تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814717063




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی خبرگزاری رسا ـ ارایه طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به صحن علنی مجلس و اجرای طرح پاسخگویی به مسائل شرعی در مرند از مهمترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد حمیدی معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر تبریز اظهار داشت: آگاهی بخشی و روشنگری شهروندان در راستای آسیب های اجتماعی استفاده از برنامه های ماهواره ای یکی از راهکارهای مقابله با این ابزار است.
وی با اشاره به این‌که حجاب و عفاف و حقوق شهروندی از محورهای اصلی و مورد توجه در اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر هستند گفت: آسیب شناسی مسایل و موضوعات در حوزه فرهنگ حجاب و عفاف از ضرورت های اصلی برای توسعه و نهادینه کردن این فرهنگ در سطح جامعه است.
حجت الاسلام حمیدی افزود: امروزه دشمن با استفاده از ماهواره و رسانه های همسو می خواهد فرهنگ غربی را جایگزین باورها و اعتقادات ارزشی کند و هدف دشمن از رواج این شبکه ها در کشور تغییر الگوی نگرشی و رفتاری خانواده‌ها می‌ باشد و آنها با این برنامه ها  قصد دارند نوع تفکر و بینش اجتماعی و فرهنگی ما را تغییر دهند و ، سبک زندگی غربی را در میان جامعه ما نهادینه کنند.
وی افزود: آگاهی بخشی و روشنگری شهروندان در راستای آسیب های اجتماعی استفاده از برنامه های ماهواره ای یکی از راهکارهای مقابله با این ابزار است که در این راستا  معاونت فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز آمادگی لازم را دارد تا با همکاری سپاه عاشورا کارگاه‌ها و کلاس های آموزشی در جهت روشنگری خانواده ها و جوانان با تاثیرات مخرب ماهواره برگزار کند.
عصر شعر و خاطره جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود
همزمان با بیست و سوم ماه مبارک رمضان، جمعی از پیشکسوت‌ها و فعالین فرهنگی هنری دهه‌ شصت به بیان خاطرات و تجربیات خود از سال‌های رزم فرهنگی‌شان می‌پردازند.
مجموعه نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب، طیف متنوعی از مربیان پرورشی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، نیروهای جهاد سازندگی، فیلم‌سازان، نویسندگان و سایر هنرمندان را شامل می‌شود.
گفتنی است، عصر شعر و خاطره جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی روز دوشنبه 30 تیرماه از ساعت 19 الی 21 در محل سالن شهریار دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.
عضویت در کتابخانه مرکزی تبریز از طریق فضای مجازی
مهدی درم نثاری، رییس کتابخانه مرکزی تبریز گفت: شهروندان می توانند از طریق فضای مجازی نسبت به ثبت نام و درخواست عضویت در این کتابخانه اقدام کنند. علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت مدیریت کتابخانه های عمومی کشور به نشانی www.SAMANPL.ir از طریق گزینه ثبت نام اقدام کنند.
وی ادامه داد: در فرم ثبت نامی آنلاین پس از انتخاب استان، شهر و کتابخانه مورد نظر کاربر ثبت و می تواند با مراجعه به کتابخانه انتخاب شده، کارت عضویت یکساله خود را دریافت کند.
درم نثاری با بیان اینکه مبلغ حق عضویت هنگام صدور کارت دریافت می شود که این مبلغ از طریق مراجعه به شعب بانک تجارت نیز قابل واریزی است، اظهار کرد: امکان پرداخت اینترنتی حق عضویت نیز در دست بررسی برای راه اندازی است.
ارایه طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به صحن علنی مجلس
میرهادی قره سید رومیانی، سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر با اشاره به نخستین نشست این کمیسیون، اظهار داشت: در این نشست که مسؤولانی از شورای نگهبان، مرکز پژوهش های مجلس، وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان بسیج مستضعفین و بنیاد شهید حضور داشتند، بندهای طرح به دقت بررسی و در نهایت 12 ماده آن به تصویب اعضا رسید.
وی تعریف مشخص و روشن از معروف و منکر را از جمله مصوبات مهم این جلسه خواند و افزود: اینکه آمر به معروف و ناهی از منکر چه کسی است و روابط بین افراد٬ اشخاص حقیقی٬ حقوقی و دولت در این جلسه بررسی و تعین تکلیف شد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کلیات طرح که در کمیسیون های قضایی و فرهنگی مجلس شورای اسلامی مصوب شده بود در جلسه کمیسیون مشترک نیز به تصویب رسید، گفت: در جزییات طرح اعضا توافق کردند دو متن مصوب در کمیسیون های قضایی و فرهنگی که از غنای کاملی برخوردار است، توامان بررسی شود.
اجرای طرح پاسخگویی به مسائل شرعی در میان مردم
حجت‌الاسلام جلیل پورتقی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند از اجرای طرح پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی در میان مردم در رمضان سال 93 خبر داد و اظهار داشت: در این طرح روحانیان با حضور در اجتماعات مردمی به سؤالات و شبهات دینی پاسخ می دهند.
وی خاطرنشان کرد: این طرح در میان مردم و معمولا در محل های پرجمعیت مانند محل برگزاری نماز جمعه، آرامستان باغ رضوان مرند و همچنین اجتماعات مذهبی مانند اجتماع در شب های احیاء با حضور و فعالیت روحانیون اعزامی از حوزه علمیه  قم اجرا یی می‌شود./935/د101/ب4



۱۳۹۳/۴/۲۹






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن