تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817236985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شمار اهدا کنندگان خون در اصفهان هشت درصد افزایش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شمار اهدا کنندگان خون در اصفهان هشت درصد افزایش یافت اصفهان - ایرنا - مدیر کل انتقال خون استان اصفهان از افزایش هشت درصدی آمار مراجعه کنندگان، خون دهندگان و میزان تولید فرآورده ها در چهار ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل خبر داد.


به گزارش ایرنا، ˈمحمد مهدی حریریˈ روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت بالغ بر 56 هزار نفر برای اهدای خون مراجعه کردند و بیش از 52 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی اظهار کرد: همچنین بالغ بر 109 هزار فرآورده خونی نیز در مدت چهار ماهه امسال تولید شد.
وی تعداد مردودین خون دهنده را از ابتدای سال تاکنون 22،7 درصد عنوان کرد و گفت: این آمار در مدت مشابه در سال گذشته 21،5 درصد بود که به علت وجود رفتارهای پرخطر و دقت نظر پزشکان این آمار افزایش یافته است.
مدیر کل انتقال خون اصفهان با اشاره به استقبال مردم برای اهدای خون در ماه رمضان گفت: امسال بالغ بر 12 هزار نفر از مردم روزه دار استان به مراکز و پایگاههای انتقال خون مراجعه کردند و بالغ بر 9 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی شاخص «هپاتیت بی » در میان اهدا کنندگان خون در کشور را 15 صدم درصد و در اصفهان هفت صدم درصد عنوان کرد و گفت: شاخص هپاتیت سی در اصفهان چهار صدم درصد و در کشور پنج صدم درصد است.
حریری به تجهیز 21 بیمارستان در اصفهان به سیستم هموویژیلانس یا دستگاه مراقبت از خون اشاره کرد و گفت: با این دستگاه نحوه استفاه از خون و دلایل و میزان ناسازگاری افراد با خون بررسی می شود.
وی تاکید این اداره کل را بر استفاده از خون تازه کمتر از هفت روز به ویژه برای بیماران تالاسمی، بیماریهای بدخیم و کودکان عنوان کرد و گفت: بهتر است خون نزدیک به تاریخ انقضا که 30 روز است به نیازمندان تزریق نشود.
وی از ارسال بیش از 294 هزار واحد پلاسما برای تولید داروهای مشتق از استان به تهران و به مقصد اروپا از سال 85 تا 92 اشاره کرد و گفت: داروهای مشتق از پلاسما شامل فاکتور هشت هموفیلی، فاکتور 9 هموفیلی، آلبومین انسانی، ایمنو گلبولین و سرم ضد هاری است..
حریری همچنین به تولید بالغ بر دو هزار واحد فرآورده پلاسمای ضد هاری به روش ماشینی در استان از سال 90 تا 92 اشاره کرد.
مدیر کل انتقال خون استان اصفهان میزان تولید خون اشعه دیده را که بصورت تابیدن اشعه گاما به کیسه های خون تولید می شود و برای بیماربهای بدخیم، افراد حساس و افراد دارای سن پایین که ناسازگاری برای دریافت خون دارند را در چهار ماهه امسال دو هزار و 785 واحد برشمرد.
وی افزود: به علت محدود بودن دستگاههای اشعه دهنده به خون، این استان که از سال 90 به این دستگاه مجهز شده است به نیازهای استانهای همجوار نیز پاسخگو است.
ˈسید حسن طبیب پورˈ رییس بخش اهدا کنندگان خون اداره کل انتقال خون استان اصفهان نیز رفتارهای پرخطر مدنظر پزشکان خون گیرنده را شامل مصرف مواد مخدر تزریقی، تماس جنسی خارج از چهارچوب خانواده، ابتلا به بیمارهای مقاربتی، خالکوبی، حجامت، سوراخ کردن گوش و یا قسمتی از بدن به روش غیربهداشتی برشمرد.
وی افزود: پزشک برای اطمینان از اینکه فرد اهدا کننده با این ویروس ها آلوده نشده باشد در مورد رفتارهای پرخطر از او سوال می پرسند.
وی انجام آزمایشهایی بر خون اهدا شده شامل تعیین گروه خون، آزمایش از نظر عفونت های قابل سرایت با تزریق خون و دیگر بررسی ها را به منظور حفظ سلامت گیرنده خون از جمله اقدامات در مراکز انتقال خون برشمرد.
پ/510/ 607



04/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن