تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798304668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش ظرفیت سازی شهرداری ها بابهسازی بافت های فرسوده


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد:
افزایش ظرفیت سازی شهرداری ها با"بهسازی" بافت های فرسوده
افزایش ظرفیت‌سازی شهرداری‌ها با حمایت و تقویت نقش آنها در فرآیند بهسازی شهری و توانمندسازی اجتماعی از طریق تعيين نقش بهينه براي شهرداري‌ها در موضوعات مرتبط با بهسازی ، از دیگر موارد انعقاد تفاهم نامه با شهرداری به شمار می رود.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران براساس تفاهم نامه ای با سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،اقدامات مشترکی به منظورفراهم کردن زمینه‌های همکاری دو طرف برای ایجاد هماهنگی، همگرایی، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، تامین منابع مالی و اجرای برنامه‌های بازآفرینی پایدار محدوده ها و محلات هدف نوسازی و بهسازی شهری (بافتهای فرسوده وسکونتگاه های غیر رسمی و...) شهرهای کشور  منعقد شده است ،افزود: در  همین راستای ظرفیت‌سازی شهرداری‌ها با حمایت و تقویت نقش آنها در فرآیند بهسازی شهری و توانمندسازی اجتماعی از طریق تعيين نقش بهينه براي شهرداري‌ها در موضوعات مرتبط با بهسازی ،شناسايي زمينه‌هاي كليدي مؤثر در بهسازي شهري (منابع انساني، تجهيزات، كمبودهاي فني و ...) در سطح شهرداري‌ها،تهيه مجموعه‌اي از پودمان‌هاي آموزشي (یا درس نامه‌های آموزشی) به منظور ارائه مهارت‌های لازم براي ارتقاء كمّي و كيفي برنامه هاي بهسازي شهري و... در حال انجام است.

وی در ادامه افزود: دراین ارتباط به برخی از اهداف مرتبط با ظرفیت سازی مدیریت شهری مخصوصاَ شهرداری ها با تمرکز بر فرآیند بازآفرینی پایدار محدوده ها و محلات هدف نوسازی و بهسازی شهری (بافتهای فرسوده وسکونتگاه های غیر رسمی و...)می توان به موارد زیر اشاره کرد: پشتیبانی از ایجاد محیطی توانمند برای تمرکززدایی و تشکیل مدیریت شهری کارآمد در راستای توسعه محلي، توانمند کردن شهرداری ها برای پذیرفتن مسئولیت اصلی بهسازی سکونتگاه‌های غیررسمی،توانمند کردن شهرداری‌ها برای بررسی و اجرای طرح‌های ویژه سکونتگاه‌های غیررسمی ، پاسخگو و حساب پذیر نمودن مدیریت شهری نسبت به شهروندان محلی و رأی دهندگان، خصوصاً گروه‌های محروم، برقرار نمودن ارتباط بین محققان و دانشگاهیان، نمایندگان شهرداری و سایر دستگاه‌های ذیربط، تصمیم گیران و سیاست‌گذاران حول موضوع ظرفیت سازی شهری به شمار می رود.

ایزدی درادامه تصریح کرد:‌ شهرداری ها می توانند در فرایند باز‌آفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف برنامه‌های احیاء، بهسازی و نوسازی شهری (بافتهای فرسوده ،سکونتگاههای غیر رسمی و ...)با برنامه‌ریزی و هماهنگی (از طریق فراهم نمودن حضور عناصر مدیریت محلی در فرایند برنامه ریزی و اجرا برنامه های مرتبط، توجه به نقش و جایگاه محدوده‌ها و محله‌های هدف برنامه‌های احیاء،بهسازی و نوسازی شهری دربرنامه پنج ساله عمرانی شهرداری‌ها ،تدوین سند های محلی، فعال سازی دبیرخانه ستاد هماهنگی امور اجرایی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی شهرستان و...) انجام دهند.
 
معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه توضیح داد: ایجاد ترتیبات نهادی بهسازی شهری (از طریق تشکیل سازمان یا  معاونت ،مدیریت و... مرتبط  برای راهبری امورات بهسازی شهری، حمایت از ایجاد و تقویت شورایاری‌ها به عنوان نهاد واسط بین مدیریت شهری و شهروندان و...) تأمین مالی بهسازی شهری ( از طریق استفاده از ابتکارات مالی در فرآیند بهسازی شهری ، در اولویت قراردادن محلات هدف دربودجه سالیانه ،تدوین و انتشار بسته حمایت مالی شهرداری و...) توسعه و جلب مشارکت‌ها در بهسازی شهری(از طریق  تدوین ساختاری مناسب برای جلب مشارکت مردم محلات هدف ،مشارکت دادن مردم در مراحل هدف گذاری، سیاست گذاری، برنامه ریزی، اجرا و نظارت ،حمایت های حقوقی و مالی از ایجاد تشکل های غیردولتی داوطلب خصوصا در حوزه موضوعات مرتبط با محلات هدف و کاهش فقر ،برگزاری انتخابات و تشکیل شورایاری‌هاي محلات ،ایجاد خانه‌های محلات در محلات هدف بارویکردهای مشاوره‌ای، آموزشی، فنی و حقوقی به شهروندان ،برگزاری جشنواره‌ها و نشست‌هايي با موضوع حقوق و تکالیف شهروندان،انتشار عملکرد مالی به زبان قابل فهم و ساده برای شهروندان و...) اجرای طرح‌ها و اقدامات بهسازی شهری  به جمله اقدامات سازمان بهسازی   ونوسازی به شمار می رود.

معاون  وزیر راه وشهرسازی در ادامه خاطر نشان کرد:‌  همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی به منظور توانمند کردن کارکنان شهرداری برای تعامل سازنده با ساکنین محلات هدف و نمایندگان آن‌ها ،حمایت از ابتکارات محلی و توسعه اجتماعی شهرداری‌ها،حمایت از ایجاد شبکه ملی داده‌های شهرداری‌ها ،حمایت از انجمن‌هاو نهادهای مردمی ،حمایت از جلب مشارکت مردم، خصوصا فقرا، زنان و گروه‌های محروم در فرایند تصمیم سازی محلی و... ایفای نقش نمایند.
 
انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن