تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818760524




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضربات كاري ارتش عراق به تروريست‌ها در شمال فلوجه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ضربات كاري ارتش عراق به تروريست‌ها در شمال فلوجه
ارتش عراق در تازه‌ترين عمليات ضد‌تروريستي خود توانست ضربات مهلكي را بر پيكر تروريست‌هاي اين كشور وارد كند و دهها نفر از آنان را به هلاكت برساند. يك منبع امنيتي در فرماندهي عمليات الانبار اعلام كرد كه ارتش عراق يك عمليات نظامي گسترده را با مشاركت نيروي هوايي در شهر صقلاويه واقع در استان الانبار آغاز كرده است.
ارتش عراق در تازه‌ترين عمليات ضد‌تروريستي خود توانست ضربات مهلكي را بر پيكر تروريست‌هاي اين كشور وارد كند و دهها نفر از آنان را به هلاكت برساند. يك منبع امنيتي در فرماندهي عمليات الانبار اعلام كرد كه ارتش عراق يك عمليات نظامي گسترده را با مشاركت نيروي هوايي در شهر صقلاويه واقع در استان الانبار آغاز كرده است.
ارتش عراق پس از 40 روز از حملات گروه تروريستي دولت اسلامي در عراق و شام (داعش) و تسلط بر بخش‌هايي از عراق عمليات ويژه‌اي را براي پاكسازي برخي مناطق اين كشور از وجود تروريست‌هاي تكفيري آغاز كرده است. به گزارش ايسنا، اين منبع امنيتي روز يك‌شنبه در مصاحبه با شبكه سومريه نيوز عراق گفت: «نيروهايي از يگان واكنش سريع ارتش عراق با كمك تيپ زرهي و با هماهنگي نيروي هوايي از صبح روز يك‌شنبه عمليات نظامي را در شهر صقلاويه (10 كيلومتري شمال فلوجه) آغاز كرده‌اند تا اين شهر را از وجود تروريست‌ها پاكسازي كنند. اين منبع كه خواست نامش فاش نشود با اعلام اينكه نيروي هوايي چندين پايگاه افراد مسلح را در منطقه شهدا از توابع شهر صقلاويه هدف قرار داده‌اند، تأكيد كرد كه اين عمليات همچنان ادامه دارد و نيروهاي پليس و عشاير در آن مشاركت ندارند. از سوي ديگر، سايت صداي روسيه در گزارشي اعلام كرد افراد مسلح كه موصل، مركز استان نينوا را تحت تصرف خود درآورده‌اند حكم اعدام نيروهاي پليس محلي و ارتش را كه در زندان بادوش نگهداري مي‌شدند صادر كرده‌اند. اعضاي داعش روز جمعه مسيحيان عراق در شهر موصل را تهديد كردند كه يا اسلام بياورند يا جزيه بپردازند يا مهاجرت كنند يا اينكه به ضرب شمشير كشته شوند. در همين راستا، لوئيس ساكو، اسقف عراق همزمان با فرار دسته جمعي و گروهي مسيحيان از موصل گفت: «براي نخستين بار در تاريخ عراق موصل خالي از مسيحيان شده است».
  هلاكت دهها تروريست در بيجي و تكريت
قاسم عطا، سخنگوي فرمانده كل نيروهاي مسلح عراق ديروز از تسلط نيروهاي امنيتي بر پالايشگاه بيجي و پيشروي در ناحيه جرف الصخر خبر داد. به گزارش اصوات العراق، قاسم عطا اعلام كرد نيروهاي امنيتي توانسته‌اند پيشروي چشمگيري در ناحيه جرف الصخر واقع در شمال بابل انجام دهند و عمليات پاكسازي اين مناطق از وجود اعضاي گروه تروريستي داعش همچنان ادامه دارد. خبرگزاري آلمان نيز به نقل از منابع امنيتي عراق اعلام كرد: در درگيري شديد ميان تروريست‌هاي داعش با جوانان داوطلب جنگ با گروه‌هاي تروريستي در منطقه النباعي در جنوب استان صلاح الدين ۱۱ تروريست داعش كشته شدند. يك منبع امنيتي در استان صلاح‌الدين نيز اعلام كرد پس از حمله افراد مسلح به پايگاه نظامي اسپايكر در شمال تكريت و تصرف بخش‌هايي از آن، نيروهاي امنيتي مجدداً اين پايگاه را تحت كنترل كامل خود درآورده‌اند. اين منبع گفت: «درگيري‌هاي شديدي ميان نيروهاي امنيتي با اعضاي داعش رخ داد كه در تلاش بودند پايگاه اسپايكر را تحت تصرف خود درآورند.» علاوه بر حملات زميني ارتش عليه تروريست‌هاي تكفيري حملات هوايي نيز در مواضع تروريست‌ها ادامه دارد. در حمله هوايي ديروز ارتش عراق به مواضع عناصر گروه تروريستي داعش در جنوب شهر «تكريت» دهها تروريست كشته شدند. يك منبع امنيتي عراقي گفت كه هواپيماهاي ارتش با هماهنگي سازمان اطلاعات دستگاه مبارزه با تروريسم، مواضع عناصر داعش در منطقه «البو جواري» در شهر «الضلوعيه» در جنوب تكريت را بمباران كردند. اين منبع افزود كه در اين بمباران ده‌ها تروريست داعش از جمله يك عربستاني كشته شدند. اين منبع تأكيد كرد كه هواپيماهاي ارتش عراق تحركات عناصر داعش را زير نظر دارند و آنها را در مناطق مختلف هدف حمله قرار مي‌دهند.
  شانس «فواد معصوم» براي رياست‌جمهوري
يك منبع آگاه كرد با بيان اينكه بازگشت جلال طالباني، رئيس‌جمهور عراق به اقليم كردستان در برتري هيچ يك از نامزدها تاثير نخواهد داشت، اعلام كرد كه مخالفت عمده طالباني با كانديداتوري برهم صالح، باعث شده است تا شانس فواد معصوم براي رياست جمهوري بيشتر شود. يكي از رهبران برجسته كرد در زمينه مذاكرات فراكسيون‌هاي سياسي در خصوص تسريع در روند انتخاب رئيس‌جمهور و نخست وزير در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت: «بازگشت جلال طالباني، باعث نخواهد شد كه كفه يكي از چهار نامزد كرد براي تصدي پست رياست جمهوري در برابر سه نامزد ديگر سنگين‌تر شود كه اين مسئله بنا به دلايل مختلفي است كه از جمله آن درگيري‌ها در داخل دفتر سياسي اتحاديه ميهني كردستان است و اين اختلافات به حدي رسيده است كه جلال طالباني با توجه به اوضاع جسماني‌اش وارد اين اختلافات شود».


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن