تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820126324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزيرنيرو هم يك‌ماه فرصت گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وزيرنيرو هم يك‌ماه فرصت گرفت
روزي كه نادر قاضي‌پور نماينده آذري زبان مجلس در جلسه رأي اعتماد وزراي پيشنهادي دولت به پشت تريبون رفت و از حميد چيت‌چيان پرسيد كه برنامه‌تان براي احياي درياچه اروميه چيست، كسي فكر نمي‌كرد كه همين موضوع چراغ‌هاي هشدار را به فاصله يك سال پس از آغاز به كار وزير نيرو، روشن كند.


روزي كه نادر قاضي‌پور نماينده آذري زبان مجلس در جلسه رأي اعتماد وزراي پيشنهادي دولت به پشت تريبون رفت و از حميد چيت‌چيان پرسيد كه برنامه‌تان براي احياي درياچه اروميه چيست، كسي فكر نمي‌كرد كه همين موضوع چراغ‌هاي هشدار را به فاصله يك سال پس از آغاز به كار وزير نيرو، روشن كند.
 حميد چيت‌چيان را بايد يكي از بدشانس‌ترين وزيران دولت يازدهم دانست كه مشكلاتي نظير كم آبي، خشكسالي و از همه مهم‌تر مسئله درياچه اروميه وي را به مجلس مي‌كشاند و گاهي نيز رئيس‌جمهور را وادار به ريش سفيدي براي پايان دادن به استيضاح وي مي‌كند.
از روزي كه چيت‌چيان در كسوت وزير به وزارت نيرو رفت تا به امروز كه وي يك ماه تا استيضاح فاصله دارد حجم سؤالات مجلسي‌ها از وي و استيصال وزارت نيرو براي پايان دادن به مشكلات با توجه به مشكلات بسيار آن، روزهايي را براي صنعت آب و برق كشور تداعي مي‌كند كه مجيد نامجو وزير سابق نيرو تيغ استيضاح را زير گلوي خود حس كرد و به هر شكلي كه امكان داشت از تيزي آن خود را رهانيد و با آرايي شكسته در وزارت نيرو ماندني شد.  در آن برهه نمايندگان استان‌هاي جنوبي كشور به دليل كم‌كاري وزارت نيرو براي لوله‌كشي آب در مناطق محروم و به ويژه خرمشهر در يك اقدام استاني، وزير نيرو را استيضاح كردند كه از قضا در آن استيضاح معروف، كدخدامنشي باعث اعتماد دوباره مجلس به نامجو شد.
چيت‌چيان درگير مشكل هميشگي وزيران نيرو است؛ مشكلي كه با نياز اصلي مردم يعني آب و برق سر و كار دارد و نمايندگان مجلس براي برطرف كردن نيازهاي حوزه‌هاي انتخابي خود به مجموعه وزارت نيرو فشار مي‌آوردند؛ نمايندگان حتي به رئيس مجلس هم انتقاد داشتند و از وي مي‌خواستند استيضاح چيت‌چيان بايد هر‌چه زودتر اعلام وصول شود.  با وجود تلاش‌هاي صورت گرفته براي انصراف نمايندگان از استيضاح وزير نيرو اما نمايندگان از موضع خود كوتاه نيامدند هر چند شنيده مي‌شد امضاهاي استيضاح چيت‌چيان در حال ريزش است تا قاضي‌پور در واكنش به اين پرسش كه آيا نمايندگان از استيضاح وزير نيرو منصرف شده‌اند يا خير، بگويد: قرار است با هماهنگي رئيس مجلس در هفته جاري نمايندگاني كه خواستار استيضاح وزير نيرو هستند جلسه‌اي را با چيت‌چيان برگزار كنند.  آخرين خبرها هم از اين حكايت دارد كه اين جلسه دوشب پيش برگزار شد و آتش‌بس يك ماهه، آرامش را به فضاي وزارت نيرو برگردانده است. گويا در جلسه دو شب گذشته رئيس مجلس و ۱۲ نماينده متقاضي استيضاح به چيت‌چيان يك ماه فرصت دادند تا مشكلات را برطرف كند.
حسينعلي حاجي‌دليگاني نماينده مردم هم در گفت‌وگو با تسنيم، گفت: در اين جلسه كه 12 نماينده متقاضي استيضاح وزير نيرو، آقاي لاريجاني و همچنين شخص وزير حضور داشتند، نمايندگان دغدغه‌ها و نگراني‌هاي خود را مطرح كردند و در مقابل وزير نيرو نيز به آنها پاسخ گفت.  وي اضافه كرد: در اين نشست مقرر شد تا فرصت يك ماهه از سوي نمايندگان استيضاح‌كننده براي رفع مشكلات به وزير داده شود و در اين يك ماه نماينده وزير با تك تك استيضاح‌كنندگان به صورت جداگانه و با حضور رئيس كميسيون انرژي مجلس جلساتي را در جهت حل مشكلات برگزار كند.
 پيش از اين هم وزيرعلوم از استيضاح‌كنندگان خود يك‌ماه فرصت گرفته بود تا نگراني‌هاي آنان را رفع كند. نماينده مردم شاهين‌شهر، ميمه و برخواردر در مجلس   با بيان اينكه مشكل رفع مشكل آب زاينده‌رود و انتقال آب بهشت‌آباد به اصفهان از جمله مواردي بود كه در جلسه دو شب گذشته مورد بررسي قرار گرفت، تأكيد كرد: آقاي چيت‌چيان برخي دغدغه‌هاي نمايندگان را تأييد كرد و گفت كه عدم رفع اين مشكل به دليل مشكلات اعتباري است.  حاجي‌دليگاني در پايان با بيان اينكه نمايندگان براي كمك به دولت و رفع مشكلات و دغدغه‌هاي مردم استيضاح‌ وزرا را مطرح مي‌كنند، تأكيد كرد: ترديدي نيست كه نمايندگان انتظار دارند با رفع دغدغه‌ها و مشكلات استيضاح وزير نيرو در مجلس مطرح نشود چراكه نمايندگان با توجه به توصيه‌هاي مقام معظم رهبري خود را ملزم به حمايت از دولت مي‌دانند.
گرچه نمايندگان استان‌هاي مركزي و كويري مشكل انتقال آب را مهم‌ترين عامل استيضاح وي مي‌دانند اما خبرهاي رسيده از مجلس حاكي از آن است كه مشكل درياچه اروميه اصلي‌ترين بخش دغدغه نمايندگان است و نادر قاضي‌پور به عنوان سردمدار اين چالش، از تلاش‌هاي خود براي سر و سامان دادن به اين درياچه نمي‌كاهد.
به نظر مي‌رسد اراده‌اي قوي براي استيضاح وزير نيرو به وجود آمده است و اگر تا يك ماه ديگر چيت‌چيان نتواند به وعده‌هاي خود عمل كند باز هم ممكن است نادر قاضي‌پور براي كنار رفتن وزيري ديگر بالاي سر هيئت رئيسه تكبير بگويد!

نویسنده : علي طالب‌زاده 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن