تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817237385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار خمین خواستار عملیاتی شدن منطقه نمونه گردشگری این شهرستان شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob فرماندار خمین خواستار عملیاتی شدن منطقه نمونه گردشگری این شهرستان شد خمین –ایرنا- فرماندار خمین خواستار عملیاتی شدن طرح منطقه نمونه گردشگری بوجه در این شهرستان شد.


سید ˈمهدی ساداتیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: منطقه گردشگری بوجه خمین یکی از طرح های زیرساختی مهم در جذب گردشگر است که اجرایی شدن آن در سفرهای استانی دولت دهم مصوب شد.
وی اظهار کرد: شهرستان خمین به همراه دلیجان و محلات با قابلیت های متعدد گردشگری به عنوان قطب گردشگری ناحیه جنوب استان مرکزی تعریف شده و کوه بوجه با چشم اندازهای زیبا در خمین یکی از پتانسیل های مهم جذب گردشگر محسوب می شود.
فرماندار شهرستان خمین خاطرنشان کرد: شهرستان خمین ظرفیت غنی در گردشگری شامل بیت تاریخی حضرت امام ،قلعه سالار محتشم ،سنگ نگاره های تاریخی تیمره ،کبوترخانه ها ،قلعه های تدافعی و اماکن متبرکه مذهبی دارد و سالانه حدود 300هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جاذبه های طبیعی و تاریخی دیدن می کنند .
ساداتی عنوان کرد: جاذبه طبیعی کوه بوجه با بلندای یکهزار و950 متر در جنوب شهر خمین واقع شده و دارای چشم اندازهای قابل توجهی است و بیش از 60 هکتار از وسعت این کوه فضای سبز است که نیازمند ایجاد و تقویت زیرساخت های تفریحی و رفاهی است.
وی بیان کرد: طرح منطقه نمونه گردشگری بوجه در این شهرستان در سال 88 مصوب شده اما در سالهای گذشته از تخصیص اعتبار محروم بوده است.
فرماندار شهرستان خمین خاطرنشان کرد: در این طرح استقرار هتل چهارستاره، موزه های مختلف، دریاچه مصنوعی، سالن های ورزشی و تفریحی و رستوران پیش بینی شده است.
ساداتی ادامه داد: برآورد اولیه برای اجرایی شدن طرح منطقه نمونه گردشگری بوجه سه میلیارد ریال است و مابقی آن با مشارکت بخش خصوصی انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد: جاذبه های طبیعی و تاریخی زادگاه امام راحل فرصتی استثنایی و منحصر به فرد در مرکز کشور برای مشارکت و حضور سرمایه گذاران صنعت گردشگری است.
فرماندار خمین توضیح داد: مناطق نمونه گردشگری از پروژه های بلند مدت در حوزه احیا آثار فرهنگی و تاریخی است که بر اساس پتانسیل بالقوه و بالفعل در زمینه های مختلف تاریخی، طبیعی و فرهنگی، میزان استقبال گردشگران، راههای دسترسی به آن مناطق و همچنین زیرساخت ها انتخاب می شوند و غفلت از ایجاد آنها ظرفیت های تولید ثروت و اشتغال را کمرنگ می کند.
شهردار خمین نیز در این مورد گفت: این طرح مهم گردشگری از قربانیان نبود اعتبار و مصوباتی است که در دولت دهم هرگز جامه عمل نپوشید.
ˈحسین پاکزادˈ افزود: شهرداری خمین تاکنون برای این منطقه نمونه گردشگری افزون بر 40 میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده و ایجاد پارک بانوان، پارک جنگلی، ساخت سکوهای نشستن و ایجاد آبشار مصنوعی از اقداماتی انجام شده در این منطقه است.
مدیر کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: وسعت منطقه نمونه گردشگری بوجه خمین 60 هکتار است که طرح آن تهیه شده و هم اینک در یک بخش سه هکتاری توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در حال انجام است.
سید ˈمحمدحسینیˈ افزود: در این سه هکتار استقرار موزه دفاع مقدس ومردم شناسی و سنگ نگاره ها طراحی شده است .
وی ادامه داد: در صورتی که زیر ساخت های لازم نظیر برق ،آب و گاز آن تامین شود این طرح برای اجرای عملیات تکمیلی نظیر امکانات اقامتی، خدماتی، پذیرایی، رفاهی، تفریحی و ورزشی از تاسیسات مورد نیاز شتاب خواهد گرفت.
حسینی افزود: تصویب مناطق نمونه گردشگری شرایط مستعدی را برای مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه فراهم کرده است و موجب توسعه و رونق گردشگری می شود.
استاندار مرکزی در ارتباط با این مصوبه گفت: برای نخستین بار در سطح کشور 10 درصد از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری با ردیف بودجه مشخص در نظر گرفته شده است.
ˈمحمد حسین مقیمیˈ افزود: در دوسال گذشته این ردیف بودجه اختصاص داده نشده بود اما امسال می توان برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری تسهیلاتی را در اختیار سرمایه گذاران قرار داد.
وی گفت: این دسته از تسهیلات در استان هایی که پروژه مطالعاتی گردشگری را تهیه کرده اند و سابقه گردشگری دارند مانند اصفهان، شیراز و یزد زودتر پرداخت می شود.
مقیمی گفت: مدیران و مسوولان مربوطه در استان مرکزی نیز باید برای دریافت این تسهیلات اقدامات لازم را با سرعت انجام دهند.
وی با بیان اینکه تسهیلات صندوق توسعه ملی برای 30 استان در نظر گرفته شده افزود: میزان استفاده از این تسهیلات ملاک فعالیت دستگاه های اجرایی استان است.
کوه بوجه که به ˈبوجه سلطانˈ شهرت دارد از نظر فیزیکی کوه کوچک و تک افتاده ای در جنوب خمین است که به شکل یک زنگوله رنگین در وسط دشت خمین واقع شده است.
این کوه باتنوع گونه های گیاهی کوهستانی و طراوت خاص چون نگینی طبیعی است.
لاله کوچک قهوه ای مایل به سیاه، لاله واژگون، لاله سرخ و زرد، زنبق کوهی، انواع گل حسرت، گونه هایی از کلاغک، هوم، گل ماهور، میخک، گونه های نعناییان و خواجه باشی از جمله گونه های گیاهی آن است.
این کوه علاوه بر ظرفیت های طبیعی و چشم اندازهای زیبا یکی از نمادهای فرهنگی خمین با قدمتی طولانی است و از دیرباز به عنوان تفرجگاه اصلی ساکنان این خطه نیز معروف بوده است.
بوجه به معنای برنده سیاهی و تیغ آفتاب معنا شده و وجه تسمیه آن برای کوه خمین این است که در واقع محل برآمدن و پایین رفتن آفتاب در هنگام صبح و غروب است.ک/4
7276/555/560/

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





31/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن