تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798477620




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاجگردون :حق کهگیلویه وبویراحمد در استفاده ازمنابع آبی تضییع شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob تاجگردون :حق کهگیلویه وبویراحمد در استفاده ازمنابع آبی تضییع شده است یاسوج -ایرنا- نماینده مردم گچساران وباشت درنامه ای خطاب به رییس جمهور، خواستار بررسی واحقاق حق مردم استان کهگیلویه وبویراحمد در زمینه تخصیص آب کافی به این استان شده است.


غلامرضا تاجگردون دراین نامه آورده است: عدم تخصیص آب به استان کهگیلویه­ و ­بویراحمد برغم پتانسیل­ های بسیار بالا وروان­ آب های منطقه وهمچنین احداث سدهای بزرگ دراین استان همچنان ادامه دارد.
به گزارش روزسه شنبه پایگاه اطلاع رسانی رییس کمیسون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی ، وی دراین نامه با تاکید براینکه روحیه تبعیض گرایانه دربدنه­ های اجرایی وعدم تعهد آنها به حقوق مردم محروم این منطقه همچنان باعث شده تا تلاش های نمایندگان مجلس نتیجه بخش نباشد.
این نامه می افزاید : مسئولین محلی با اعتراضات مردمی مواجه اند وباید به اعتراض شدید مردم این استان که با کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی مواجه هستند توجه کرد.
وی اظهارکرد: روان­ آب حوضه آبریز زهره (زهره - خیرآباد) دراستان، ٢٤٣٠ میلیون متر مکعب است که مسوولان استان تخصیص بخشی ازاین آب برای برداشت­های فعلی، طرح های در دست اجرا، طرح­های مطالعاتی و نیازهای آتی را درخواست دارند.
وی افزود: این درحالی است که طرح­ها و زمین­هایی که در فاصله یک کیلومتری از این سدها قرار دارند رها وبدون تخصیص اعتبار معطل مانده وآب استحصال شده این رودخانه درقالب ساخت سد چم شیر قراراست به دور دست ترین مناطق برای طرح های مشابه منتقل شود و وزارت نیرو حق مردم این استان محروم را نایده گرفته است.
این نامه خطاب به رییس جمهوری می افزاید : آب سد کوثر در منطقه گچساران با طی هزار کیلومتر جهت سایر استفاده سایر نقاط کشور انتقال یافته ولی شهرستان یکصد و پنجاه هزار نفری گچساران وشهرهای دهدشت، لنده، چرام، باشت وبهمئی هنوز قطره ای ازاین آب گوارا بهره ­مند نشده­ اند و سایر استان ها ونقاط دور ­دست به هر دلیلی در گذشته در اولویت قرار گرفته اند و این تبعیض ادامه دارد.
تاجگردون معتقد است: سد کوثر در شهرستان گچساران دارای مخزن ٥٨٠ میلیون متر مکعبی است وبرای استان فقط ١٤٠میلیون متر مکعب تخصیص داده شده است و طبق صورتجلسات مکرر با وزیر ومعاونین آن مقرر شد جهت آب شرب وصنعت منطقه ٨٣ میلیون متر مکعبِ دیگر آب اختصاص داده شود.
وی دراین نامه تصریح کرده است: اخیراً وزارت نیرو قصد بر بی ­توجهی به این قرار و دادن تخصیص آب به دیگر نقاط کشور و برای طرح­های مشابه دارد که این به معنی تداوم ظلم آشکار به آتیه مردم این منطقه محروم است.
تاجگردون میزان روان ­آب استان درحوضه مارون را ٢٥٠٦ میلیون متر مکعب دانست و گفت : حداقل نیازاستان ازاین حوضه را ١١٨٣ میلیون متر مکعب برای برداشت­های فعلی و نیازهای طرح­های اجرایی و مطالعاتی است .
نماینده گچساران وباشت افزود : درشرایطی که فقر ومحرومیت مردم مظلوم شهرستان کهگیلویه از تمامی رسانه ­های ملی وبین المللی طرح می شود حق این مردم ادا نشده وروان ­آب این منطقه به دیگر نقاط کشور منتقل می شود.
این نامه می افزاید: سد تنگ سرخ وخرسان هم وضعیت بسیار نامناسب­تری ازاین طرح­ها دارد که با روشن شدن وقایع و مطلع شدن مردم از حقوق خود شاهد نارضایتی شدید از سوی مردم شریف منطقه بویراحمد بوده ایم.
وی از رییس جمهوری درخواست کرده است که به معاون خود دستور دهد تا با تشکیل جلسه با حضور دیگر مقامات ذیربط از ادامه اقدامات قبلی جلوگیری به عمل آورد ووزارت نیرو را مکلف به اجرای صورتجلسات وقول­های داده شده کند.
کهگیلویه وبویراحمد در حالی که 5/8میلیارد متر مکعب روان آب دارد، هم اکنون با فقر کشت آبی و تامین آب آشامیدنی و صنعتی مواجه است.
شش شهر از 16شهر این استان درحال حاضر با تنش آبی مواجه است و60هزار هکتار از زمین های این استان در کنار رودخانه های پرآب لم یزرع باقی مانده است.
671/7530/1859

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





01/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن