تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820037077




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه استان قزوین با اجرای 104 برنامه عملیاتی محقق می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین پارسا:
توسعه استان قزوین با اجرای 104 برنامه عملیاتی محقق می شود
قزوین- خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار قزوین گفت: با پیشنهاد 104 برنامه اجرایی ارائه شده از سوی دستگاههای اجرایی استان، کمک به شکل گیری منطقه ویژه اقتصادی، بارانداز ملی و بندر خشک در پهنه استان، ساماندهی آبگرم های استان، ایجاد قطب گردشگری و ساماندهی اماکن تاریخی و جذب سرمایه گذار توسعه استان قزوین محقق می شود.



به گزارش خبرنگار مهر، جلسه کارگروه اقتصادی استان به منظور بررسی راههای توسعه استان قزوین پنجشنبه شب با حضور علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرتضی روزبه استاندار و اعضاء کارگروه در دفتر استاندار قزوین تشکیل شد.

امیدعلی پارسا در این جلسه گفت: عملیاتی کردن زمینه های اجرایی منویات مقام معظم رهبری در سفر به استان قزوین و تبدیل گفتمان تسهیل، تشویق، حمایت از سرمایه گذاری و تولید به عنوان موتور محرکه اقتصاد مقاومتی در سالهای 93 و 94 در کلیه بخشها و مناطق و ایجاد عزم و اراده استانی برای حل کارآمد و اثربخش کلیه مسائل و مشکلات استانی و فرا استانی سرمایه گذاری و تولید و هدف گذاری رشد سالانه سرمایه گذاری حداقل 30 درصدی در تمام بخشها و رشد سالانه هشت درصدی و فرهنگ سازی و آموزش در برنامه ها پیش بینی شده است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار قزوین بیان کرد: مهمترین راهبردهای توسعه استان مرتبط با اقتصاد مقاومتی که برگرفته از سند آمایش استان است ایجاد شبکه ای قوی و به هم پیوسته از مراکز آموزش عالی، پژوهشی، پارک های علم و فنآوری و مراکز رشد است که بتواند ضمن برقراری ارتباط لازم با فعالیت های پیشرفته صنعتی و خدماتی استان و کمک به تولید ثروت بیشتر در این بخشها با دستاوردهای جدید علمی و فنآوری روز دنیا به عنوان بستری مناسب در عبور از مرحله رشد و رسیدن به بلوغ علمی برای فعالیت های دانش بنیان پایه متمایل به سوی مرکز کشور نقش خود را ایفا کند.

پارسا تصریح کرد: توسعه بخش صنعت و معدن با اولویت بازسازی و نوسازی صنایع موجود و تکمیل زنجیره های تولید و استقرار واحدهای صنعتی دانش پایه در پهنه استان از دیگر محورهای مهمی است که با گسترش صنایع های تک، با ارزش افزوده بالا در نواحی صنعتی، ساماندهی شهرک ها و مجتمع های صنعتی با مدیریت یکپارچه و ایجاد زمینه های قانونی برای جذب سرمایه گذاری صنعتی محقق می شود.

این مسئول گفت: تلاش برای بومی کردن واحدهای صنعتی، گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، توسعه بهره برداری از قابلیت های معدنی استان از طریق گسترش فعالیت های زمین شناسی و اکتشاف معدنی،توسعه زیربناها در نواحی معدنی در راستای تسهیل در سرمایه گذاری و فعال کرن آنها با توجه به محرومیت و صعب العبور بودن اکثر نواحی از دیگر محورهای کاری است که در قزوین اجرایی خواهد شد.

وی افزود: کشاورزی پایدار و مدرن و رقابتی با استفاده بهینه از قابلیت های کشاورزی استان به گونه ای که این بخش بتواند ضمن تامین بخش اصلی نیازهای غذایی استان بخشی از نیازهای استان تهران و سایر نقاط کشور در زمینه تولیدات کشاورزی بویژه در زیربخشهای دام و طیور را تامین کند از دیگر محورهایی است که در چشم انداز آینده استان به عنوان محور اصلی تعریف شده است.

پارسا یادآورشد: بازرگانی توسعه یافته متناسب با تولیدات کشاورزی و صنعتی استان از یک سو و موقعیت ترانزیتی استان از سوی دیگر به گونه ای است که می توان با حمایت از تجمیع فعالیت های خرده فروشی در قالب فروشگاههای چند منظوره و ساماندهی فعالیت های بازرگانی به شکل گیری منطقه ویژه اقتصادی و بارانداز ملی و پایانه های تخصصی صادراتی و بندر خشک در پهنه استان بر اساس سند آمایش اقدام کرد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار اظهارداشت: در سایر محوهای مهم بهره مندی از بخش گردشگری توسعه یافته به گونه ای که این بخش به عنوان حوزه ای فعال اقتصادی و پویا بتواند با استفاده از قابلیت های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان ضمن افزایش توان اقتصادی و توسعه نواحی دارای قابلیت استان در شناساندن فرهنگ بومی و ویژگیهای اسلامی و ایرانی این فرهنگ در افزایش تعاملات ملی تاثیرگذار باشد مورد توجه خواهد بود.


وی افزود: استفاده پایدار از منابع پایه شامل منابع آب و خاک و ساماندهی نوع و مقیاس فعالیتها منطبق با توان محیطی مناطق مختلف استان با استفاده از روشهایی مانند تامین آب از طریق مهار آبهای سطحی و احیاء آب زیرزمینی، نظارت بر بهره برداری از منابع آب موجود و تغذیه مصنوعی و ایجاد زمینه های لازم برای جلب مشارکت مردمی در بهره برداری از مدیریت آب و استفاده از پساب های صنعتی و جلوگیری از حفر چاههای غیر مجاز ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

پارسا در خصوص سازو کارهای اجرایی پیشنهادهای داده شده نیز اظهارداشت: استاندارد کردن فرآیند اعطای مجوز فعالیت های سرمایه گذاری، الزام مدیران ادارات و بانکها در همکاری کامل با دبیرخانه ستاد سرمایه گذاری و کارگروه اشتغال، استاندارد کردن فرایند اعطای تسهیلات، به هنگام سازی کتاب راهنمای سرمایه گذاری در استان قزوین و تدوین کتابهای فرصتهای سرمایه گذاری و ایجاد ارتباط بین فعالیتهای صنعتی و خدماتی استان با معرفی آموزش عالی و مراکزپژوهشی ، پارک های علم و فنآوری و مراکز رشد، در دستور قرار خواهد گرفت.

این مسئول بیان کرد: استفاده از ظرفیت نخبگان، فرهیختگان، افراد شاخص ملی و شورای گفتگو، اولویت دادن به استقرار شرکت های دانش بنیان در کارگاههای شهرک های صنعتی، حمایت از کارآفرینان برتر، شناسایی و حمایت از طرح های بزرگ اقتصادی استان با 100 میلیارد ریال سرمایه گذاری، شناسایی واحدهای تعطیل شده و کمک به فعالیت مجدد آنها، استفاده از ظرفیت شرکت های سهام عدالت و حمایت از شکل گیری زنجیره های تولید در خوشه صنایع بسته بندی، کانی غیر فلزی و قطعات خودرو، در اولویت قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با افزایش سقف اختیارات اعطای اعتبارات بانکها و معرفی فرصت های سرمایه گذاری،تلاش در جذب سرمایه گذاری خارجی و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی میتوان به توسعه استان شتاب بیشتری بخشید و به روان  سازی امور هم کمک کرد.


پارسا گفت: کمک به شکل گیری منطقه ویژه اقتصادی، بارانداز ملی و بندر خشک در پهنه استان،ساماندهی آبگرم های استان و ایجاد قطب گردشگری با کارگروه ملی،ساماندهی اماکن تاریخی و جذب سرمایه گذار در مناطق نمونه گردشگری، حمایت از استقرار سریعتر واحدهای دانشگاهی در آبیک، ساماندهی مبلمان جاده ای در مسیرهای اصلی، ارائه پکیج سوغات قزوین، ایجاد برند محصولات اصلی کشاورزی استان شامل کشمش، پسته وزیتون، اجرای طرح های عملیاتی در بافت فرسوده، استفاده از انرژی باد و خورشید، راه اندازی بازار هنر، از دیگر اموری است که برای اجرایی شدن آن برنامه ریزی لازم صورت خواهد گرفت.

وی یادآورشد: اجرای 104 برنامه عملیاتی ارائه شده از سوی دستگاههای اجرای استان و ارائه الگوی کشت به کشاورزان و اعمال مقررات قانونی در خصوص چاههای غیر مجاز و نصب کنتورهای حجمی در چاههای مستقر در دشت و ساماندهی مجتمع های صنعتی از مهمترین برنامه های استان در سال جاری است.


۱۳۹۳/۴/۲۷ - ۱۰:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن