تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 18 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799719684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسته حمایتی و ترویج فرزند آوری ارایه می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob رییس انجمن علمی مامایی ایران: بسته حمایتی و ترویج فرزند آوری ارایه می شود تهران - ایرنا - رییس انجمن علمی مامایی ایران از تدوین و ارائه بسته حمایتی و ترویج زمان طبیعی فرزندآوری مادران، ،در دو تا 3 ماه آینده خبر داد و گفت : این بسته حمایتی به وزارت بهداشت درمان و علوم پزشکی ارائه می شود.


دکتر ناهید خدا کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: انجمن علمی و مامایی ایران در راستای اجرای برنامه های طرح تحول نظام سلامت بسته حمایتی و ترویج فرزند آوری خانواده ها را تدوین می کند.
وی اظهار کرد :در این بسته ،موارد تشویقی و تمهیدات مناسب خانواده ها برای بچه دار شدن و همچنین داشتن فرزندان سالم در نظر گرفته شده است .
رییس انجمن علمی مامایی ایران افزود: باید تصمیمات صحیحی برای افزایش جمعیت در کشور اجرا شود و در این میان مسئولین و سیاست گذاران بخش بهداشت و درمان و قانون گذاران باید به سلامت مادران و نسل آینده توجه لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: با اجرای برنامه اصولی در این زمینه می توان سلامت نسل آینده را تامین کرد و همچنین سیاست های جمعیتی کشور با کمترین آسیب به اهداف خود می رسند. دراین زمینه در کشور ابتدا باید در مورد ازدواج جوانان و تسهیل و حمایت های مختلف جوانان قبل و بعداز ازدواج سیاست های تشویقی و حمایتی مناسبی اجرا شود تا سن ازدواج در کشور کاهش یابد .
خدا کرمی اضافه کرد: افزایش سن ازدواج در کشور و عدم تمایل به بچه دار شدن در قشرهای دانشگاهی و همچنین افرادی که از شرایط مناسب اجتماعی و اقتصادی مناسبی برخوردار نیستند باعث شده که آنها برای فرزند آوری نگران باشند و این امر مهم را به تعویق بیاندازند.
رییس انجمن علمی مامایی ایران اظهار کرد : طبق تحقیقاتی که در کشور انجام شده است بیشترین علت ناباروری و عدم تمایل زوج های جوان برای بچه دار شدن نگرانی از آینده فرزندانشان است .
خدا کرمی با بیان اینکه طرح افزایش جمعیت در کشور از مباحث مهم طرح تحول نظام سلامت است اضافه کرد : البته وزارت بهداشت و درمان با رایگان کردن طرح زایمان طبیعی تا حدودی توانسته است در این زمینه گام بردارد.
رییس انجمن علمی مامایی به زایمان اشاره کرد و گفت: نکته مهم در امر زایمان این است که زایمان یک فرآیند است و شبکه های بهداشتی به خصوص تیم پزشک خانواده و سازمان های بیمه گر بایددر این راستا اقدامات ویژه ای در عقد قرار داد مستقل با ماماها انجام دهند تا موضوع رایگان شدن زایمان طبیعی بتواند کمکی برای افزایش جمعیت در کشور باشد .
وی گفت: مهم این است که سلامت مادران باید به عنوان اصل و اساس برنامه ها توسعه و افزایش جمعیت در کشور باید قرار گیرد و اگر مادری سلامتی خود را از دست بدهد آسیب جدی به کانون خانواده وارد می شود.
خداکرمی گفت: تشویق مادران برای فرزند آوری و افزایش جمعیت باید بر اساس برنامه اجرا شود و در دوره فاصله گذاری مناسب برای فرزند دار شدن باید استفاده از وسایل پیشگیری از بار داری بهداشتی در دسترس خانواده ها باشد.
خدا کرمی تاکید کرد : بارداری یک حق مربوط به خانواده است و باید به بهترین شیوه حرمت آن حفظ شود .
رییس انجمن علمی مامایی ایران ابراز امیدواری کرد: سیاست گذاران بیشتر از قبل در بحث بارداری و فرزند آوری و افزایش جمعیت در کشور با انجمن های های علمی و کارشناسان در این مشورت نمایند تا بهترین نظر و ایده را برای اجرای برنامه در پی بگیرند.
علمی (4)**1354**1599

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





30/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن