تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803884253




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصویب کمک 2/92میلیون یورویی بانک توسعه اسلامی جهت تکمیل سد نگارستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تصویب کمک 2/92میلیون یورویی بانک توسعه اسلامی جهت تکمیل سد نگارستان گرگان - شورای اقتصاد کمک 2/92میلیون یورویی بانک توسعه اسلامی برای اجرای شبکه های اصلی و فرعی سد نگارستان (کبودوال) در حوزه استان گلستان را تصویب کرد.


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان صبح شنبه در گفت وگو با ایرنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: این اعتبار برای اجرای شبکه در خصوص 16.6هزارهکتار اراضی خالص و بیش از12هزارهکتار اراضی ناخالص هزینه خواهد شد.
مهندس ˈایرج حیدریانˈ افزود: این اعتبار در جلسه شورای اقتصاد به تصویب رسید و پس از تائید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی کشور به وزارت نیرو ابلاغ خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه سد کبودوال دارای مخزنی به حجم مفید 17 میلیون متر مکعب و قابلیت تنظیم سالیانه حدود 50 میلیون مترمکعب آب است، گفت: اعتبار ریالی این کمک نیز بیش از 306 میلیارد تومان است.
مهندس حیدریان تصریح کرد: مجموعه سد نگارستان(کبودوال) ،کانال آبرسان ،کانال های انتقال و شبکه اصلی و فرعی از مهم ترین بخش های اجرای این مصوبه است.
به گزارش ایرنا سد نگارستان (کبودوال ) واقع در شهرستان علی آبادکتول از نوع خاکی همگن، با ارتفاع 33 متر از پی، عرض تاج 10 متر وطول تاج 1372 متر است که دارای یک سد انحرافی و حدود 5/2 کیلومتر کانال انتقال آب و330 متر تونل جهت انتقال سیلاب رودخانه زرین گل می باشد.
هدف اصلی احداث سد کبودوال جمع آوری و تنظیم آب مازاد جریان رودخانه های زرین گل و کبودوال جهت تامین آب اراضی کشاورزی پایین دست آن و توسعه قسمتی از اراضی با ایجاد شبکه آبیاری و زهکشی به وسعت حدود12 هزار هکتار است.
حیدریان اظهار کرد: علاوه بر توسعه و بهبود اراضی کشاورزی زیرپوشش و تامین آب شرب و صنعت، کنترل و ذخیره سیلاب، تنظیم و رهاسازی حقابه های پایاب و توسعه صنعت توریسم و گردشگری از دیگر اهداف احداث سد کبودوال است.
وی اضافه کرد: پس ازافتتاح سد نگارستان، هنوز شبکه های انتقال آب به اراضی پایین دست اجرا نشده است و در این خصوص کشاورزان منطقه با توجه به خشکسالی و افزایش دمای هوا با مشکلات زیادی مواجه هستند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: بخشی از اراضی مسیر علی آباد به قره سو از آب این مخزن سد بهره مند خواهند شد که هم اکنون به علت نداشتن کانال های آبرسانی برای میزان کمی از این اراضی امکان پذیر است.
به گفته حیدریان، سد کبودوال یکی از بزرگ‎ترین طرح‎های آبیاری و زهکشی استان گلستان است و با هدف بهبود و توسعه اراضی کشاورزی، بالا بردن راندمان انتقال و توزیع آب، استفاده بهینه از آب موجود، پیاده‎سازی الگوی کشت مناسب، توسعه صنعت توریسم و گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار اجرا شده است.
شهرستان علی آبادکتول واقع در حدود 40 کیلومتری شرق گرگان افزون بر 132هزار نفر جمعیت دارد که در چهار شهر و 76روستا زندگی می کنند.
علی آبادکتول در حاشیه جاده گرگان - مشهد قرار دارد.
601



04/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن