تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820410696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آب آشامیدنی، حیاتی ترین نیاز روستاهای کم آب کهگیلویه وبویراحمداست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آب آشامیدنی، حیاتی ترین نیاز روستاهای کم آب کهگیلویه وبویراحمداست دهدشت- ایرنا- افت شدید منابع آب چاهها و چشمه ها با شروع فصل گرما و بحران بی آبی در روستاهای مناطق گرمسیری کهگیلویه وبویراحمد به یک معضل بزرگ برای مسوولان تبدیل شده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا،شهرستان کهگیلویه با 430روستا یکی از این مناطق است که اینک اهالی روستایی آن با بیشترین تنش ناشی از مشکل کم آبی مواجه اند.
بخش دیشموک از جمله مناطق کم آب این شهرستان است، بطوری که شماری از روستاهای این بخش همواره در طول روز با مشکل قطعی جریان آب مواجه اند.
روستاهایی که از دیگر امکانات اولیه مانند جاده ارتباطی مناسب ،بهداشت و خدمات رفاهی بهره مند نیستند،اینک کمبود آب آشامیدنی مخاطره ای برای سلامت آنها شده است.
بخشدار دیشموک با اشاره به قطعی مکرر آب در شماری از روستاهای این بخش می گوید: تحمل مشکل کمبودآب آشامیدنی برای اهالی روستایی سخت است، به لحاظاهمیت حیاتی آب باید مسوولان در این راستا اقدامی موثری انجام دهند.
صالح دادی نژاد با اشاره به وجود چشمه سارها و دره های فصلی در کنار روستاهای بخش دیشموک افزود: تعدادی از روستاهای بالای 20 خانوار در این بخش حتی از آب لوله کشی سالم برخوردار نیستند.
وی با بیان اینکه بخش دیشموک را مسوولان شهرستان در ارایه خدمات فراموش کرده اند ابراز داشت: بیش از چهار محله در شهر دیشموک نیز آب لوله کشی ندارند که این امر به یک معضل بزرگ برای شهروندان تبدیل است.
وی عنوان کرد: بخش دیشموک با 24 هزار نفر جمعیت، 75 روستا و 28 دهیاری یکی از بخشهای محروم کهگیلویه و بویراحمد است.
بخشدار سوق نیز با اشاره به قطعی مکرر آب در شهر و روستاهای بخش سوق اشاره کرد و گفت: بیش از 12 روستا از 49 روستای این بخش با کمبود شدید آب در طول روز مواجه هستند.
بهمن محمدی یکی از مشکلات اساسی بخش سوق را پایین بودن قطر شبکه های آبرسانی خواند و افزود: استفاده بی رویه بیش از10 روستا، گاوداری ها و مرغداری ها در طول مسیر از این لوله باعث افت شدید آب شده است.
وی اظهارکرد: برای مشکل ناشی از افت شدید جریان آب آشامیدنی مسوولان با تخصیص اعتبار ات لازم نسبت به اصلاح شبکه تامین آب با قطر متناسب برای بالا بردن دبی آب آشامدنی مردم اقدام کنند.
محمدی عنوان کرد: بخش سوق با 13 هزار و500 نفر جمعیت دارای 49 روستا و 9 دهیاری است.
معاون نظارت بر بهره برداری آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه به خبرنگار ایرنا افزود: خشکسالی های 14 ساله در این استان باعث افت شدید آب چاهها و چشمه سارها شده است.
جهانگیر احسانی اظهارکرد: شش شهرستان از استان در وضعیت تنش شدید آبی قرار دارند که شهرستان کهگیلویه در این راستا با مشکلات زیادی روبه رو است.
وی تنش آبی درشهرستان کهگیلویه را معضل خواند و تصریح کرد: صرفه جویی در این بخش می تواند به مدیریت بهتر آب کمک کند.
احسانی با بیان اینکه 90 درصد آب مصرفی در بخش کشاورزی است عنوان کرد: مصرف آب آشامیدنی در کهگیلویه و بویراحمد بیش از استاندارد کشوری است که باید از سوی مسوولان مدیریت شود.
فرماندار کهگیلویه با اشاره به فرسوده گی 30 درصدی شبکه های آب شهری و روستایی شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: این فرسودگی باعث هدررفت آب در بسیاری از روستاها می شود.
ابراهیم جعفری افزود: برای اصلاح شبکه های فرسوده شهری و روستای اعتبار کلانی نیاز است.
وی افت فشار آب در بعضی از روستاهای بخش مرکزی و دیشموک را طبیعی خواند واظهارکرد: با تخصیص اعتبار لازم مشکل افت فشار در بخش دیشموک در آینده برطرف خواهد شد.
جعفری تصریح کرد: شهرستان کهگیلویه 430 روستا دارد که از این تعداد آب آشامیدنی بیش از 15 روستا به وسیله تانکر تامین می شود.
شهرستان کهگیلویه با جمعیتی بالغ بر 153 هزار نفر دارای چهاربخش، چهار شهر، 10 دهستان و 430 روستا که از این تعداد 65 روستا خالی از سکنه است.
7531/671/681

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




19/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن