تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799582893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نجفی: گزارش آژانس امروز منتشر می شود /واریزآخرین قسط از 4.2 میلیارد دلار اموال بلوکه ایران


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
نجفی: گزارش آژانس امروز منتشر می شود /واریزآخرین قسط از 4.2 میلیارد دلار اموال بلوکه ایران

نجفی: گزارش آژانس امروز منتشر می شود /واریزآخرین قسط از 4.2 میلیارد دلار اموال بلوکه ایران
رضا نجفی ، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد : گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی برای تأیید اقدامات ایران در اجرای برنامه اقدام مشترک توافق ژنو ساعت 4 امروز به وقت وین منتشر می شود.
به گزارش نامه نیوز به نقل از مهر، وی افزود: در پی تأیید آژانس، آخرین قسط ار اموال بلوکه شده ایران بر اساس توافق برنامه اقدام مشترک نیز به حساب ایران واریز خواهد شد.

بر اساس این امروز 20 جولای آخرین روز از اجرای گام اول برنامه اقدام مشترک توافق ژنو است .

ششمین دور از مذاکرات هسته ای در روزهای پایانی اجرای این گام از توافق حدود 20 روز به طول انجامید اما به دلیل عدم تفاهم طرفین توافق ژنو در گام دوم مورد توافق قرار گرفت و به مدت 4 ماه تمدید شد .

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در پایان این مذاکرات در جمع خبرنگاران ایرانی حاضر در وین گفت : از آنجا که نتوانستیم در مذاکرات اختلافات را حل کنیم و مواضع ما با مواضع آنها هنوز فاصله زیادی دارد، راه حل ها مشکلات را حل نکرد ، با توجه به اینکه فضای مذاکرات سازنده است و همه طرف ها اراده برای رسیدن به راه حل اراده جدی دارند توافق شد که مذاکرات در شرایط فعلی ادامه یابد.

این عضو تیم مذاکره کننده ادامه داد: برای ادامه مذاکره منعی نداشتیم و 29 تیر پایان مهلت مذاکراتی نبوده است، بر اساس توافق ژنو یک سال از 24 نوامبر 2013 تا 24 نوامبر 2014 فرصت مذاکره داریم.

وی توضیح داد: گام اول توافق ژنو 6 ماهه بود و این گام ٢٩ تیر تمام می شد و اگر تمدید نمی شد تحریم ها به جای خود باز می گشت و ایران هم می توانست به اقدامات خود باز گردد. در سه روز آخر وقتی به این نتیجه رسیدیم که امکان توافق تا تاریخ ٢٠ جولای نیست بحث ها را به سمت تمدید گام اول بردیم و تصمیم گرفته شد که تمدید 4 ماه تا 24 نوامبر باشد.

وی افزود : معنی و مفهوم این است که همه تعهدات طرفین در توافق ژنو به مدت 4 ماه دیگر ادامه دارد و تحریم ها به مدت 4 ماه دیگر تعلیق است وتعهدات ایران هم همین طور اما بعضی از تعهدات طرفین در طول 6 ماه گذشته تغییر ماهیت داده بود و باید مذاکره می شد در این باره که گام اول در چه شرایط و با چه وضعیتی ادامه یابد.

عراقچی گفت: یکی از مباحث مبلغ 4.2 میلیارد دلار در مقابل تبدیل مواد20 درصد ایران بود که در طول ٦ ماه به ما پرداخت شد . در این خصوص باید تصمیم می گرفتیم . ما معتقد بودیم در 4 ماه آینده هم باید به همان میزان از منابع مالی ایران آزاد شود و چون برای 6 ماه 4.2 میلیارد دلار بود برای هر ماه ٧٠٠ میلیون دلار حساب کنیم طبعا باید در 4 ماه آینده 2 میلیارد و 800 میلیون دلار پول ایران آزاد شود.

وی افزود: در مورد نحوه آزاد شدن با توجه به اینکه بعضی اعتقاد داشتند که با توجه به اینکه اقدام ایران برای تبدیل ٢٠ درصد تمام شده در این باره هم نباید اقدام جدیدی صورت گیرد،مذاکرات سختی صورت گرفت و مقرر شد در نهایت که این مبلغ دریافت شود و 2 میلیارد و 800 دلار دیگر در 4 ماه آینده در 4 قسط 500 میلیون دلاری و دو قسط 400 میلیون دلاری و کلا در 6 قسط پرداخت می شود. از اول ماه اوت هر 20 روز یا سه هفته این مبلغ به حساب بانک مرکزی واریز می شود.

معاون وزیر خارجه گفت : مشابه توافق ژنو که یک نان پیپر برای اجرای عملیاتی توافق داشت برای تمدید هم یک نان پیپر داریم و بعضی از نقاط ابهام در توافق ژنو را سعی کردیم برطرف کنیم. از جمله در مورد نحوه پرداخت ها مشکلاتی وجود داشت که سعی کردیم حل شود، همچنین در خصوص بیمه ابهاماتی وجود داشت که در برنامه عملیاتی جدید سعی کردیم برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه بعضی از اقدامات ایران که طبق زمان بندی قصد اجرای آن را داشتیم روشن تر مطرح شده است گفت : تولید سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران طبق جدول زمان بندی خود ما ادامه می یابد و تبدیل پسماندهای مواد غنی شده به اورانیوم طبیعی که آماده غنی سازی مجدد شود طبق برنامه خودمان انجام خواهد شد.

وی گفت : اینها اقداماتی است که در نان پیپر ذکر شده و هدف این است که فضای مساعد مذاکراتی حفظ شود، مذاکرات جدی در سه روز گذشته داشتیم تا ابهامات گذشته رفع شود واقدامات طرفین برای ٤ ماه آینده مشخص شود و فضای مناسب حفظ شود تا مذاکرات را ادامه دهیم.

عراقچی با بیان اینکه مذاکرات ساعت 12:30 شب ( به وقت وین ) تمام شد، افزود: گام اول توافق ژنو را به مدت ٤ ماه تمدید کردیم و نحوه تمدید و شرایط آن تعیین شده و در 4 ماه آینده فضای مناسبی داریم که مذاکرات ادامه یابد.

وی گفت : پیش از ادامه مذاکرات دو سه هفته تنفس دادیم بعد مذاکرات در سطوح مختلف خواهد بود ، نیاز به مذاکرات کارشناسی خواهیم داشت و معاونان و مذاکرات در سطح آقای ظریف و خانم اشتون احتمالا برای اواخر آگوست و یا اوایل سپتامبر تنظیم خواهدشد.




1393/4/29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن