تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819264783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایرادات شورای نگهبان به طرح تشکیل سازمان بازرسی از سوی مجلس رفع شد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
ایرادات شورای نگهبان به طرح تشکیل سازمان بازرسی از سوی مجلس رفع شد

ایرادات شورای نگهبان به طرح تشکیل سازمان بازرسی از سوی مجلس رفع شد
نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان ایرادات این شورا به طرح تشکیل سازمان بازرسی را اصلاح کردند.
به گزارش نامه نیوز به نقل از تسنیم، ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس قرار گرفت و نمایندگان مجلس این ایرادات را اصلاح و تصویب کردند.

نمایندگان جهت تامین نظر شورای نگهبان تبصره الحاقی به ماده یک این طرح را اصلاح کردند و برهمین اساس نظارت و بازرسی از نظر قانون تشکیل سازمان بازرشی کشور عبارت است از مجموعه فعالیت‌های مستمر و منظم هدفدار به منظور جمع‌آوری اطلاعات لازم درباره مراحل این و بعد از اقدامات دستگاه‌های مشمول ماده 2 این قانون، تجزیه و تحلیل آنها، تطبیق عملکرد دستگاه‌ها با اهداف و تکالیف قانونی و ارائه پیشنهادهای مناسب در جهت حسن جریان امور.

سازمان بازرسی همچنین می‌تواند قبل از اقدامات دستگاه‌های مذکور نیز اطلاعات لازم را جمع‌آوری کند.

وکلای ملت همچنین در بند (هـ) الحاقی به ماده 7 این قانون جهت تامین نظر شورای نگهبان مصوب کردند در مواردی که گزارش بازرسی متضمن اعلام تخلف اداری مدیران کل ادارات و مقامات بالاتر تا سطح وزرا و هم‌طراز آنان است که مشمول قانون رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان هستند، سازمان گزارش را برای رسیدگی به هیئت تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری ارسال و تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند. در خصوص پرونده‌های مطروحه در رابطه با مقامات فوق، هیئت رسیدگی بدوی و تجدیدنظر مزبور با عضویت یک نفر از قضات منصوب رئیس قوه قضائیه تشکیل می‌شود و خارج از نوبت طبق قانون رسیدگی به تخلفات اداری به موضوع رسیدگی می‌کند.

بهارستان‌نشینان در تبصره یک ماده 6 این طرح نیز جهت تامین نظر شورای نگهبان مصوب کردند تخلف از تکلیف مندرج در این ماده در خصوص عدم همکاری در ارائه اسناد و مدارک موردنیاز موجب حبس از 3 ماه و یک روز تا 6 ماه یا انفصال موقت از خدمات دولتی و عمومی از 3 ماه تا یک سال خواهد بود.

نمایندگان تبصره الحاقی به ماده 10 طرح اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور را نیز جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند که برهمین اساس در این تبصره آمده است: در مواردی که پنشنهادهای سازمان برای جلوگیری از وقوع جرم، تکرار تخلف و یا سوء جریان امور باشد و مسئول مربوطه بدون عذر موجه از انجام آن استنکاح کند و یا رسیدگی و احراز در دادگاه صالح مشمول مجازات مقرر در تبصره یک ماده 8 این قانون است.

وکلای ملت همچنین بند ج ماده 11 طرح مذکور را نیز به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح و مصوب کردند و با بهره‌گیری از فناوری‌های روز و هرگونه ابزار مناسب دیگر بر عملکرد شوراها و کمیسیون‌های مالی، معاملاتی و اعتباری دستگاه‌های مشمول بازرسی و انجام مناقصات و مزایده‌ها نظاره کنند.



1393/4/29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن