تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820638434




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي طرح ترويجي کشاورزي پايدار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ تير ۱۳۹۳ (۱۰:۸ق.ظ)
اجراي طرح ترويجي کشاورزي پايدار مجري طرح ترويج کشاورزي پايدار از اجراي اين طرح با هدف کاهش مصرف آب خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد شريفي گفت: اين طرح به منظور حفاظت آب، خاک و توانمندسازي اقتصادي کشاورزان و توسعه الگوي کشت مقاوم به کم آبي اجرا مي‌شود.
وي با بيان اينکه ميزان بارندگي‌ها در کشور کم و ميزان تبخير بسيار بالاست، افزود: با معرفي ارقام گياهي مقاوم به کم آبي و مديريت منابع خاک و خاک ورزي مي‌توانيم عملکرد‌ها را توسعه دهيم و حداقل حفظ کنيم و همزمان تا ۵۰ درصد هم در مصرف آب صرفه جويي خواهد شد.
مجري طرح ترويج کشاورزي اظهار داشت: علاوه بر معرفي گونه‌هاي گياهي مطلوب و مقاوم به کم ابي براي تقويت خاک هم تلاش مي‌کنيم و بايد در سطح وضع موجود و امکانات کنوني و وضع بهره برداري کشاورزان برنامه ريزي کنيم.
شريفي مقدم تصريح کرد: اين طرح ترويجي بر اساس مدل از پايين به بالا و سطح کشاورزان به سمت نهادهاي برنامه ريزي اجرا مي‌شود و با شش درصد کاهش در مصرف آب کشاورزي، معادل کل مصارف شرب و صنعت صرفه‌جويي مي‌شود و را‌هکارهايي که در اين بخش بتواند موجب کاهش تلفات شود، از اولويت برخوردار است.
امار‌ها نشان مي‌دهدکشاورزي يکي از بخش‌هاي مهم اقتصادي کشور است، به‌طوري‌که حدود ۱۸ درصد توليد ناخالص ملي، ۲۵ درصد اشتغال، تامين ۸۵ درصد غذاي جامعه، ۲۵ درصد صادرات غيرنفتي و ۹۰ درصد مواد اوليه‌ مورداستفاده در صنعت غذايي را فراهم مي‌کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن