامه داد: شاید برخی سوال کنند که شهرداری در ایجاد فرهنگ قرآنی و معنوی چه نقشی دارد اما می بینیم که شهرداری در این زمینه یک عملکرد موفق و شایسته تقدیر داشته است.
فرماندار منطقه شمیرانات با اشاره به اهمیت نقش مردم در قرآن اظهار داشت: خدمات مجموعه دستگاه ها باید در راستای خدمت به مردم باشد و اگر می بینید که شهرداری به این مقولات در حوزه های فرهنگی، عمرانی، اجتماعی، ورزشی و مذهبی وارد شده برای این است که مردم را به خوبی شناخته است.
خان محمدی افزود: کار شهرداری صرفا عمران و سازندگی نیست اگرچه این هم موضوع مهم است اما همه نهادها باید در راستای ایجاد زمینه برای بهتر شدن زندگی و اندیشه مردم تلاش کنند.
وی تقدیر از نفرات برتر و نخبه در حوزه های قرآنی و دینی را یک کار مهم ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم با هم افزایی دستگاه ها در آینده برنامه های شایسته ای در منطقه برگزار شود چراکه حق مردم نیز همین است.
وی افزود: البته باید با آسیب شناسی، تقویت نقاط قوت و برطرف کردن موانع زمینه را برای برگزاری هرچه بهتر این برنامه ها فراهم کرد.
در کار تیمی مطرح شدن افراد مهم نیست
مجتبی یزدانی شهرداری منطقه یک نیز با تاکید بر اجرای برنامه ها و کارها به صورت تیمی خاطرنشان کرد: در این گونه کارها افراد نباید به دنبال مطرح کردن خود باشند بلکه آنچه که اهمیت دارد، کیفیت و نتیجه کار است و هرگاه اینطور شد، مردم هم از نتیجه آن راضی خواهند بود.
وی با اشاره به نقش شهرداری و دبیران شورایاری و مدیران محله ها در برپایی نمایشگاه قرآن خاطرنشان کرد: روحیه بنده طوری است که نمی توانم با افراد پرمدعا کار کنم به همین دلیل افرادی که امروز در شهرداری منطقه یک انجام وظیفه می کنند با روحیه ای جهادی و به دور از بروکراسی های دست و پا گیر عمل کرده و نتیجه مناسب نیز حاصل می شود.
یزدانی خاطرنشان کرد: به دلیل وجود همین افراداست که منطقه ما در بررسی های سال 91 و 92 در میان مناطق تهران رتبه اول را کسب کرد.
قرآن؛ زمینه ساز ایجاد تمدن مطلوب انسانی
حجت الاسلام محسن دعاگو، در مراسم اختتامیه نمایشگاه قرآنی «مردم و رمضان؛ فصل نیایش و مهربانی» با بیان اینکه قرآن مجموعه قوانین حاکم بر هستی است که موضوعات آن برای تکامل انسان لازم است، خاطر نشان کرد:قرآن تنها برای استخاره و تبرک نیست بلکه برای هدایت متقین آمده است تا افراد خدا مدار و حق معیار بتوانند به درستی در مسیر رسیدن به قله ها حرکت کنند.
دعاگو افزود: قرآن می تواند جامعه انسانی را به تمدن مطلوب رسانده و در انسان ساز بودن نقش موثری داشته باشد.
وی ضمن تقدیر از برپایی نمایشگاه قرآنی در منطقه ی شمیرانات اظهار داشت: این نمایشگاه ها عرصه های ایجاد انگیزه برای افراد است که به عنوان یک اقدام درخور تقدیر جا دارد از برگزارکنندگان آن تشکر کنیم.
شرکت 65 غرفه از موسسات فرهنگی و مذهبی در نمایشگاه قرآنی:
محمد صادق افراسیابی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات و شمال تهران با بیان اینکه طبیعتا هر کار فرهنگی نقاط ضعف و قوتی دارد،بزرگ ترین نقطه قوت این نمایشگاه را حضور 65 غرفه از میان ناشران و سایر موسسات عنوان کرد .
سرپرست اداره ارشاد شمیرانات ارائه 2 هزار عنوان محصول فرهنگی در غالب کتاب، نرم افزار ، برپایی 4 همایش با عنوان «نقش نوجوانان در پیشبرد اهداف انقلاب»، «شب شعر رمضان ماه نیایش و مهربانی» ، «قرآن و رمضان در اشعار مولانا»، «و گردهمایی موسسات قرآنی شمیرانات شمال و غرب تهران» با حضور مسئولان فرهنگی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را از جمله برنامه هایی دانست که در این نمایشگاه برگزار شد.
توجه به موسسات خیریه در نمایشگاه قرآن
جواد حیدری پور، رئیس فرهنگسرای ملل به حضور خیریه ها و موسسات خیریه در نمایشگاه اشاره کرد و افزود: اینها تشکل های غیردولتی با خروجی ارزشمندی هستند که نزدیک 10 موسسه هرشب در این نمایشگاه فعالیت داشتند.
نمایشگاه قرآنی «مردم و رمضان» یک تمرین برای انجام کارهای گروهی بود
پاشایی مدیر فرهنگی منطقه یک تهران نیز در خصوص عملکرد شهرداری در این نمایشگاه گفت: ما در این موضوع به گونه ای عمل کردیم تا تمرینی باشد برای مشارکت های اجتماعی آینده و بی شک این تمرین اول ضعف هایی نیز داشت که البته امیدواریم در آینده بتوانیم از این تجربیات به خوبی استفاده کنیم.
پاشایی افزود: در این نمایشگاه 26 محله منطقه یک با تمام ظرفیت ها حضور داشتند و از 364 نخبه و افراد برتر حوزه های قرآن، نهج البلاغه و موضوعات فرهنگی و مذهبی تجلیل شد.
وی گفت: هرچند محوریت این نمایشگاه با قرآن وموضوعات قرآنی بود اما در زمینه های مختلف مانند سبک زندگی و موضوعات اجتماعی نیز کارهایی انجام شد که 20 غرفه علاوه بر 65 غرفه نمایشگاه مختص شهرداری، سرای محلات و خانه سلامت بود.
پاشایی ادامه داد: این نمایشگاه به مدت یک هفته تعطیل می شود اما بعد از آن با هدف پر کردن اوقات فراغت جوانان ونوجوانان تا پایان شهریور مجددا برنامه خواهد داشت.
در پایان این مراسم برخی برگزیدگان و غرفه های برتر نمایشگاه مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.
نمایشگاه قرآنی «مردم و رمضان، فصل نیایش و مهربانی» با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات و شمال تهران، شهردای منطقه یک و فرهنگسرای ملل در پارک قیطریه تهران با حضور 65 ناشر کتاب، موسسات فرهنگی دیجیتال، موسسات قرآنی، کانونهای مساجد، سرای محلات و سایر موسسات فرهنگی و هنری، در طول ماه مبارک رمضان از ساعت 19 لغایت 1 بامداد پذیرای علاقه مندان آثار فرهنگی و هنری قرآنی بود.
برپایی ایستگاه های قرآنی کودک و نوجوان همراه با اهدای جایزه به کودکان و نوجوانان، برگزاری نشست های قرآنی، تجلیل از فعالان قرآنی مساجد و محافل قرآنی، مشاوره های مذهبی و برگزاری کرسی های گفتمان دینی از جمله برنامه هایی بود که در این نمایشگاه برگزار شد.
تهرام/1393/564



06/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن