تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798702523




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقابل شبکه های اجتماعی با انحصار رسانه های بین المللی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob تقابل شبکه های اجتماعی با انحصار رسانه های بین المللی تهران - ایرنا - تقابل فعالان رسانه های مجازی و شبکه های اجتماعی با رسانه های سنتی و شکستن انحصار این رسانه ها در اطلاع رسانی از تحولات در فلسطین بویژه حملات رژیم غاصب صهیونیستی که به نوعی بیانگر سیاست دوگانه این رسانه ها است، درحقیقت آغاز جنگی دیجیتالی و رسانه ای علیه این رسانه ها است.


از نخستین روزهای آغاز حملات اسراییل به نوار غزه که این رسانه ها مردم جهان را با جام جهانی فوتبال سرگرم می کردند و بعد از اتمام این مسابقات، همزمان با آغاز حمله زمینی اسراییل به نوار غزه، موضوع سقوط هواپیمایی مالزیایی در اکراین در صدر اخبار و گزارش های گنجانده شد و فضای رسانه ای به نحوی مدیریت شد که کمترین گزارش و خبر از این حملات بیرحمانه اسراییل در این رسانه ها منتشر شود.
گرچه این رسانه ها سعی کردند با برجسته سازی این حادثه هوایی مردم جهان را در خصوص جنایت های غیرانسانی اسراییل بی خبر نگه دارند، اما واقعیت این است که فناوری های جدید ارتباطی همچون شبکه های اجتماعی که اتفاقا مدیریت آنها نیز در دست سردمداران نظام بین المللی است، باعث شده انتشار اخبار و گزارش های حملات بیرحمانه اسراییل به نوار غزه از دید مردم آزادیخواه و حق طلب دنیا مغفول نماند و جامعه جهانی و فعالان عرصه های مجازی با نوشتن دیدگاههای انسانی و آزدخواهانه خود و بویژه انتشار عکس های اعتراضی سیاست های دوگانه بین المللی را به چالش جدی بکشانند.
سکوت رسانه های غربی در انعکاس حمایت مردم جهان از غزه و اعلام انزجار از حملات بیرحمانه رژیم غاصب صهیونیستی نشانه ای از عدم حمایت این رسانه ها از حقوق بشر و سیاست های دوگانه در خصوص تحولات جهانی است که خود می تواند اعتبار این رسانه های بین المللی را به مخاطره بیاندازد.
امروز مردم جهان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی توانسته اند با توییت کردن دیدگاه ها و انتشار گزارش های تصویری یا تک عکس، فضایی مملو از آزادیخواهی و اقتدار انسانی انسان را در فضای مملو از محدودیت رسانه های دیداری و شنیداری در دفاع از انسانیت و مظلومیت به نمایش بگذارند.
جامعه متکثر فعال در این رسانه ها از هنرمندان، اندیشمندان و نخبگان گرفته تا ورزشکاران فضایی را فراهم آورده و در آوردگاه رویدادهای جهانی چون حمله اسراییل به نوار غزه توانسته اند فضای محدود و تهدید شده رسانه های تصویری و شنیداری را بشکنند و با فعالیت های فردی و جمعی عمق جنایت ها را برای جهانیان آشکار کنند.
با نگاهی به این فعالیت ها در شبکه های مجازی که در دنیا جریان دارد، نشانه ای از ظهور جهانی جدید است که در صورت تسلط و استفاده کافی از این فضای جدید چه بسا می توان بسیاری از دغدغه های انسانی و الهی را مطرح و پیگیری کرد که خود نشانه ای از توانایی بشر در توجه به حق و حقیقت حتی در زمانه ای است که رسانه های رسمی در اختیار دولتمردان و سیاست گذاران بین المللی قرار دارد.
باید پذیرفت که امروز قدرت رسانه های اجتماعی بویژه شبکه های اجتماعی از جمله در فیس بوک و تویتر می تواند در صورت مدیریت و سیاست گذاری صحیح ،به نمادی از مبارزه آزادیخواهان و حق جویان جهان با نظام سلطه تبدیل شود.
*علی اصغر افتاده
*کارشناس رسانه
س.ن1744

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





30/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن