تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 26 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811272489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سایت ره یافتگان پایگاهی برای پاسخگویی به شبهات تازه مسلمان هاست/ تجهیز سایت به 6 زبان زنده دنیا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان طاهری با مهر مطرح کرد:
سایت "ره یافتگان" پایگاهی برای پاسخگویی به شبهات تازه مسلمان هاست/ تجهیز سایت به 6 زبان زنده دنیا
اصفهان – خبرگزاری مهر: مدیر انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی گفت: سال گذشته سایت ره یافتگان برای پاسخگویی به شبهات دینی افراد تازه مسلمان شده و عموم مردم از طریق سئوال و جواب با تازه مسلمان‌های سراسر دنیا راه اندازی شد و به زودی این سایت به 6 زبان انگلیسی فرانسوی، عربی، چینی، ژاپنی و فرانسه ترجمه می‌شود.



جمال طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به یک ساله شدن سایت تازه مسلمان ها اظهار داشت: سال گذشته با حضور در نمایشگاه بین المللی قرآن هر شب یکی از تازه مسلمانان مهمان ما این نمایشگاه بود و در دهه آخر ماه رمضان نیز سایت تازه مسلمان ها با نام "ره‌یافتگان" به عنوان یکی از دستاوردهای این نمایشگاه افتتاح  شد.

وی با اشاره به اینکه قرار بود با افتتاح این سایت وزارت ارشاد این سایت را تحت پوشش قرار دهد، افزود:  گرچه این موضوع عملی نشد اما سایت "ره‌یافتگان" به رغم مشکلات فنی و کمبود منابع مالی به راه خود ادامه داد و تاکنون با استقبال خوب مردم در داخل و خارج از کشور روبرو شده است.

مدیر انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی تاکید کرد: متأسفانه وهابیون از تازه مسلمان ها به عنوان نماد تبلیغی دین به خوبی استفاده می کنند اما ما هنوز نتوانسته‌ایم به درستی از این موضوع در راستای تبلیغ برای دین اسلام مذهب شیعه بهره ببریم.

مرتفع کردن شبهات افراد از طریق مصاحبه با تازه مسلمان ها

وی با اشاره به دلایل افتتاح سایت تازه مسلمان‌ها بیان داشت: پیش از این هیچ مرجع اینترنتی درباره تازه مسلمان ها در راستای آشنایی با اسلام و مرتفع کردن شبهات افراد از طریق مصاحبه با افرادی که به دین اسلام گرائیده‌اند، وجود نداشت اما سایت ره یافتگان سعی بر رفع این خلأ دارد.

طاهری با اشاره به اینکه برای حرفه ای‌تر شدن این سایت نیازمند منابع مالی هستیم، ابراز داشت: با این وجود هیچ‌گاه منتظر کمک مالی سازمان ها نشدیم و سعی کردیم سایت به گونه‌ای به راه خود ادامه دهد که خود مردم در بالا رفتن سطح این سایت سهیم شوند.

وی ادامه داد: اکنون برخی دوستان برای این سایت مقاله، یادداشت و ترجمه ارسال می کنند و قالب آزمایشی سایت ره یافتگان نیز به شکل حرفه ای تبدیل شده است.

لزوم حضور فعال ایرانیان در فضای مجازی برای تبلیغ دینی

مدیر انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی در ادامه با اشاره به لزوم راه اندازی چنین سایت‌هایی برای پاسخگویی به شبهات گفت: اکنون توجه دنیا به فضای مجازی جلب شده و  مردم دنیا جواب بیشتر سئوالات خود را از طریق اینترنت دریافت می کنند.

 وی با بیان اینکه افراد زیادی از طریق اینترنت شیعه شده‌اند، اظهار داشت: به طور مثال در ژاپن تبلیغ علنی برای اسلام وجود ندارد اما نمونه‌هایی داشتیم که خانواده‌ای نسل اندر نسل در معابد بودایی زندگی می‌کرده اند که فرزند آنها از طریق اینترنت با اسلام آشنا و حتی نماز خواندن را از این طریق آموخته است.

طاهری با بیان اینکه برخی از این افراد اکنون از فعالان عرصه تبلیغ هستند، ابراز داشت: نیاز به مرجعی که از طریق تازه مسلمان ها سئوالات و شبهاتی درباره اسلام، شیوه زندگی اسلامی را پاسخگو باشد، در کشور خودمان و دیگر کشورها صادق است.

وی با اشاره به اینکه این سایت به زودی به زبان‌های انگلیسی فرانسوی، عربی، چینی، ژاپنی و  فرانسه ترجمه می‌شود، بیان داشت: بحث تازه مسلمان‌ها مبحثی نو است و یکی از دغدغه‌های ما این است که  این موضوع به بحث کلیشه‌ای و تکراری تبدیل نشود.

مدیر انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی گفت: اکنون تلویزیون برای پر کردن آنتن خود، دانشگاه‌ها برای جذابیت برنامه ها و هر ارگانی برای اهداف خود به این موضوع می‌پردازد و موضوع تازه مسلمان ها سازمان دهی شده پیش نمی‌رود.

وی ادامه داد: در واقع نگران این مسئله هستیم که دیگر موضوع ره‌یافتگان و تازه‌مسلمان‌ها برای جوانان جذابیت نداشته باشد بنابراین هدف خود را سازماندهی و مدیریت این موضوع قرار داده ایم.

نمایشگاه مجازی وهابیت و بهائیت در سایت تازه مسلمان‌ها

طاهری با اشاره به اینکه سال گذشته نمایشگاه مجازی وهابیت و بهائیت در این سایت قرار گرفته است، ابراز داشت: این نمایشگاه با توجه به قدرت دایمی روشنگری ایجاد شده است و دوستان در مراکز فرهنگی مساجد می توانند سیرهای نمایشگاهی را در قالب های مختلف چاپ و برای آگاهی مردم از این فرقه‌های ضاله به نمایش بگذارند.

وی اضافه کرد: نمایشگاه های این سایت بیشتر در زمینه هایی است که کمتر در این ارتباط کار شده است و بر این مبنا به زودی نمایشگاه امام هادی(ع) نیز در میلاد این امام معصوم در سایت "ره‌یافتگان" برای دانلود قرار می گیرد.

مدیر انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه های مختلف این انجمن به دلیل مشکلات مالی به نتیجه نرسیده است، گفت: سال قبل طرحی داشتیم تا برنامه تلویزیونی تحت عنوان "ره‌یافتگان" نیز برنامه‌ریزی شود اما بحث مالی مانعی بر سر ره ما شد.

وی اضافه کرد: متأسفانه به دوستان اصفهانی اعتماد کردیم و یکی از شرکت های بزرگ اصفهانی که ادعای فرهنگ نیز داشت ما را مدت‌ها معطل کرد و در نهایت نیز به ما جواب "نه" داد.

طاهری با اشاره به دیگر برنامه‌های این انجمن تاکید کرد: مردادماه با همکاری دوستان و مسئولان اصفهان برنامه ای داریم و قرار است دانشمندان آمریکایی مسلمان شده را به اصفهان بیاوریم.

حضور فعالان رسانه‌ای ضد صهیونیسم آمریکا در اصفهان

وی ادامه داد: در این برنامه فعالان رسانه‌ای آمریکا و کارشناسان CNN که در زمینه مباحث ضد صهیونیسم به همراه برنده جایزه نوبل که فردی ایرلندی است شرکت می کنند.

مدیر انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی با اشاره به لزوم توجه بیشتر مسئولان اصفهانی به موضوع تبلیغ اسلام اضافه کرد: پیش از ماه مبارک رمضان یکی از بزرگ ترین استادان کاراته دنیا که شیعه شده و ژاپنی است به ایران آمد اما نتوانستیم حضور وی را در اصفهان هماهنگ کنیم.

وی اضافه کرد: ماه رمضان امسال در نمایشگاه قرآن مشهد غرفه‌ای کوچک داریم که با حضور تازه مسلمان‌ها و سخنرانی در این زمینه، برپایی نمایشگاهی از تابلو و مقالات و پخش کلیپ به  معرفی سایت "ره‌یافتگان" و ایجاد ارتباط با مخاطبان مشتاق در این زمینه می‌پردازیم.

طاهری با اشاره به اینکه سیاست های نمایشگاه بین‌المللی قرآن امسال بر این بود که بخش بین الملل پر رنگ نباشد، افزود: همچنین برای برپایی برنامه‌هایی همچون حضور تازه مسلمان‌ها در نمایشگاه قرآن اصفهان همانند نمایشگاه بین‌المللی تهران در استقبال و همکاری چندانی با ما نشده به همین دلیل تاکنون در اصفهان از این نوع برنامه‌ها کمتر برگزار شده است.


۱۳۹۳/۴/۳۱ - ۱۵:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن