تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821027031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فک پلاک هنگام فروش خودرو ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فک پلاک هنگام فروش خودرو ضروری است همدان - ایرنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان از مالکان خودرو خواست در حین فروش وسیله نقلیه ، با مراجعه به مراکز تعویض پلاک نسبت به فک پلاک ملی و نصب شماره جدید به نام خریدار اقدام کنند.


سرهنگ ˈحسین طلاییˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی دارندگان وسیله نقلیه بدون فک پلاک خودرو هنگام فروش ، وسیله نقلیه را در اختیار خریدار قرار داده و خریدار نیز با سوء استفاده از این فرصت اقدام به انجام تخلف می کند.
وی با ذکر اینکه پلاک خودرو به مثابه کارت هویتی فرد مالک وسیله نقلیه است اظهار داشت: پلاک ، در سیستم جدید شماره گذاری خودرو تنها به شخص مالک اختصاص یافته بنابراین نباید آن را در اختیار دیگران قرار داد.
رییس پلیس راهور همدان گفت: طبق ماده 20 آیین نامه راهنمایی و رانندگی، مالکان وسیله نقلیه موظف هستند هنگام نقل و انتقال خودرو نسبت به تعویض پلاک اقدام کنند همچنین دارندگان وسیله نقلیه قبل از هر گونه نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی ابتدا باید برای بررسی اصالت وسیله نقلیه، پرداخت جریمه و دیون دولتی و تعویض پلاک به نام مالک جدید اقدام نمایند.
سرهنگ طلایی بیان کرد: در صورت نقل و انتقال دستی و قولنامه ای و تعویض نکردن پلاک وسیله نقلیه، هرگونه جرمی که با استفاده از آن خودرو رخ دهد ، زمان استعلام مالک قبلی خودرو از سوی راهور به مراجع قضایی و انتظامی معرفی می شود.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان گفت: در صورت ارتکاب تخلف منجر به نمره منفی در معابر درون شهری و برون شهری و ثبت آن توسط دوربین های ثبت تخلف سامانه اجرایی پلیس راهور این نمره را در سوابق گواهینامه مالک خودرو ثبت می کند.
وی اضافه کرد: تخلفاتی که توسط دوربین ثبت تخلفات، کنترل و جریمه برای آنان صادر می شود به آدرس مالک پلاک ارسال می شود و در صورتی که تعویض پلاک انجام نشده باشد مالک از صدور جریمه مطلع نخواهد شد.
350 دستگاه خودرو در چهار ماه نخست امسال به علت شکایت صاحبان پلاک متوقف شدند.
7525/576



06/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن