تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819723009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم روزه دار گیلان در ماتم و عزای شهادت مولای متقیان سوگوارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob مردم روزه دار گیلان در ماتم و عزای شهادت مولای متقیان سوگوارند رشت - ایرنا - مردم روزه دار استان گیلان در سالروز شهادت مولای متقیان امام علی (ع) بیرق های عزا را برافراشته اند و در عزای شهادت جانسوز آن امام همام اشک ماتم می ریزند.


به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، مردم مومن و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت، در بیست و یکمین روز از ماه پرفضیلت رمضان و در حالیکه شب گذشته را قدر دانسته و با خدای خویش راز و نیاز کرده اند، امروز پرچم های سوگواری را برافراشته و جامه عزا بر تن کرده و سیاه پوش شده اند.
گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر استان حاکی از حضور پرشور و شعور مردم در اماکن مقدسه و زیارتگاه هاست؛ بقعه فاطمه اخری(س) خواهر امام رضا (ع) در مرکز شهر رشت و دانای علی در محله چمارسرا، حضرت سید جلال الدین اشرف در شهر آستانه اشرفیه، دو بقعه امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحاق در شهر شفت و امامزاده هاشم در جاده رشت - تهران، دیروز و امروز پذیرای خیل خداجویانی است که با حضور در این زیارتگاه ها ، قلب خود را به عشق اسلام ناب محمدی (ص) و سرور پرهیزکاران پیوند زده اند.
همچنین آیین های ویژه ای در روستاهای گیلان به مناسبت ایام شهادت امام علی (ع) و لیالی پرفضیلت قدر اجرا شده که این آیین ها امروز نیز برپاست.
مراسم تعزیه خوانی نیز در نقاط مختلف شهر رشت، بر شور معنوی این سرزمین افزوده است.
تعزیه از مهم ترین، پرشور ترین و پر جاذبه ترین مراسم سنتی مذهبی و در عین حال کامل ترین گونه نمایش سنتی و مردمی ایرانی است و در گیلان از هر دو سو دارای جایگاه است.
به مناسبت ماه رمضان، این هنر مذهبی توسط گروه های مختلف تعزیه خوانی در شهرستان رشت اجرا می شود که از آن میان می توان به تعزیه گروه مسلم بن عقیل به سرپرستی محمد صمصام تا ششم مردادماه و تعزیه گروه حر به سرپرستی احمدعلی دهقانی تا دهم مردادماه اشاره کرد.
همچنین مردم شهر تاریخی ماسوله روانه بقعه عون بن محمد بن علی (از نوادگان حضرت علی(ع) شده اند و شب گذشته در مرقد این فرزند گرامی مولای متقیان، قرآن به سر گرفته و از خداوند متعال، بهترین تقدیرها را طلب کرده اند و امروز نیز در سالروز شهادت آن امام همام، پارچه های سبز و سیاه به علم بسته اند و مراسم سوگواری را برپا می کنند. ک/4
7295/695/508
انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





28/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن