تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820209920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل دامپزشکی همدان: بیماری دامی لمپی اسکین در همدان مهار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob مدیرکل دامپزشکی همدان: بیماری دامی لمپی اسکین در همدان مهار شد همدان- ایرنا- مدیر کل دامپزشکی همدان گفت: بیماری لمپی اسکین دام های سبک و سنگین در این استان مهار شده و میزان شیوع بیماری رو به کاهش است.


دکتر ˈمحمود رضا رسولیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به این که مراحل مبارزه و کنترل با لمپی اسکین 15 روز پیش از ورود بیماری به این استان شروع شد، سپر محافظتی در این استان در برابر این بیماری ایجاد شد.
وی میزان تلفات دامی این بیماری را در استان همدان کم عنوان کرد و گفت: این بیماری که از مرزهای غربی وارد کشور شده، درمان ندارد و خسارت اقتصادی زیادی می تواند وارد کند.
وی از شناسای پنج کانون این بیماری در استان همدان خبر داد و افزود:تعداد کانون های آلوده همدان یک چهارم استان های همجوار است به این معنی که در سایر استان های آلوده این تعداد کانون به بیش از 100 کانون می رسد.
وی گفت: سمپاشی محل خرید و فروش دام و روستاهای پرتردد و در مبادی مرزی استان، فعال کردن هرچه بیشتر قرنطینه، اطلاع رسانی لازم به اتحادیه دامداران برای اقدامات قرنطینه ای و جلوگیری از خرید و فروش غیر مجاز دام از اقدام های انجام شده است.
مدیرکل دامپزشکی همدان اضافه کرد: 48 هزار و 433 راس دام سنگین ضد این بیماری سم پاشی شده و 45 هزار و 500 راس نیز مایه کوبی شدند.
رسولی گفت: سم پاشی 546 هزار و 203 مترمربع جایگاه دام و انجام 569 مورد بازدید از اماکن آلوده و غیر آلوده از دیگر اقدام های انجام شده است.
وی اضافه کرد: مراقبت فعال از 21 هزار و 793 راس دام و مراقبت غیر فعال از 12 هزار و 992 راس دام نیز صورت گرفته است.
وی درباره نحوه انتقال این بیماری به دام گفت: این بیماری از طریق پشه و دام آلوده به سایر دام ها منتقل می شود.
رسولی کرد: بیماری لمپی اسکین یک بیماری ویروسی با عوارض پوستی برای دام (ایجاد جوش پوستی روی سر، گردن، پستان، پاها و زیر دم) و علایم بالینی مانند تب و کاهش تولید است.
369 هزار و 400 راس بز و بزغاله در استان همدان وجود دارد و این تعداد 1.5 درصد دام سبک کشور است و همدان رتبه بیستم را در این زمینه در بین استان های دارای دامداری در کشور دارد.
سالانه 36 هزار تن گوشت قرمز در استان همدان تولید می شود که 11 هزار و 320 تن آن از دام سبک تولید می شود.
7521/2624/640

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





01/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن