تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819368159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعال کردن ظرفیت خالی صنایع استان مرکزی 10 هزار فرصت شغلی ایجادمی کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار مرکزی: فعال کردن ظرفیت خالی صنایع استان مرکزی 10 هزار فرصت شغلی ایجادمی کند اراک- ایرنا- استاندار استان مرکزی گفت: فعال سازی ظرفیت های خالی صنایع این استان حداقل بیش از 10 هزار فرصت شغلی ایجاد می کند.


ˈ محمد حسین مقیمی ˈ روز چهار شنبه در نشست کارگروه بررسی و رفع چالش های اقتصادی و سرمایه گذاران شهرستان اراک افزود: هم اینک استان مرکزی به عنوان قطب دوم صنایع مادر تخصصی و قطب چهارم صنعت کشور مطرح است وکارگاه بزرگی از فعالیتهای تولیدی با تنوع رشته های مختلف صنعتی را در خود دارد اما بخش بزرگی از ظرفیت این حوزه نیمه فعال و یا تعطیل است.
وی ادامه داد: تنها در شهرستان اراک از 893 واحد صنعتی مستقر 73 درصد آنها فعال هستند و تعداد 69 واحد نیمه فعال و 176 واحد غیر فعال است.
استاندار استان مرکزی کمبود نقدینگی، تامین مواد اولیه، بازار فروش محصول های تولیدی استان را از مهمترین چالش های پیش روی صنایع این استان عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد: رسالت مهم مدیران اجرایی و خدماتی استان مرکزی این است که با استفاده از توان کارشناسی و با مشارکت دانشگاهیان حوزه صنعت را آسیب شناسی ریشه ای کرده و با شناخت عمیق نیازها و قابلیت های این بخش جایگاه اصلی آن را ارتقا دهند.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: کلید حل بیکاری به عنوان یکی از دغدغه های مهم مسوولان استان مرکزی در حل مشکلات و فعال سازی ظرفیت خالی تولید در حوزه صنعت و معدن نهفته است و با این سیاست راهبردی زمینه تامین نیاز کشور به محصولات متنوع نیز فراهم شده و مفهوم جهاد اقتصادی به صورت عملی محقق می شود.
مقیمی گفت: مسوولان باید با هماهنگی و تعامل بیشتر به منظور تحقق شعارˈ اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ˈ و توسعه بخش صنعت و معدن که نقش مهمی در رونق اقتصادی دارد تلاش کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود برخی از هزینه ها و جریمه های پرداختی توسط صنعتگران را جهل به قانون عنوان کرد و خواستار ارتقای توانمندی مهارتی و اطلاعاتی شاغلان این حوزه و افزایش بهره وری در کار شد.
استاندار استان مرکزی ادامه داد: شرکت شهرک های صنعتی وظیفه دارد در سایه برنامه هدفمند دوره های آموزش آشنایی با قانون را برای شاغلان حوزه صنعت و معدن برگزار کند تا تهدیدهای موجود به فرصت های رشد و بالندگی تبدیل شود.
در این نشست به معضلات 11 شرکت تولیدی صنعتی مشکل دار استان مرکزی رسیدگی شد.
همراهی بانکها و سیاستهای حمایتی از واحدهای بدهکار و تقسیط بدهی آنها از راهکارهای مهم فعال سازی واحدهای مشکل دار صنعتی و معدنی اراک در این نشست بود.
شهرستان اراک بر اساس آخرین سرشماری 600 هزار نفر جمعیت دارد جزو 14 شهر پرجمعیت کشور است.
این شهرستان از نظر استقرار صنایع مادر تخصصی از کانونهای اصلی کشور محسوب می شود و رتبه نخست تنوع رشته های صنعتی را به خود اختصاص داده است.
80 درصد تجهیزات مورد نیاز صنایع کشور در استان مرکزی تولید می شود.ک/2
716/560/

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن