تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819970693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عید بندگی در آسیای مرکزی، افغانستان و شبه‌قاره/6 آمادگی مردم پاکستان برای برگزاری جشن عید فطر+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عید بندگی در آسیای مرکزی، افغانستان و شبه‌قاره/6
آمادگی مردم پاکستان برای برگزاری جشن عید فطر+تصاویر
مردم پاکستان نیز همگام با مسلمانان جهان عید فطر را به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد مذهبی گرامی می‌دارند و مراسم و جشن‌های خاص و باشکوهی در این ایام برگزار می‌کنند.

خبرگزاری فارس: آمادگی مردم پاکستان برای برگزاری جشن عید فطر+تصاویر



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، با نزدیک شدن به عید فطر مردم پاکستان مراسم و جشن‌های خاص و باشکوهی در این ایام برگزار می‌کنند. حنابندان و خرید زیورآلات زنان و دختران جوان به مناسبت عید فطر  با طرح‌های گوناگون حنا بر دست‌های خود می‌بندند که در زبان محلی به آن «مهندی» گفته می‌شود. در ایام عید فطر تقریباً در هر گوشه از خیابان‌ها و پاساژها دکه‌های مهندی یا حنا یافت می‌شود که با طرح‌های گوناگون خود توجه مشتریان را به‌ خود جلب می‌کنند. النگوهای مخصوص نیز از جمله زیورآلات مورد علاقه زنان و دختران به حساب می‌آید که آمادگی آنها را برای عید فطر تکمیل می‌کند. بنابراین در ایام عید فطر کوچه‌ها و خیابان‌ها پر از النگو فروشی می‌شود.





«شب ماه» و خیابان‌های مملو از جمعیت شب قبل از روز عید فطر «چاندرات» یعنی «شب ماه» نامیده می‌شود. در این شب خریدها عید به اوج خود می‌رسد و اکثر خانواده‌ها و حتی کسانی که خرید خود را تکمیل کرده‌اند همراه با کودکان از خانه‌های خود خارج شده و وقت خود را با هدف تفریح در خیابان‌ها، پاساژها و رستوران‌ها سپری می‌کنند.





مراسم روز عید در روز عید فطر پس از نماز صبح، مردم خود را برای نماز عید فطر آماده می‌کنند و کودکان با پوشیدن لباس و کفش نو همراه با پدران عازم «عید گاه» یعنی جایگاه مخصوص برگزاری نماز عید می‌شوند. پس از ادای نماز عید فطر، مردم به یکدیگر تبریک می‌گویند و سپس عازم قبرستان‌ها می‌شوند تا در اینگونه جشن‌ها رفتگان خود را نیز به یاد داشته باشند. همچنین بسیاری ازمردم به خانه کسانی که در یک سال گذشته از دنیا رفته‌اند می‌روند و عید را به خانواده آنان تبریک می‌گویند. عیادت از بیماران نیز از کارهای مهم در روز عید فطر به‌ حساب می‌آید.





انتهای پیام/

93/05/05 - 12:11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن