تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803021023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای تمام مراکز بهداشتی درمانی باید برنامه ریزی هدفمند وجود داشته باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز: برای تمام مراکز بهداشتی درمانی باید برنامه ریزی هدفمند وجود داشته باشد خبرگزاری پانا: ایمانیه گفت: برای تک تک مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت تحت پوشش مدیران مربوطه بایستی ارزیابی و برنامه ریزی هدفمند وجود داشته باشد .
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱ مرداد ساعت 12:47



به گزارش خبرگزاری پانا، دکتر محمد هادی ایمانیه در گردهمایی روسای شبکه های بهداشت و درمان استان فارس اظهار داشت: بسترهای اولیه برای حرکت به سمت نهادینه شدن امر سلامت در جامعه فراهم است و تغییر نگرش پزشکان از درمان نگر بودن به سلامت نگر شدن مورد انتظار تمامی مسئولان عالی رتبه کشوری است.
وی گفت: شبکه جامع و همگانی سلامت ارائه خدمات بهداشتی درمانی در سطح خانواده ها را دنبال می کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تصریح کرد: راه اندازی شبکه جامع و همگانی سلامت به دنبال ارائه خدمات بهداشتی درمانی به صورت فعال در سطح خانواده ها و سطوح مختلف جامعه است .
ایمانیه افزود: پرداختن به فعالیت های پیشگیرانه، سلامت محوری و ارتقاء سطح سواد بهداشتی جمعیت هدف بایستی در سرلوحه برنامه کاری اعضاء تیم سلامت باشد و پزشکان خانواده در این طرح بایستی کاملاً توجیه باشند که خط مشی اصلی برنامه سلامت نگر بودن طرح است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر توجه جدی شبکه های بهداشت و درمان استان فارس در اجرای این طرح، افزود: برای تک تک مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت تحت پوشش مدیران مربوطه بایستی ارزیابی و برنامه ریزی هدفمند وجود داشته باشد و با سنجش وضعیت موجود راهکارهای رشد مورد پیگیری مستمر واقع شود تا شاهد ارتقاء ارائه خدمات بهداشتی درمانی مطابق با استانداردهای مطلوب باشیم.
وی از تهیه بسترهای لازم برای اجرای شبکه جامع و همگانی سلامت در استان فارس به نحوی مطلوب، خبر داد.
مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امور شبکه های بهداشت و درمان استان فارس نیز با اشاره به تغییراتی که در سطح ارائه خدمات پایه بهداشتی درمانی با اجرای شبکه جامع و همگانی سلامت شاهد خواهیم بود، گفت: در دهه60، نظام PHC راه اندازی شد که مطابق با شرایط دموگرافی وقت، با 30 درصد جمعیت روستایی و 70 درصد جمعیت شهری پایه گذاری شده بود، اما با توجه به معکوس شدن ساختار جمعیتی و افزایش جمعیت در شهرها نسبت به روستاها و حاشیه شهرها، تغییر الگوهای رفتاری و سبک زندگی که باعث تغییر الگوی بیماری ها از بیماری های واگیر به سمت بیماری های غیر واگیر شده است، مشکلات و آسیب های اجتماعی در شهرها گسترش یافته و به همین دلیل برای تحول در نظام سلامت کشور در قالب استقرار شبکه جامع و همگانی سلامت تغییراتی پیش بینی شده است .

دکتر عبدالرسول همتی با بیان اینکه اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در استان فارس موجب نام نویسی افراد و انتخاب پزشک موردنظر آنان شده است، تصریح کرد: در سایر استان های کشور برای شروع کار تنها یک شهرستان و یک مرکز سلامت خانواده طرح را اجرا خواهند کرد که در استان های فارس و مازنداران، تمامی شهرستان ها و مراکز سلامت خانواده در این شبکه مشارکت خواهند داشت.

وی در خصوص اهداف کلی اجرای برنامه، افزود: بهبود شاخص های بهداشتی درمانی، کاهش مرگ میرها، کاهش بروز و شیوع بیماری های واگیر و غیر واگیر و ناتوانی ها، کنترل بیماری های مزمن، ارتقاء سطح سلامت جامعه، کاهش عوامل خطر سلامت، افزایش محیط های حامی سلامت و دستیابی مناسب به نظام ارجاع، از جمله اهداف این طرح است.

مشاور رییس دانشگاه در امور شبکه های بهداشت و درمان، اظهار کرد: نقطه اولیه ارائه خدمات در این طرح، مرکز سلامت خانواده است که 12 هزار و 500 نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد و به ازای هر دو هزار و 500 نفر یک پایگاه سلامت پیش بینی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه شبکه جامع و همگانی سلامت، حالت ارتقاء یافته برنامه هایی بوده است که در سطج استان فارس قبلاً انجام شده و زیر ساختهای اولیه در استان فارس برای این طرح تا حد زیادی نهادینه شده است ، گفت: شبکه های بهداشت و درمان مکلف به تشکیل هیئت امناء در روستاها هستند که متشکل از بخشدار، دهیار، شورای اسلامی روستا و سایر افراد ذیربط است و پزشک مرکز بهداشتی درمانی نیز به عنوان هماهنگ کننده می بایست پس از مطرح کردن مشکلات بهداشتی درمانی و سایر معضلات در جلسه هیئت امناء و تعیین راهکار برای رفع مشکلات، صورتجلسات مربوطه را به مرکز بهداشت شهرستان ارسال و متعاقباً صورتجلسات از طرف شهرستان به معاونت بهداشتی دانشگاه ارسال شود.

محسن مقدمی ادامه داد: سلامت نگر شدن مهم ترین برنامه برای اجرای طرح شبکه جامع همگانی سلامت است که در این راستا در شهرها تمرکز بیشتر بر روی بیماری های قلبی عروقی و متابولیک سندروم ها می باشد و برنامه غربالگری افراد از لحاظ بیماری های فردی انجام و در کارت سلامت فرد لحاظ می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: بر اساس طرح شبکه جامع و همگانی سلامت، برنامه پزشک خانواده به صورت چالاک تر تداوم می یابد.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن