تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821264744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر غیرت را می‌خواهيد درک کنيد، کربلا را بنگريد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اجتماعی > شهری دریادواره شهدا با محوریت «تعصب و غیرت ایرانی» عنوان شد :
اگر غیرت را می‌خواهيد درک کنيد، کربلا را بنگريد
يادواره دو هزار و هفتاد و شش شهيد منطقه سه تهران با محوريت «تعصب و غيرت ايرانی» و «اخلاق مداری در خانواده» با همکاری شهرداری منطقه سه و موسسه پدران آسمانی برگزار شد.



به گزارش خبرگزاری مهر ،اين مراسم عصر پنج شنبه دوم مرداد ماه با تلاوت آیاتی چند از آيات کلام‌الله مجيد آغاز شد و با صحبت‌های دکتر حمیدعلی صميمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران ادامه پيدا کرد.
صميمی با بيان اين که ياد شهدا می‌تواند ايفاگر نقشی مهم در بيمه کردن نظام و طی کردن مسيری که شهدا برای آن جان  خود را فدا کردند باشد، افزود: اميدوارم بتوانيم اين نظام را به صاحب اصليش حضرت ولی عصر (عج) برسانيم. بنا بر این گزارش، مراسم يادواره دو هزار و هفتاد و شش شهيد منطقه سه تهران با اجرای دو قطعه از سوی گروه تواشيح الهادی در وصف مقام حضرت علی (ع) و حضرت مهدی (عج) ادامه پيدا کرد. در ادامه اين مراسم سردار حاج حسين کاجی فرمانده تفحص لشکر 17 علی ابن ابیطالب (ع) قم به ايراد سخن پيرامون موضوع «تعصب و غيرت ايرانی» پرداخت و با يادی از 14 هزار شهيدی که در ماه مبارک رمضان به درجه رفيع شهادت نائل آمدند، درمورد تعصب و غيرت، اظهار کرد: پيامبر اعظم (ص) آنقدر بر جایگاه و مقام شهدا تعصب داشتند که در پايان جنگ‌ها، بر پيکر شهدا اشک می‌ريختند. او در اين باره ادامه داد: پيامبر (ص) می‌فرمايند: خداوند به شهدا ويژگی‌هايی داده که حتی به من و ساير پيامبران هم نداده است.
اين جانباز دوران دفاع مقدس با بيان اين که اگر تعصب را می‌خواهيد درک کنيد، کربلا را بنگريد، افزود: در واقعه کربلا حضرت زينب (س) مدام شکنجه می‌شوند اما دست از بيان حقيقت نمی‌کشند. کاجی بار ديگر ضمن اشاره به جانبازی‌های شهدا، گفت: تعصب را از امام سجاد (ع) ياد بگيريد که همواره ياد شهدا را زنده نگه می‌داشتند. وی با بيان اين که ما بايد همواره ياد شهدا را زنده نگه داريم، گفت: هنوز بيش از 11 هزار شهيد مفقود الاثر داريم که پیکرشان به خانواده‌های خود نرسيده‌اند.
کاجی در پايان صحبت‌های خود با بيان اين که اگر پای تعصب و غيرت‌مان ايستادگی کنيم، صاحب همه چيز می‌شويم، تاکيد کرد: تعصب و غيرت را شهدايی نشان دادند که زنده زنده خاک می‌شدند اما از اعتقادشان دست نمی‌کشيدند. مراسم يادواره دو هزار و هفتاد و شش شهيد منطقه سه تهران با اهدای لوح تقدير به خانواده‌های شهيد خليلی، شهيد موسوی و همچنين تقدير از محسن سليمانی به عنوان موذن برتر ادامه پيدا کرد.
اقامه نماز جماعت و صرف افطاری پايان بخش برنامه شب گذشته بود. يادواره دو هزار و هفتاد و شش شهيد منطقه سه تهران با محوريت «تعصب و غيرت ايرانی» و «اخلاق مداری در خانواده» ساعت 19 پنج شنبه دوم مرداد ماه با همکاری شهرداری منطقه سه و موسسه پدران آسمانی در مسجد شهيد نواب صفوی شهرک فجر برگزار شد.


۱۳۹۳/۵/۳ - ۱۳:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن