تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819504251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر فلسطین در اسپانیا :حمایت غرب از اسراییل حمایت از تعرض و کشتار فلسطینیان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob سفیر فلسطین در اسپانیا :حمایت غرب از اسراییل حمایت از تعرض و کشتار فلسطینیان است مادرید- ایرنا- ˈموسی عامر عودهˈ سفیر فلسطین در اسپانیا گفت که ملت فلسطین در درد و رنج ناشی از تعرض و اشغالگری بسر می برد و حمایت کشورهای غربی از اسراییل به معنای حمایت از تعرض و کشتار ملت فلسطین است .


عامر عوده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مادرید افزود: ˈما در حال تجربه یک تعرض مداوم هستیم و متاسفانه این تعرض از سه هفته پیش آغاز نشده بلکه از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی آغاز شده است و تا به امروز همچنان ادامه دارد .ˈ
وی تصریح کرد: ˈما با یک نسل کشی روبرو هستیم . آنچه که اکنون بر ملت فلسطین می گذرد، برای هیچ ملت دیگری در طول تاریخ رخ نداده است ولی در مقابل، جامعه بین المللی نقش خود را در این قضیه ایفا نکرده و حتی در سطح رسمی نیز به مسوولیت هایش عمل نکرده است.
سفیر فلسطین در مادرید گفت: از سوی دیگر، ما از همه جوامع مدنی و جنبش های اجتماعی در تمام جهان تشکر می کنیم که به نفع مساله فلسطین و ملت فلسطین کوشش می کنند.
عامر عوده یادآور شد: ما اخیرا به طور آشکار دیدیم که موضع رسمی برخی از دولت ها این است که می گویند اسراییل حق دفاع از خود را دارد در حالی که مردم این کشورها در خیابان ها علیه مواضع دولتهایشان و اقدامات اسراییل اعتراض می کنند.
وی گفت: افکار عمومی جهان معتقد است رژیم صهیونیستی در این تعرض ها ، به قربانی کردن ملت فلسطین پرداخته و به همین دلیل، از دولت های خود می خواهند جلوی جنایت ها و خونریزی های اسراییل را بگیرند .
سفیر فلسطین در اسپانیا خاطرنشان کرد: کشورهایی که می گویند اسراییل حق دفاع از خود را دارد در حال دادن یک پیام اشتباه هستند زیرا رژیم صهیونیستی فکر می کند این کشورها به او حق می دهند به کشتار ملت فلسطین بپردازد.
عامر عوده گفت: ارسال اینگونه پیامهای اشتباه، نه تنها اسراییل را در ارتکاب جنایات خود جری تر می کند بلکه موجب می شود کشورهای ارسال کننده این پیامها، بنیادها و آرمانهای سیاسی و اخلاقی خود را نیز زیر سوال ببرند.
وی با اشاره به اظهارات اخیر ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه امریکا و دولتهای اروپایی از عملیات نظامی این رژیم در غزه حمایت می کنند، اظهارداشت: اینگونه حمایتها نه تنها پشتیبانی از قتل عام زنان، مردان و کودکان بی گناه فلسطینی است، بلکه نقض فاحش قوانین بین المللی، حقوق بشر و زیرپاگذاشتن حقوق اولیه ملت فلسطین به شمار می رود.
عامر عوده ادامه داد: فلسطینیان هیچ تعرضی علیه هیچکس انجام نداده ا ند. ما قربانی یک اشغالگری هستیم و این اشغالگری بالاترین سطح تروریسم است که از سوی دولت اسراییل انجام می شود.
سفیر فلسطین در مادرید از موضع اسپانیا و برخی دیگر از دولتهای اروپایی در محکوم کردن کشتار مردم فلسطین از سوی نظامیان صهیونیستی قدردانی کرد اما گفت: چیزی که واقعا لازم است، این است که دولتهای اروپایی این موضع را به عمل تبدیل کنند و رژیم صهیونیستی را وادار سازند تعرض های خود را علیه فلسطینی ها متوقف سازد.
وی افزود: اگر غرب و اروپا در مواضع خود برای محکومیت جنایات اسراییل صادق است، باید به تل آویو فشار بیاورد که تا وقتی به حقوق بشر احترام نگذارد، روابطش را با آن به حال تعلیق در خواهد آورد.
عامر عوده در ادامه سخنانش تصریح کرد: ما به دولتهای اروپایی و اسراییل هشدار می دهیم جنایات صهیونیستها علیه ملت ما بدون پاسخ نخواهد ماند و روزی فرا خواهد رسید که جنایتکاران در پیشگاه جهان و محکمه ای بزرگ، باید پاسخگوی رفتارهای خود باشند.
وی گفت: جهان باید از خطر اسراییل آگاه باشد. این رژیم حقوق بشر را نقض می کند و می خواهد احساسات انسانی را از ملت فلسطین بگیرد اما هرگز موفق به چنین کاری نخواهد شد .
سفیر فلسطین در اسپانیا افزود: روزی فرا خواهد رسید که تعرض و اشغالگری اسراییل به پایان خواهد رسید و ملت فلسطین به آزادی دست خواهد یافت و آن روز، دور نیست.
عامر عوده در همین راستا از تقاضای احزاب چپگرای اسپانیا برای اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از مادرید و قطع روابط با اسراییل قدردانی کرد و گفت: ما به این مواضع و ابراز احساسات توده مردم اسپانیا نسبت به ملت فلسطین احترام می گذاریم و معتقدیم آنچه اکنون در شهرهای مختلف اسپانیا در قالب اعتراضات و تظاهرات رخ می دهد، بیانگر احساس همبستگی و همدلی مردم اسپانیا با فلسطین است .
سفیر فلسطین در اسپانیا در بخش دیگری از سخنانش، از تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس تجلیل کرد و اظهارداشت: ما به عنوان مردم فلسطین همواره از موضع امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران برای اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس سپاسگزاریم و آن را نشانه احترام و اهتمامی می دانیم که ملت ایران نسبت به ملت ما و حل مساله فلسطین قائل است.
وی افزود: ما اکنون این ابراز همبستگی و همدردی را نه فقط در مردم ایران بلکه همچنین در مردم دیگر کشورهای اسلامی و حتی بسیاری از مردم جهان مشاهده می کنیم.
اروپام **1234**1551

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





03/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن