تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820077890




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختلاف نظر کاندیداهای افغانستان در شیوه ابطال آرا، بازشماری آرا را متوقف کرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سخنگوی کمیسیون انتخابات "افغانستان" اعلام کرد:
اختلاف نظر کاندیداهای "افغانستان" در شیوه ابطال آرا، بازشماری آرا را متوقف کرد
سخنگوی کمیسیون برگزاری انتخابات افغانستان با تایید توقف بازشماری و بازرسی آرای سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری این کشور از صبح امروز (یکشنبه)، شیوه ابطال آرا را مورد اختلاف دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،"نور محمد نور" سخنگوی کمیسیون برگزاری انتخابات افغانستان روز یکشنبه در نشست خبری در کابل گفت: ناظران دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان از صبح امروز به دلیل بروز اختلاف نظر در شیوه ابطال آرا، روند بازشماری و بازرسی آرای سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری را متوقف کرده اند.

نور گفت: گفت وگوها بین نمایندگان عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد زی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با حضور نمایندگان سازمان ملل و ناظران بین المللی در جریان است و امیدواریم به زودی این اختلاف نظرها بر طرف شود.

سخنگوی کمیسیون برگزاری انتخابات افغانستان افزود: یکهزارو 148 ناظر داخلی و بین المللی بر روند بازرسی و بازشماری آرا نظارت دارند و هر روز نیز با افزوده شدن بر تعداد آنان، نظارت بر روند بازرسی آرا نیز افزایش می یابد.

نور در عین حال روند انتقال صندوق های رای را از استان ها به کابل برای بازرسی و بازشماری، خوب توصیف کرد و با تاکید بر اینکه به زودی انتقال این صندوق ها از سراسر افغانستان به پایتخت خاتمه خواهد یافت، گفت: صندوق ها با نظارت نیروهای خارجی کمک به امنیت افغانستان ˈآیسافˈ به کابل انتقال می یابند.

نور افزود: تاکنون آرای 435 صندوق توسط کمیسیون انتخابات با حضور نمایندگان سازمان ملل متحد و ناظران بین المللی و نمایندگان دو نامزد بازشماری و بازرسی شده است.

سخنگوی کمیسیون برگزاری انتخابات افغانستان با بیان اینکه 50 تیم در کمیسیون انتخابات روند بازرسی آرا را به پیش می برد، گفت:برای سرعت بخشیدن به بازشماری آرا تیم های دیگری نیز ایجاد خواهد شد.

کمیسیون انتخابات افغانستان پیش از این اعلام کرد بازشماری و بازرسی صد درصد آرای به صندوق ریخته شده در سراسر افغانستان، سه تا چهار هفته به طول خواهد انجامید.

بازشماری و بازرسی صد درصد آرای انتخابات افغانستان پس از آن آغاز شد که عبدالله عبدالله نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات این کشور را در 24 خرداد و بر اساس آن اشرف غنی احمد زی پیشتاز اعلام شد، نپذیرفت و خواستار بازرسی و بازشماری آرای این دور از انتخابات افغانستان شد و تهدید کرد در صورت تحقق نیافتن خواسته هایش دولت موازی تشکیل خواهد داد.

با میانجیگریˈیان کوبیشˈ نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان در پی چند روز مذاکره با نمایندگان دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان که وزیر امور خارجه آمریکا نیز به آنان پیوست، طرحی به اجرا گذاشته شد که بر اساس آن صد درصد آرا بازشماری و بازرسی شود و کاندیدای اول دولت وحدت ملی تشکیل دهد.

دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان با پذیرش این طرح که به گفته ˈیونس قانونیˈ معاون اول رییس جمهوری افغانستان طرحی است که خود افغان ها طراحی و پیشنهاد کرده اند، بن بست انتخابات این کشور را شکستند و مذاکرات بین دو نامزد برای تشکیل دولت وحدت ملی آغاز شد.

بر اساس گزارش های اولیه در طرح تشکیل دولت وحدت ملی نامزد اول رییس جمهور و نامزد دوم رییس اجرایی دولت افغانستان خواهد شد که پس از 2 سال با تغییر در قانون اساسی وی به عنوان نخست وزیر این کشور معرفی می شود.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا






تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن