تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820813888




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روستاییان شیروان بیشترین کمبود آب آشامیدنی را دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob روستاییان شیروان بیشترین کمبود آب آشامیدنی را دارند بجنورد - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: اکنون روستاییان شیروان بیشتر از سایر شهرستان های استان با کمبود آب آشامیدنی به علت بروز خشکسالی مواجه هستند.


ˈحمید روشن روانˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: روستاییان فاروج، مانه و سملقان و بجنورد در رده های بعدی مواجه با کمبود آب آشامیدنی هستند.
وی گفت: اکنون آب آشامیدنی ساکنان 148 روستای بحرانی استان با 11 هزار و 663 خانوار در قالب 48 هزار و 452 نفر جمعیت از طریق 97 تانکر سیار شرکت و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، تامین می شود.
به گفته روشن روان، آب آشامیدنی روستاهای بحرانی استان هر روز بوسیله تانکر های آبرسانی سیار طبق اولویت بندی تامین می شود.
وی با اشاره این که وظیفه اصلی شرکت تامین آب آشامیدنی روستاییان است، افزود: تاکنون روستاییان استان همکاری خوبی با این شرکت برای مدیریت مصرف آب آشامیدنی داشته اند.
روشن روان در خصوص گزارش اخیر فرماندار گرمه از جیره بندی آب آشامیدنی در پنج روستای این شهرستان هم گفت: در این روستاها جیره بندی برای آب آشامیدنی نداریم ولی به علت افت منابع آبی براثر خشکسالی، آب آشامیدنی موردنیاز ساکنان این تعداد روستا هر روز از طریق تانکرهای سیار تامین می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی همچنین از امضا تفاهمنامه بین این شرکت و سازمان دهیاری های استان برای خرید تانکر های آبرسانی سیار خبر داد و گفت: در این تفاهمنامه اختصاص یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار برای خرید تانکرهای آبرسانی سیار داده شده است.
بنا بر پیش بینی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی 259 روستای این استان با 152 هزار و 97 نفر جمعیت در سال جاری، بر اثر خشکسالی، در زمینه تامین آب آشامیدنی خود دچار مشکل خواهند شد.
طبق گزارش این شرکت منبع تامین 641 لیتر آب آشامیدنی مصرفی این روستاها از طریق چاه، چشمه، قنات و سد تولید می شد که با تداوم خشکسالی میزان تولید این منابع به 319 لیتر بر ثانیه رسیده است.
کاهش بارندگی ها و بروز بحران خشکسالی در سال آبی جاری، خراسان شمالی را در شمار هفت استان آسیب دیده از این ناحیه قرار داده که آثار این بحران در بخش آب روستایی نمود بیشتری دارد.
استان خراسان شمالی 865 روستا با 417 هزار و 637 نفر جمعیت دارد که 607 روستا با جمعیت 349 هزار و 614 نفر زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قرار دارند.
49 درصد از جمعیت 867 هزار نفری خراسان شمالی در نواحی روستایی این استان سکونت دارند. ک/3
623
انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





26/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن