تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819486550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرکز اجتماع درمان مدار(TC) در بندرعباس آغاز بکار کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مرکز اجتماع درمان مدار(TC) در بندرعباس آغاز بکار کرد بندرعباس- ایرنا - مرکز اجتماع درمان مدار (TC) درجهت کاهش معضل وآسیب اعتیاد با حضور مدیرکل بهزیستی هرمزگان وجمعی از مسوولان بهزیستی استان آغاز بکار کرد.


به گزارش ایرنا، مدیرکل بهزیستی هرمزگان شنبه درآیین آغاز به کار این مرکز گفت: هدف اساسی مرکز درمان مدار ایجاد تغییرات کلی در سبک زندگی معتاد است تا بتواند از مصرف مواد مخدر پرهیز کند و صداقت و مهارت های مفید کسب کند.
ˈسیما مرادیˈ افزود: مرکز درمان مدار جایگزین مراکز سنتی بازپروری معتادان است و رویکرد این مرکز اینست که اختلال سوء مصرف مواد در زمینه های شناختی، رفتاری، خلقی، اجتماعی و روانی و وابستگی جسمی فرد در بافت روانشناختی والگوی زندگی به کل شخصیت فرد مربوط می شود.
وی اظهارامیدواری کرد: با ارائه خدمات به بیماران بتوان گامی درجهت کاهش معضل وآسیب اعتیاد دراستان برداشت.
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی هرمزگان نیز گفت: مرکز اجتماع درمان مدار (TC) یکی از مراکز غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی است که با ظرفیت پذیرش 90 نفر دراستان آغاز بکار کرده است.
حمید سلیمانی در خصوص نحوه پذیرش و مدت اقامت بیماران افزود: در این مرکز بیماران پس از ارائه تاییدیه آزمایشات پاکی از مصرف مواد پذیرش می شوند و بمدت سه تا شش ماه از خدمات نگهداری، روان درمانی، گروه درمانی و خانواده درمانی با رویکرد اجتماع درمان مدار بهره مند خواهند شد.
گفتنی است ˈاز دیدگاه اجتماع درمان مدار افراد معتاد در عملکرد روانی و اجتماعی اختلال دارند که می توان به تحمل ضعیف درمقابل ناکامی، اعتماد به نفس پائین، مشکل با منابع قدرت، مشکل با مسوولیت پذیری، کنترل ضعیف روی تکانه ها، افکار غیرواقع بینانه، ریاکاری، خود فریبی و غیره اشاره کرد و برای بهبودی این افراد لازم است الگوهای منفی رفتاری وتفکر واحساساتی که زمینه ساز مصرف مواد می شوند تغییر یافته وسبک زندگی عاری از مواد رشد یابد.ˈ ک/3
7195/668



04/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن