تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819678394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم صدور مجوز آب طرحهای کشاورزی نیکشهر را با شکست رو به رو کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob فرماندار نیکشهر: عدم صدور مجوز آب طرحهای کشاورزی نیکشهر را با شکست رو به رو کرده است نیکشهر، زاهدان- ایرنا- فرماندار نیکشهر گفت: صادر نشدن مجوز برداشت آب طرحهای کشاورزی و دام و طیور این شهرستان را با شکست رو به رو کرده بطوریکه تقاضاهای چندین ماهه هنوز به نتیجه نرسیده است.


به گزارش اینتا، صاحب گل صالحی در نشست کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان نیکشهر بر حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی تاکید کرد و خواستار جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه ایجاد صنایع بسته بندی و فرآوری خرما شد.
وی گفت: طرح مرغداری 20 هزار قطعه ای مانند سایر طرحهای کشاورزی و دام و طیور شهرستان نیکشهر در بخش بنت با سرمایه گذاری بیش از ده میلیارد ریالی بخش خصوصی از چندین ماه پیش در انتظار صدور مجوز آب از شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان است.
وی رفع موانع ناشی از روند بروکراسی اداری و تسریع در صدور مجوز آبدهی طرح های کشاورزی را خواستار شد و اظهار داشت: هر چقدر سرمایه گذاری در بخشهای مختلف انجام شود اما مجوز حفر چاه و تامین آب صادر نشود طرح مذکور با شکست رو به رو شده و متقاضیان از سرمایه گذاری ناامید و مایوس خواهند شد.
وی از ارائه آمارهای غیر واقعی در زمینه سطح زیرکشت و برداشت محصولات کشاورزی این شهرستان انتقاد کرد و افزود: مدیریت جهاد کشاورزی نیکشهر باید در اسرع وقت با تهیه شناسنامه از تمامی محصولات زیرکشت واقعیت های این حوزه را مشخص و اعلام کند تا زمینه توسعه کشاورزی بیش از پیش فراهم شود.
فرماندار نیکشهر بیان کرد: با وجود هزار و 200 هکتار سطح زیرکشت برنج در این شهرستان متاسفانه حتی یک دستگاه کمباین وجود ندارد و تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصول به شکل سنتی انجام می شود که سود چندانی عاید کشاورزان نمی شود.
وی ادامه داد: آمارهای نادرست ارائه شده در حوزه کشاورزی به ویژه در زمینه بیمه نخیلات هر ساله سبب نارضایتی روستاییان و شرکت بیمه گذار شده است بگونه ای که ممکن است یک خانواده چندین هکتار نخیلات را به خاطر به دست آوردن سودکلان بیمه می کند در حالیکه حتی یک هکتار نخل خرما هم ندارند.
صالحی توسعه پوشش بیمه محصولات کشاورزی و دامی، اجرای روش های نوین آبیاری برای افزایش راندمان و بهره وری محصولات و مدیریت بهینه آب را خواستار شد.
مدیرجهاد کشاورزی نیکشهر نیز در این نشست با اشاره به نیازها و اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی گفت: در این شهرستان هشت هزار هکتار زمین کشاورزی زراعی و باغی وجود دارد که بیش از 90 درصد این زمین ها در حاشیه رودخانه ها و همیشه در معرض تهدید سیل قرار دارند.
حبیب رئیسی بیان کرد: امور آب منطقه ای باید حساسیت بیشتری برای صدور مجوز آب طرحهای کشاورزی داشته باشد تا کشاورزان و سرمایه گذاران این حوزه برای فعالیت و سرمایه گذاری تشویق و ترغیب شوند و از اجرای طرحها سودی بدست آورند نه اینکه بدهکار بانکها شوند.
نیکشهر در 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. ک/2
7306 / 653
انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





26/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن