تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798345311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکیل تیم های مداخلات روانی اجتماعی استان ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر خبر داد تشکیل تیم های مداخلات روانی اجتماعی استان ها تهران - ایرنا - رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از تشکیل تیم های 26 نفره مداخلات روانی و اجتماعی در حوادث و بلایا در 31 استان کشور خبر داد.


به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، دکتر «وحید قبادی دانا» در کمیته آموزشی تیم های مداخلات روانی اجتماعی در بلایا و حوادث اظهار داشت: اعضای این تیم ها، اعضای سازمان جوانان هلال احمر هستند که در رشته هایی همچون روان شناسی، مددکاری اجتماعی و علوم اجتماعی تحصیل کرده اند.
وی اظهار داشت: ایده آل این است که در بحران ها روان پزشک، روان شناس یا یک فرد دارای دکتری مددکاری وارد شود اما عملا چنین کاری امکان ندارد بنابر این باید از بازوهای ترویجی استفاده کنیم و حداقل افت علمی را در پروسه انتقال شاهد باشیم.
قبادی دانا افزود: اعضای تیم های مداخلات روانی اجتماعی در بلایا و حوادث باید آموزش های مداوم ببیند و سابقه حضور در حوادث و بلایا را داشته باشند.
وی با بیان اینکه حتی می توان برای این تیم ها در حاشیه شهرها که افراد آسیب دیده کم نیستند، مانورهایی را در طول سال برگزار کرد، گفت: در نهایت باید در زمان بحران 31 تیم 26 نفره از سراسر کشور را در مدت زمان 48 ساعت راهی مناطق حادثه دیده کنیم.
وی ادامه داد: راه اندازی یک تیم در هر استان مد نظر قرار گرفته است که این تعداد می تواند در سال های آینده افزایش یابد و یک استان چند تیم مداخلات روانی اجتماعی در بلایا و حوادث داشته باشد.
رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: خوشبختانه پشتوانه علمی خوبی شامل سازمان نظام روان شناسی، مرکز تحقیقات روان پزشکی دانشگاه تهران، انجمن علمی مددکاری اجتماعی و انجمن های روانشناسی برای آموزش این تیم ها در نظر گرفته شده است و فقط نیازمند یک برنامه ریزی مناسب و منسجم هستیم.
قبادی دانا اضافه کرد: یک مرکز مداخلات روانی و اجتماعی در بلایا نیز در فدراسیون وجود دارد که با آنها ارتباط خواهیم داشت و اگر آمادگی تیم ها حفظ شود می توان در حوادث طبیعی و غیرطبیعی در سطح بین المللی نیز وارد شد.
وی تصریح کرد: در گذشته کارهای خوبی در خصوص ایجاد تیم های مداخلات روانی و اجتماعی در حوادث و بلایا در سازمان جوانان انجام شده که این اقدامات باید ارتقا یابد.
رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: البته ما قصد نداریم با تشکیل این تیم ها تمامی مشکلات روان شناختی کشور را حل کنیم زیرا در حیطه اختیارات جمعیت هلال احمر نیست که تمام حمایت های روانی کشور را ساماندهی کند ولی بحث حمایت های اولیه روانی و اجتماعی را هنگام بحران می توان انجام داد.

** اعلام آمادگی سازمان روان شناسی برای حمایت از تیم های مداخلات روانی اجتماعی هلال احمر
معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر و رییس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره نیز در این جلسه ضمن اعلام آمادگی این سازمان برای حمایت از تیم های مداخلات روانی و اجتماعی سازمان جوانان هلال احمر در حوادث و بلایا گفت: تشکیل این تیم ها حرکت بسیار شایسته و خوبی است که خلاء وجود آن در کشور احساس می شد.
دکتر «عباسعلی اللهیاری» افزود: سازمان نظام روانشناسی، ظرفیت بسیار خوبی در استان ها دارد و می تواند از این ظرفیت برای راه اندازی تیم های مداخلات روانی اجتماعی سازمان جوانان هلال احمر در بلایا استفاده کند.
وی گفت: متاسفانه در حال حاضر آموزش های پایه مقابله با بحران در کشور ما بسیار ضعیف است که این مساله می تواند ناشی از ضعف نظام آموزشی در آموزش و پرورش یا آموزش عالی باشد.
رییس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره گفت: آموزش های مهارت پایه مقابله با بحران باید در اولویت جمعیت هلال احمر قرار گیرد و در دولت و مجلس نیز این آمادگی برای حمایت از نظر بودجه ای وجود دارد.
اللهیاری گفت: بودجه ای که دولت برای سلامت روان به دستگاه های مختلف اختصاص می دهد بودجه کلانی است اما به خوبی از این بودجه استفاده نمی شود و اجرای این طرح می تواند موجب بوجود آمدن یک جهت گیری مناسب در برنامه چهارم توسعه شود.
معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر افزود: در مجموع فضای کشور فضای مساعدی برای تشکیل تیم های مداخلات روانی و اجتماعی در بلایا است.
اجتمام**7268**1436

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





02/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن