تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نصيحت و خيرخواهى از حسود محال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820310029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش علاقه زایران عتبات به خرید سوغات


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob کاهش علاقه زایران عتبات به خرید سوغات تهران - ایرنا - زائران ایرانی حاضر در کربلای معلی این روزها دیگر رغبت چندانی به خرید سوغاتی و بازار گردی در این شهر از خود نشان نمی دهند و به این خاطر فروشگاه ها و معابر منتهی به آنها خلوت و بی رونق مشاهده می شود.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، با ساعتی گشت و قدم زدن در خیابان ها و معابر شهر مقدس کربلا برای رصد حضور مردم در بازار به راحتی می توان دریافت که زائران ایرانی علاقه و رغبتی از خود برای این کار نشان نمی دهند و به صورت پراکنده و آنهم به قول خودشان اجناس سبک از لحاظ قیمتی خرید می کنند.
تعدادی از زائران ایرانی در کربلا دلیل این امر را گرانی اجناس، پایین آمدن ارزش ریال و افزایش قیمت دلار دانستند و گفتند: اجناسی که در بازار کربلا وجود دارد تفاوتی با مشابه آن در داخل کشور ندارد و قیمت آن در اینجا به پول ما بسیار بالاست.
آنها می گویند: به عنوان مثال یک قطعه اسباب بازی چینی برای کودکان در ایران با همان مارک و نشان یک قیمت دارد و در کربلا قیمتش دو برابر است چون آنها اجناسشان را به دینار یا دلار می فروشند و از آنجا که قیمت دینار و دلار بسیار بالا رفته طبیعتا ما متضرر می شویم پس دلیلی ندارد از اینجا خرید کنیم.
البته آنها این موضوع را هم ناگفته نگذاشتند که برخی از کالاها و اجناس برای فرزندان و نزدیکان خود می خرند تا خیلی هم دست خالی برنگشته باشند اما معتقد بودند در حال حاضر فقط خرید مهر و تسبیح و سوغاتی هایی از این قبیل را ترجیح می دهند.
همچنین گروه دیگری از زائران نیز می گویند: واقعا اجناس موجود در بازارهای داخل کشور و شهر محل زندگی شان از کیفیت و قیمت بسیار مناسب تری نسبت به عراق برخوردارند پس لزومی به خرید ندارند و ترجیح می دهند پس از بازگشت از محل خودشان خرید کنند البته اینها نیز خرید مهر و تسبیح را در اولویت قرار داده بودند.
چندتن از زائران نیز دلیل عمده حضور نیافتن خودشان در بازار را اینگونه بیان کردند که مشرف شدن به این سرزمین مقدس یک توفیق الهی است و دیگر یا نصیب یا قسمت، پس دوست داریم تا می توانیم در این فرصت بیشترین استفاده را ببریم و پس از بازگشت حسرت این روزها و لحظات را نخوریم.
اجتمام**7268**1436

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





30/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن