تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798692131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگهداری ۱۶هزار معلول و سالمند مجهول‌الهویه/ حضور 20هزار بیمار روانی در مراکز بهزیستی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: آخرین آمار حوزه توانبخشی سازمان بهزیستی تشریح شد؛ نگهداری ۱۶هزار معلول و سالمند مجهول‌الهویه/ حضور 20هزار بیمار روانی در مراکز بهزیستی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۶ هزار معلول و سالمند مجهول‌‌الهویه در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند گفت: ‌از این تعداد تنها ۴ هزار نفر یارانه نقدی ۴۵۵۰۰ تومانی را دریافت می‌کنند.
۱۳۹۳ يکشنبه ۲۹ تير ساعت 13:15



به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا،  یحیی سخنگویی در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه درباره آخرین وضعیت مراکز توانبخشی شبانه‌روزی و روزانه اظهار داشت: ابتدا باید تعریفی را از توانبخشی بر اساس سازمان بهداشت جهانی داشته باشیم. توانبخشی اولین پاسخگویی به ناتوانی و معلولیت است که در حال حاضر این تعریف تغییر پیدا کرده است و توانبخشی عبارت است از ارائه خدمات هدفمند برای مدت زمان محدود برای معلولان. وجود 1800 مرکز توانبخشی در کشور
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی اضافه کرد: در بیست سال گذشته نیاز جامعه و سیاست‌های کشور ایجاب می‌کرد که بخشی از حمایت‌‌های خود را برون‌سپاری کنیم و در همین زمینه مراکز غیردولتی تأسیس شدند. هم‌اکنون بالغ بر یک هزار و 800 مرکز توانبخشی در کشور وجود دارد که حدود صد هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی را حمایت می‌کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه رویکرد سازمان بهزیستی در چند سال اخیر تغییر پیدا کرده است، گفت: ما به جای گسترش مراکز سپردن خدمات به توانبخشی به دل خانواده‌ها حرکت کرده‌ایم و در واقع به سمت توانبخشی مبتنی بر خانواده حرکت کرده‌‌ایم.
سخنگویی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه استفاده از افراد آموزش‌دیده برای ارائه خدمات رایگان در منزل به معلولان یکی از اقدامات انجام شده از سوی سازمان محسوب می‌شود، تصریح کرد: خانواده‌ها نیز می توانند آموزش‌های لازم را در ارائه خدمات ببینند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه رویکرد دوم سازمان بهزیستی در چند سال گذشته حضور معلولان در کنار خانواده است، گفت: بهزیستی اعتقاد دارد که فرد معلول باید در کنار خانواده نگهداری شود و در واقع مجموعه بهزیستی جنبه نظارتی ایفا کند.
پرداخت ماهانه 100 هزارتومان به خانواده‌های معلولان در طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده
وی در ادامه با بیان اینکه‌ طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده درحال حاضر از استان‌های محروم شروع شده است، خاطرنشان کرد: در این بخش ماهیانه یکصد هزار تومان به خانواده‌هایی که افراد معلول خود را (شدید و خیلی شدید) نگهداری می‌کنند، پرداخت می‌شود.
سخنگویی در ادامه سخنان خود یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده از سوی سازمان ترخیص معلولان به خودکفا رسیده از مراکز است که در این زمینه نیز سازمان موظف است تا 60 درصد از یارانه پرداختی مراکز را به خانواده‌ها جهت نگهداری معلولان پرداخت کند.
وی تأکید کرد: در سال جاری اعتبارات لازم برای ترخیص معلولان واجد شرایط دیده شده است به طوری که ماهیانه حداقل یکصد هزار تومان و حداکثر یکصد و پنجاه هزار تومان بابت ترخیص معلولان جسمی حرکتی به خانواده‌ها داده می‌شود.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه با اقدامات انجام شده از سوی سازمان در حوزه ترخیص معلولان به خودکفا رسیده و همچنین نگهداری معلولان در منزل، افراد جدید و پشت نوبت وارد چرخه حمایتی سازمان می‌شوند، گفت: ما به دنبال افزایش کیفیت خدمات به معلولان و سالمندان در منازل هستیم.
نمی توان مراکز نگهداری معلولان را تعطیل کرد
سخنگویی با بیان اینکه نمی‌توان به طور کلی مراکز نگهداری را تعطیل کرد، گفت:‌ هم‌اکنون حدود 16 هزار معلول و سالمند مجهول‌الهویه و فاقد سرپرست و کد شناسایی بر اساس حکم دادستانی و قوه قضائیه تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.
 وی افزود: تعدادی از معلولان نیز در کشور فاقد سرپرست و برخی دیگر نیز دارای معلولیت‌های چندوجهی، جسمی، ذهنی و ... هستند که سازمان بهزیستی موظف است مراکزی را برای نگهداری این معلولان ایجاد کند چرا که این افراد را نمی‌توان در خانه‌ها نگهداری کرد.
حضور 20 هزار بیمار روانی در مراکز بهزیستی
سخنگویی با بیان اینکه بالغ بر بیست هزار بیمار روانی در مراکز بهزیستی حضور دارند، گفت: به طوری که یک بیمار روانی کافیست یک محله را به آشوب بکشاند و آسایش را از خانواده سلب و مشکلاتی را در جامعه ایجاد کند و سازمان بهزیستی توانسته است با اعتبارات محدود بیست هزار نفر از این بیماران را ساماندهی و تحت پوشش خود قرار دهد.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: حدود 23 هزار سالمند نیز تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که این افراد عموما با مشکلات روحی، روانی، جسمی، داخلی و همچنین با مشکلاتی از جمله آلزایمر روبرو هستند که تحت حمایت سازمان قرار دارند.
نگهداری و ساماندهی 31 هزار معلول ذهنی
وی اظهار داشت: بالغ بر 31 هزار معلول ذهنی نیز در مراکز بهزیستی نگهداری و ساماندهی شدند و بالغ بر 7 هزار معلول ضایعه نخاعی نیز تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در چند سال اخیر ساماندهی مراکز از سوی سازمان انجام شده است، گفت: در استان‌ها و در مراکز شاهد برگزاری انتخابات انجمن استانی بودیم ضمن اینکه در نهایت نیز انجمن عالی مراکز در کشور تشکیل شده است که این انجمن رابط سازمان بهزیستی با 1800 مرکز در کشور است.
هیچ کودکی پشت نوبت کاشت حلزون نیست
سخنگویی با اشاره به اعتبارات تخصیص داده شده از سوی سازمان در بخش تأمین تجهیزات توانبخشی اشاره کرد و گفت: در سال 91، 7 میلیارد تومان، سال 92، 17 میلیارد تومان و امسال نیز 35 میلیارد تومان در زمینه تأمین تجهیزات توانبخشی تخصیص داده شده است که از اعتبارات امسال 17 میلیارد تومان تا به امروز به استان‌ها پرداخت شده است ضمن اینکه در حال حاضر هیچ کودکی کاندیدای کاشت حلزون در پشت نوبت قرار نداردو این نشان می‌دهد که حرکت سازمان در مسیر توانمند سازی معلولان، حرکت قابل قبولی بوده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر سازمان بهزیستی ماهیانه 310 هزار تومان یارانه نگهداری به مراکز دولتی شبانه‌روزی و همچنین مبلغ 197 هزار تومان به عنوان یارانه به مراکز روزانه پرداخت می‌‌کند به طوری که سهم خانواده‌ها در پرداخت شهریه مراکز روزانه 155 هزار تومان و همچنین سهم مراکز شبانه‌روزی 360 هزار تومان است.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: قریب به 16 هزار نفر از معلولان و سالمندان مجهول‌الهویه در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند که با رایزنی‌های صورت گرفته و از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تنها 4 هزار نفر از افراد اشاره شده یارانه نقدی (45 هزار و 500 تومان) دریافت می‌کنند.
سخنگویی با اشاره به اجرای طرح مراقبین در منزل گفت: در سال گذشته حدود 4500 نفر از خدمات این طرح استفاده کردند که امسال این تعداد به 8 الی 9 هزار نفر خواهد رسید.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن