تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798772410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر دارایی پاکستان: ممنوعیت صادرات انبه به ایران رفع شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob وزیر دارایی پاکستان: ممنوعیت صادرات انبه به ایران رفع شد اسلام آباد - ایرنا - وزیر اقتصاد و دارایی پاکستان گفت: با رفع ممنوعیت صادرات انبه به ایران و همچنین حل مسائل مربوط به صادرات برنج پاکستانی به این کشور؛ تهران - اسلام آباد گامهای اساسی جهت ترویج تجارت تهاتری انجام می دهند.


به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی جمعه گزارش دادند: دومین اجلاس مقامات ارشد وزارتخانه های دارایی، بازرگانی و سرمایه گذاری به ریاست سناتور ˈمحمد اسحاق دارˈ وزیر اقتصاد و دارایی برای بررسی اقدامات انجام شده در مسیر تسهیلات روابط تجاری ایران و پاکستان برگزار شد.
در اجلاس اول که اوایل ماه جولای برگزار شد؛ وزیر اقتصاد و دارایی پاکستان از تاسیس گذرگاه های جدید مرزی با ایران و گام های اساسی پاکستان برای افزایش همکاری های اقتصادی به ویژه تجارت تهاتری با ایران خبر داده بود.
براساس این گزارش؛ سناتور ˈاسحاق دارˈ ایجاد فضای اعتماد و حل مسائل در همکاری های دوجانبه را گامی موثر در جهت تقویت روابط تجاری و اقتصادی ایران و پاکستان دانست و خطاب به مقامات پاکستانی تاکید کرد که از هیچ تلاشی برای ترویج تجارت تهاتری با ایران دریغ نکنند.
وی افزود: مسوولان مربوطه در وزارتخانه های بازرگانی و تجارت پاکستان همچنین مسائل پرداخت هزینه پروژه ها و طرح های اقتصادی به دولت ایران را نیز هر چه سریعتر و قبل از برگزاری اجلاس آتی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور حل و فصل کنند.
وزیر دارایی پاکستان خاطرنشان کرد: دولت ایران اخیرا ممنوعیت واردات مرکبات از جمله انبه از پاکستان را رفع کرده است که این تحول پیشبرد تجارت تهاتری میان دو کشور را سرعت می بخشد.
وی ادامه داد: موضوعات پیرامون صادرات برنج پاکستان به ایران نیز تا میزان زیادی پیگیری و رفع شده و دو کشور در آینده شاهد افزایش صادرات برنج باکیفیت پاکستانی به ایران خواهند بود.
در این اجلاس مقامات ارشد پاکستانی از جمله ˈمحمد شهزاد اربابˈ قائم مقام وزارت بازرگانی، ˈوقار مسعود خانˈ قائم مقام وزارت دارایی و ˈاشرف محمود تهراˈ رییس بانک مرزی پاکستان حضور داشتند.
وزیر دارایی پاکستان گفت: شرکت توزیع و انتقال برق این کشور آمادگی خود را برای پرداخت هزینه برق وارداتی از ایران اعلام کرده و وزارت بازرگانی نیز همکاری دو کشور در مبادلات کالا را ترویج خواهند داد.
قائم مقام وزارت اقتصاد و دارایی پاکستان نیز اعلام کرد: دولت ایران برای تامین برق برخی از مناطق مرزی ˈایالت بلوچستانˈ از جمله بندر ˈگوادرˈ آماده همکاری بوده و در این خصوص ؛ ایران خطوط انتقال برق را تا نزدیکی مرز پاکستان احداث کرده است.
منابع خبری پاکستان نوشتند که دولت های تهران و اسلام آباد در نشست آتی کمیسیون مشترک اقتصادی 50 دستورالعمل شامل تقویت روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه را بررسی و اجرا خواهند کرد.
در این گزارش به نقل از کارشناس پاکستان آمده؛ دامنه همکاریهای اسلام آباد - تهران به اجرای پروژه های مشترک در بخش های مختلف به ویژه انرژی، تجارت و اقتصادی توسعه می یابد.
پاکستان به شدت نیازمند انرژی است و در این خصوص گفت وگوهای مقامات اسلام آباد - تهران در زمینه پروژه های انرژی قابل توجه است.
دو کشور درحال حاضر پروژه انتقال گاز از ایران به پاکستان و انتقال یکهزار مگاوات برق از کشورمان به مناطق مرزی پاکستان از جمله ˈتفتان، کویته و پروژه تامین برق بندر گوادرˈ ایالت بلوچستان را در دستور کار دارند.
رسانه های پاکستانی نوشتند: دولت های ایران و پاکستان سال گذشته برای ایجاد چهار گذرگاه جدید مرزی میان دو کشور در مناطق ˈگوادرˈ و ˈپشینˈ و ˈمند و گبدˈ به علاوه ساخت بازارچه مرزی با هدف ترویج فعالیت های اقتصادی و بازرگانی توافق کردند.
صندوق بین المللی پول در آمار قبلی خود در خصوص وضعیت تجارت ایران و شرکای اصلی این کشور، اعلام کرد که پاکستان یازدهمین شریک تجاری ایران محسوب می شود.
حجم تجارت دوجانبه ایران و پاکستان با وجود امضای توافقنامه تجارت ترجیحی در سال 2004 و عملی شدن آن در سال 2006، افزایش پیدا نکرده است.
صاحبان اقتصاد و نیز جامعه بازرگانان پاکستان بر تعمیق مفاد توافقنامه تجارت ترجیحی با ایران و انعقاد یک توافقنامه تجارت آزاد میان دو کشور تاکید می کنند.
کالاهای عمده صادراتی از پاکستان به ایران شامل غلات، حبوبات، گوشت، صیفی جات، آجیل، پوست ؛ مرکبات، پنبه و کاغذ بوده و کالاهای وارداتی از این کشور به پاکستان مواد شیمیایی جهت مصارف صنعتی، پلاستیک، سنگ فلز، سوخت های معدنی و روغن می باشد.
آساق**ا.ر**1392
انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





27/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن