تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799109767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی در حمایت از مردم غزه/ برخی از کشورهای اسلامی با صهیونیست ها همراه هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



کاظم جلالی خبر داد؛
برگزاری اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی در حمایت از مردم غزه/ برخی از کشورهای اسلامی با صهیونیست ها همراه هستند خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی از برگزاری اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی با هدف حمایت از مردم مظلوم غزه و ارائه راهکایی برای پایان دادن به این بحران و کمک به محاصره شدگان این منطقه به میزبانی کشورمان خبر داد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را محکوم کرد.
 
وی با بیان این که در دنیای امروز غرب سخن از حقوق حیوانات مطرح است و برای این مساله کنوانسیون تشکیل داده اند، گفت: متاسفانه جهان غرب چشم خود را به روی دردناک ترین فجایعی که این روزها در غزه می گذرد بسته است.
 
 شکاف بین ملت ها و دولت ها در قضیه فلسطین
وی با اشاره به شکاف بین ملت ها و دولت ها در قضیه فلسطین، گفت: نوع برخوردی که با جریان غزه و حملات صورت گرفته به این باریکه محاصره شده، صورت گرفته است، شکاف بین ملت ها و دولت ها را به شکل عریان نشان می دهد.
 
رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی این پدیده را در رابطه با کشورهای اسلامی و اعراب عجیب توصیف کرد و گفت: سازمان همکاری های اسلامی بعد از سازمان ملل و جنبش عدم تعهد بزرگ ترین سازمان بین المللی است، اما متاسفانه برای دفاع از مظلومان فلسطین از این سازمان نیز حرکتی مشاهده نشده است.
 
جلالی با تاکید بر این که دولت های عرب سکوت معنا داری را در این قضیه اختیار کرده اند، گفت: این کشورها همواره تلاش می کنند خود را به قدرت های جهانی متصل نگه دارند و متاسفانه برای مسلمانان بی دفاع غزه کاری انجام نمی دهند.
 
این فعال سیاسی افزود: برخی از اختلافات در بین امت اسلام نیز مزید بر علت شده و مساله فلسطین تحت الشعاع قرار گرفته است، با این وجود جمهوری اسلامی ایران همواره مصالح کلی امت اسلام را مد نظر داشته است.
 
جلالی در پاسخ به سؤالی درباره چرایی ناکامی مسلمانان جهان در مقابله با غده سرطانی اسرائیل، گفت: این مساله بسیار دردناک است، حضرت امام زمانی تاکید می کردند اگر هر مسلمان یک سطل آب بردارد و به سمت اسرائیل بریزد، آب آنها را می برد.
 
ماهیت بسیاری از دولت های عربی با نظام سلطه گره خورده است
 
وی با انتقاد از بی توجهی دولت های اسلامی به مساله فلسطین، ابراز داشت: بخش اعظم این مساله به ماهیت نظام های منطقه برمی گردد که منافع مردم و مسلمانان را تامین نمی کنند و خود را با نظام سلطه هماهنگ می کنند.
 
جلالی با بیان این که اختلافات طائفه ای در جهان اسلام با سناریویی از پیش طراحی شده دنبال می شود، گفت: گروهک تروریستی تکفیری داعش مکمل سناریویی است که دشمنان برای منطقه طراحی کرده اند.
 
وی بیان کرد: رژیم جعلی و غاصب اسرائیل در زمانی که تمام افکار عموم باید متوجه مبارزه با تروریست ها شود، جبهه دیگری را باز می کند تا افکار عمومی دنیا متوجه نقطه دیگری شود و آنها راحت به جنایات خود ادامه دهند.
 
جزیی نگری جهان اسلام را دچار چالش کرده است
رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با یادآوری این نکته که جزیی نگری دنیای اسلام را با چالش ها و مشکلات بسیاری مواجه کرده است، تنها راه مقابله با غده سرطانی اسرائیل را کنار گذاشتن اختلافات و وحدت امت اسلام ارزیابی کرد.
 
وی اضافه کرد: متاسفانه کشورهای اسلامی بی توجهی جدی به مساله فلسطین دارند؛ گاهی اوقات انسان حسرت می خورد که ای کاش بی توجهی بود، متاسفانه بسیاری از اوقات شاهد همراهی بخشی از جهان اسلام با صهیونیست ها هستیم.
 
جلالی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره صلح و سازش با صهیونیست ها را ناممکن ارزیابی کرده است و روحیه و ماهیت وحشی گری و ددمنشانه این رژیم این مساله را ثابت کرده است.
 
وی یادآورشد: در نوع تعاملات دنیای اسلام در مساله شکل گیری فلسطین و حتی آنچه خودشان دنبال می کنند، این جدیت و همت دیده نمی شود، ما می بینم حتی بعد از وحدت حماس و فتح بازهم صهیونیست ها به نوار غزه حمله کردند، این چه معنایی دارد؟
 
کاظم جلالی تاکید کرد: صهیونیست ها هیچ گاه به دنبال صلح و امنیت نبوده و نیستند، متاسفانه کشورهای اسلامی نیز نگاه شان کوتاه مدت و مبتنی بر بقای حکومت خودشان است.
 
اقدامات گسترده جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم مظلوم غزه
رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در ادامه از برگزاری اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی به میزبانی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و تاکید کرد:  این اجلاس فردا سه شنبه در تهران آغاز به کار می کند.
 
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی همزمان ریاست جنبش عدم تعهد و ریاست اتحادیه بین المجالس اسلامی را عهده دار است و برای پایان دادن به جنگ در غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی رایزنی های گسترده ای هم از سوی دولت و هم از سوی مجلس انجام شده و می شود.
 
جلالی گفت: تشکیل اجلاسی در سطح همه رؤسای مجالس اسلامی امری زمانبر است و با توجه به وضعیت غزه در هم اندیشی هایی که صورت گرفت، صلاح بر این دیده شد که اجلاس تروئیکای بین المجالس تشکیل شود، با رایزنی های صورت گرفته ما فردا این اجلاس را در تهران خواهیم داشت.
 
وی گفت: علاوه بر سه رییس مجلس ایران، سودان و مالی چند رییس مجلس دیگر نیز از کشورهای اسلامی و منطقه شرکت خواهند کرد، چند کشور نیز با نواب رییس در اجلاس شرکت می کنند و یک کشور نیز هیات عالیرتبه به اجلاس اعزام خواهد کرد.
 
وی درباره دستور کار این اجلاس، گفت: مشاوره رؤسای مجالس پس از افتتاحیه، بیانیه پایانی اجلاس و بررسی راهکارهای پایان دادن به حمله صهیونیست ها به نوار غزه و امداد رسانی به مردم مظلوم این منطقه از جمله دستور کارهای اجلاس است
 
نباید اجازه دهیم رژیم صهیونیستی جنگ را به شکل دلخواه خود پایان دهد
جلالی افزود: رژیم صهیونیستی به شدت از طولانی شدن جنگ ها هراسان است، نباید به رژیم صهیونیستی در این خصوص اجازه داد که به شکل دلخواه جنگ را پایان دهد.
 
وی با بیان این که مردم غزه در وضعیت بد غذایی و دارویی قرار دارند، گفت: متاسفانه مردم این منطقه به لحاظ زمینی، دریایی و هوایی در محاصره کامل هستند، مصری ها نیز مرز خود را کاملا مسدود کرده اند و طرح آتش بس آنها نیز طرحی غیر قابل پذیرش است چراکه منافع صهیونیست ها را تامین می کرد.
 
جلالی درباره روز قدس و چشم انداز مساله فلسطین، ابراز داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ایران که یکی از اصل ترین و مهم ترین شرکای رژیم صهیونیستی بود از دست رود و معادله کاملا بهم خورد.
 
راهپیمایی روز قدس پشتوانه روحی و معنوی مردم فلسطین و مقاومت است
وی تاکید کرد: حضرت امام با هوشمندی و تدبیر آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند و پرچم مقابله و مبارزه با صهیونیست ها را از دست دولت ها گرفته و به دست ملت ها دادند، این ابتکار حضرت امام وظیفه تک تک مسلمانان را در قبال مساله فلسطین گوشزد می کند.
 
وی افزود: روز قدس نماد زنده بودن مساله فلسطین در بین امت اسلامی است، امروز جریان مقاومت با این پشتوانه روحی و معنوی روز به روز در حال تقویت است.
 
رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: راهپیمایی روز قدس امسال باید با شکوه هرچه تمام تر برگزار شود، شرکت در این راهپمایی کوچک ترین اقدامی است که یک مسلمان می تواند از فلسطینی ها داشته باشد. /924/پ201/ج




۱۳۹۳/۴/۳۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن