تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804899324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بالا بودن سن مادر سبب بروز بارداری خارج از رحم می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: بالا بودن سن مادر سبب بروز بارداری خارج از رحم می شود تهران-ایرنا-جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی گفت:حاملگی خارج از رحم نوعی بارداری ناموفق است که به دلایل مختلف ازجمله بالا بودن سن مادر در هنگام بارداری بروز می کند.


دکتر زهرا یاراحمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهار کرد:علاوه بر سن بالای مادر، عفونت های رحم و لگن، مصرف داروهای ایجادکننده چسبندگی در لوله های رحم، جراحی لگن و آپاندیسیت، سزارین های مکرر، استفاده از دستگاه های IUDو PID نیز از دیگر دلایل بروز این نوع بارداری به شمار می رود.
وی با بیان اینکه آمار دقیقی از بارداری های خارج از رحمی وجود ندارد، افزود: در صورتی که تخمک لقاح یافته در جای دیگری غیر از داخل رحم جای گیرد، بارداری خارج از رحم یا به اصطلاح بارداری لوله ای رخ می دهد.
یاراحمدی ادامه داد:در صورتی که چسندگی در لوله های رحمی وجود داشته باشد، تخمک سه روز سرگردان است و اگر در مسیر لوله التهاب یا عفونتی باشد، به جای اینکه از لوله وارد رحم شود، در لوله های رحمی می نشیند.
جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی ادامه داد: نشستن تخمک در لوله های رحمی منجر به بارداری خارج از رحمی می شود چراکه تخمک باید در خود رحم که جای زیادی برای بزرگ شدن جنین دارد، بنشیند.
یاراحمدی در مورد علایم و نشانه های بارداری خارج از رحمی گفت: علایم بارداری خارج رحم بیشتر در هفته های ششم و هفتم حاملگی ظاهر می شود و شامل درد یا گرفتگی در ناحیه شکم و لگن، دردهای ناگهانی و شدید، درد در هنگام اجابت مزاج و خونریزی است.
وی با بیان اینکه امکان رشد جنین در لوله های رحمی به دلیل تنگ بودن فضا وجود ندارد، افزود: زمانی که این تخمک در خارج از رحم بافت جفت را تشکیل می دهد و رشد می کند به دلیل کمبود جا، پارگی لوله ها صورت می گیرد و خطراتی را برای مادر به وجود می آورد.
یاراحمدی گفت: در صورتی که پارگی لوله های رحمی صورت گیرد، سقط جنین و خونریزی را به دنبال دارد و حتی در مواردی ممکن است منجر به مرگ مادر شود.
وی گفت: بر اثر پارگی لوله ها ممکن است تخمک در تخمدان، دهانه رحم و یا بخش های دیگر شکم مشاهده شود که با درد شدید و خونریزی همراه است و باید به سرعت به پزشک مراجعه کرد.
جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در مورد درمان این مشکل اظهار کرد: در صورتی که با دارودرمانی جنین سقط نشود، باید جراحی روی این فرد صورت گیرد تا بتوان جنین را خارج کرد.
یاراحمدی گفت: در صورتی که اندازه جنین کمتر از 2 سانتی متر باشد، با دارودرمانی امکان سقط وجود دارد در غیر این صورت تنها راهکار جراحی است.
وی به مادران باردار توصیه کرد: در اوایل دوران بارداری به پزشک مراجعه کنند تا پس از بررسی وضعیت جنین در صورت بروز بارداری خارج از رحم، بتوان از ایجاد مشکلات و عوارض بعدی پیشگیری کرد.
اجتمام(4)**7268**1834**1440

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





02/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن